Skip to content

אלפי פלסטינים נאסרו בסוריה בחשד ללחימה נגד אסד

שר העבודה הפלסטיני אחמד מג'דלאני, שעמד בראש משלחת שיצאה לסוריה: "המילים "קטסטופה" או נאכבה" לא יכולות לתאר את המתרחש בסוריה". לרשות ידוע על אלפיים עצורים פלסטינים בבתי הכלא של אסד. 100 אלף פלסטינים נמלטו מסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

5,000 האסירים הפלסטינים בישראל (כולל אסירים ועצירים ביטחוניים) כבר אינם כאב הראש היחידי שיש לרשות הפלסטינית. לדברי אחמד מג'דלאני, שר העבודה ברשות הפלסטינית, ממשלו של בשאר אסד אסר במהלך השנה שחלפה 2,000 פלסטינים החשודים בפעילות נגד משטרו. כך מסר היום השר הפלסטיני שחזר מביקור חטוף בסוריה.

לדברי מג'דלאני, 1,300 מתוכם נחשדים בלחימה לצד המורדים מול אסד וייתכן שיתר העצורים ישוחררו או לפחות חלקם. השר הפלסטיני אישר כי המשלחת  שעמד בראשה שוחחה עם בכירי ממשל סורים, אך לא ביקרה במחנות הפליטים "מסיבות ביטחוניות".

מחנה פליטים פלסטיני בפאתי דמשק (צילום: סוכנות מען)
מחנה פליטים פלסטיני בפאתי דמשק (צילום: סוכנות מען)

מטרת המשלחת  בשיחותיה עם השלטון הסורי, הייתה "לבודד ולהוציא את מחנות הפליטים בסוריה מתחום מעגל הלחימה ולמנוע הרס המחנות", כהגדרתו. עוד דיווח, כי אלפיים פלסטינים נמלטו מסוריה למדינות שהסכימו לאפשר את כניסת הפליטים לתוכן, בעיקר מדינות סקנדינוויה, קנדה ואוסטרליה.

מג'דלאני ציין כי מדיניות הרשות לטווח ארוך היא לא לנקוט עמדה לשום צד בלחימה בסוריה. על פי נתוני הרשות הפלסטינית מצויים בסוריה 530 אלף פלסטינים. 150 אלף מתוכם רשומים וממתגוררים במחנות הפליטים של האו"ם. 100 אלף נוספים נמלטו לארצות אחרות והשאר נותר במחנות הפליטים כשהם "מחפשים מפלט בטוח".

לגבי המצב בסוריה אמר השר הפלסטיני כי המילים קטסטרופה או נאכבה (אסון) לא יכולות לתאר את המצב הנורא לאשורו: "70 אלף בני אדם נהרגו מאז מרץ 2011, כשמשטרו של אסד החל לנקוט בפעולות דיכוי אלימות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן