Skip to content

יחימוביץ' על הטבח בבנק: "רצח הוא רצח הוא רצח"

"רצח כזה הוא תופעה בלתי נורמטיבית, המתרחשת בשוליים האפלים והאלימים ביותר של החברה האנושית. אסור להכניס את הטבח הזה לתוך מערכת הנמקות רגילה", כותבת יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"רצח הוא רצח הוא רצח". כך כותבת יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, בעמוד הפייסבוק שלה – ומוקיעה את מעשהו של הרוצח מבאר שבע שביצע אתמול את הטבח בבנק הפועלים. יחימוביץ' אינה מתייחסת כלל לאיומי ה"בכיר במערכת הבנקאות", שצוטט כמטיל את האשמה בטבח, גם על "גורמים כמו יחימוביץ' ואלדד יניב שמסיתים נגדנו".

"
"גם לפרט, לא רק למדינה, יש אחריות על מעשיו". שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

וכך כותבת יחימוביץ': "איתמר אלון ביצע טבח אכזרי, אלים, לא אנושי בחפים מפשע והותיר אחריו סבל עמוק ושכול. אתמול ניהלתי ויכוחים מרים עם האנשים הקרובים אלי ביותר, שביקשו שאעלה על דוכן הנואמים בכנסת, ואקשור בין הרצח ובין העוני הגדל, בין הרצח ובין גריסת מעמד הביניים, בין הרצח ובין מחיקת החובות לטייקונים. סירבתי לעשות זאת. אסור לספק מעטפת הגנה מוסרית או אפילו בדל רמז לצידוק למעשה כל כך נפשע.

"אתם יודעים עד כמה עמוקה האמונה שלי באחריות המדינה לגורלם של אזרחיה. וכן, יש קשר מוכח בין עוני ובין הידרדרות לפשע. אבל גם לפרט, לא רק למדינה, יש אחריות על מעשיו. רבים מאתנו עומדים במבחנים קשים מאוד: חווים אסונות אישיים וקולקטיביים, סבל, בדידות, התעללות פיזית, פיטורים, אובדן, חולי. הרוב הכמעט מוחלט של מי שחווים משבר קשה מנשוא לא הולך ומבצע טבח מקפיא דם. לא רק כי זה פשע פלילי חמור, אלא גם ובעיקר כי רובנו המכריע אנשים עם גבולות מוסריים של מותר ואסור.

(צילום: אלברטו דנקברג)
בני משפחתה של ענת אבן חיים בסורוקה (צילום: אלברטו דנקברג)

"רצח כזה הוא תופעה בלתי נורמטיבית, המתרחשת בשוליים האפלים והאלימים ביותר של החברה האנושית. אסור להכניס את הטבח הזה לתוך מערכת הנמקות רגילה. הזדהות, הבנה, הפיכתו של הרוצח לקורבן, שימוש בגורלו כדי להדגים תהליכים כלכליים וחברתיים פסולים – יוצרים שיבוש מוסרי וטשטוש גבולות בין טוב לרע.

"יהי זכרם של ענת אבן חיים, אבנר כהן, מאיר זיתון ועידן סברי ברוך. אני משתתפת באבלן העמוק של משפחותיהם. מחזקת גם את מי שחוו אתמול חרדת מוות, אימה וטרור".

[related-posts]

3 Comments

  1. הלל טאוב מושב מרחביה
    23 במאי 2013 @ 8:27

    קרה משהו ללוגיקה של המוח האנושי הוא חושב תוצאה סיבה אחת שנים של סיבה (קשור לאינטרס שלו או לתפיסת עולמו שהם בסופו של דבר גם האינטרס שלו.
    אף אחד לא שואל על הסיבה לרצח. ואם לא נדע את הסיבה לא נדע איך לתקן איך להתגונן .ואפשר למנות פה מאות פרמטרים שיצרו את התוצאה. אבל אף אחד לא רוצה להתאמץ לחשוב נעשה לייק ונעבור הלאה. או לקטר ולעבור הלאה. וכנ"ל שלי. הרעידה קצת את מיתרי הקול נשפה קצת אויר חמים לחלל עולם .ושם הוא נשאר מסתובב לו עד סוף הימים.

  2. רפונזל
    21 במאי 2013 @ 12:36

    גב' יחימוביץ,
    את חנפנית בלתי נלאית ומזגזגת לפחות כמו נתנלפיד.
    אין להצדיק אף לא מקרה רצח אחד, גם לא כזה שבצעה אישה שעברה כל חייה התעללות מידי בן זוגה, אבל אפשר לנסות לגייס שיירי הבנה. בשני המקרים. ויש מקום רב להשוות בין אדם שמדינתו מתעללת בו לבין אישה שבן זוגה מתעלל בה.

    • דור
      21 במאי 2013 @ 14:04

      מה הבעיה עם התגובה שלה?בגלל שהיא ערכית אז היא מזוייפת? דווקא שלי יחימוביץ היא אחת הפולטקאיות הבודדות ששומרות על קו רציף אפילו ברגעים שזה לא משתלם לה פוליטית.(לדוגמא:אי כניסה לממשלה עם ביבי)
      ואני לא מסכים איתך על האמירה שיש מקום רב להשוות בין התעללות ממדינה, או במקרה זה גוף מסחרי לבין בן זוג.ובכלל אני חושב שצריך להימנע מהשוואות בכל הנוגע לאנשים,לא כי זה לא נשמע טוב או פוגעני אלא כי זה פשוט מכמת את האחר ואת עצמך וזה דבר שעדיין לא הצלחנו לעשות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן