Skip to content

כ-800 תיקי חקירה על תג מחיר נפתחו מתחילת 2012

כך נמסר בדיון שקיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא. באותה תקופה הוגשו כ-150 כתבי אישום. הוקמה יחידה ארצית מיוחדת לטיפול בפשעי תג מחיר. עד עתה גויסו 30 שוטרים ליחידה - אך, בסופו של תהליך יהיו ביחידה 80 שוטרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2012 נפתחו 623 תיקי חקירה על עבירות "תג מחיר", נעצרו 200 פעילים והוגשו 123 כתבי אישום. בשנת 2013 נפתחו 165 תיקים, נעצרו 76 חשודים והוגשו 31 כתבי אישום. כך גילתה היום רב פקד גלית זיו, מאגף המודיעין של המשטרה, בדיון שערכה ועדת הפנים והגנת הסביבה בתופעת "תג המחיר". לדבריה, העבירות של פעילי "תג מחיר" מוגדרות "פשיעה לאומנית" ומוצבות בראש סדר העדיפויות של המשטרה. הן נסקרות פעמיים בשבוע בדרגים הבכירים ביותר.

פעולת "תג מחיר". "בראש סדר העדיפויות המשטרתי" (צילום: איאד חדד/בצלם)
פעולת "תג מחיר". "בראש סדר העדיפויות המשטרתי" (צילום: איאד חדד/בצלם)

רפ"ק זיו ציינה כי מדובר בתיקים על רקע אידיאולוגי והעבירות הינן ריסוס כתובות, השחתת רכוש חקלאי, הצתת כלי רב ופגיעה במסגדים. עוד אמרה זיו כי הוקמה יחידה ארצית לטיפול בתופעת "תג מחיר", שבראשה עומד סנ"צ אודי לוי, וכי מיקומה של היחידה במחוז ש"י (יהודה ושומרון) שכן רוב העבירות מתבצעות שם. העבירות שבוצעו במחוז הצפון קיבלו תעדוף ברמה גבוהה ומטופלות על ידי הימ"ר (יחידה מרכזית) של מחוז הצפון.

סנ"צ אודי לוי, ראש המיפלג לטיפול בבעיית "תג מחיר", אמר כי כבר גויסו ליחידתו 30 שוטרים וכי קיים תקציב לגיוס של 50 שוטרים נוספים. בסופו של תהליך, יהיו ביחידה המיוחדת 80 שוטרים. הוא ציין כי תשתית הפעילות יוצאת מאיו"ש וכי היחידה מכירה קבוצה של מספר עשרות אנשים הפעילים ב"תג מחיר", רובם קטינים. הוא ציין כי מאז חודש מרץ, ישנם עשרה עצורים עד תום ההליכים.

עו"ד שלומי אברמזון מפרקליטות המדינה, אמר כי "תג מחיר מטופל ברמה הגבוהה ביותר בפרקליטות המדינה וכי הסכנה בעבירות אלו שהן מבוצעות כדי ליצור פרובוקציה מול הציבור הערבי והמוסלמי".  הוא ציין כי בחוק העונשין יש כלים לטיפול בתופעה אך נדרשים כלים נוספים. אלו מופיעים בהצעת החוק למאבק בטרור. כמו כן נעשה שימוש בכלים מנהליים הכוללים צווי הרחקה וסגירת ישיבות המעודדות את פעולות תג מחיר והפסקת התמיכה בהן.

את הדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה, ניהל ניצב בדימוס, ח"כ דוד צור (התנועה), חבר הוועדה, במקומה של ח"כ מירי רגב, היו"ר הקבועה של הוועדה. הוא אמר כי נושא 'תג מחיר' חוצה מפלגות ואינו פוליטי.  "הפעולות הללו פוגעות בקרבנות אך גם בריבונות המדינה שאינה יכולה להרשות לאזרחים ליטול את החוק לידיהם". ח"כ צור הוסיף כי לא קיימת כל עצימת עיניים מצד הרשויות וכי ההתייחסות רצינית ומהותית. הוא ביקש גם כי יתקיים דיון בוועדה החסויה של וועדת הפנים, שם ניתן יהיה לשמוע גם על פעולות השב"כ. הוא ביקש כי לאחר סיום תהליך הקמת היחידה המשטרתית המיוחדת, תתקיים ישיבת מעקב.

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) מיוזמי הדיון, אמר כי יזם את הדיון עקב הפגיעה בכפר אום אלקוטוף שבמשולש הצפוני לפני כחודש. הוא סיפר כי לכפר נכנסו פורעים ששרפו מכוניות ובתי מגורים. נכתבו גם כתובות נאצה על קירות המסגד. לדבריו, זוהי לא הפעולה היחידה של פעילי "תג מחיר" בכפרים שבתוך תחומי הקו הירוק ואין כל התקדמות בחקירות המשטרה באשר לפעולות אלו. ח"כ ברכה הביע חשש כי קיים "חיפוי" של מערכות המדינה על המפגעים.

בתגובה אמר לו ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה) כי הוא משוכנע שאין טיוח של המעשים. הוא אמר כי נוצרת מלחמת דת מסוכנת ועצוב שהמשטרה אינה מצליחה לאתר את מבצעי פעולות תג מחיר.

איתן בן דוד, ראש המטה ללוחמה בטרור במשרד רה"מ, אמר כי תופעת "תג מחיר" ראויה לכל גינוי וכי ממשלת ישראל ורה"מ מטפלים בנושא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן