Skip to content

"העולם על פי דנקן": העולם שייך לנעורים

לרבים מאיתנו יש זיכרונות ילדות של חופשות משפחתיות מועדפות – ובדיוק לגעגועים אלה מתחבר "העולם על פי דנקן": קומדיית נעורים מחממת לב על מסע התבגרות של נער מופנם ורגיש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

רבים הופתעו כאשר שני שחקנים עם ניסיון משחק בתפקידי משנה, עלו לקבל את האוסקר לפני כשנתיים. לא עבור פרס המשחק, אלא דווקא עבור פרס התסריט. אלו היו נאט פקסון וג'ים ראש, והם הובילו את צוות כתיבת התסריט של הסרט "היורשים". עתה, הם לקחו יחד את שרביט הבימוי ויצרו את הסרט המפתיע לטובה: "העולם על פי דנקן".

זהו סיפור ההתבגרות של נער מופנם בן 14, דנקן (ליאם ג'יימס, סדרת הטלוויזיה "The Killing"). הוריו נפרדו לאחרונה, ובמקום לבלות את חופשת הקיץ עם אביו, דנקן נאלץ ללוות את אמו (טוני קולט, "היצ'קוק") והחבר החדש שלה (סטיב קארל, "תקווה בהופ ספרינגס") לבית נופש פשוט בעיירת חוף מנומנמת.

חופשה שהופכת לבלתי נשכחת. באדיבות סרטי יונייטד קינג

 זה לא המקום שבו הוא רוצה להיות, הוא גם לא אוהב את ההטרדות המילוליות מצד החבר של אמו. בעקבות אופיו הביישני, הוא לא רוצה להסתובב עם ילדי השכנים וגם לא מעוניין להכיר חברים חדשים.

ליאם ג'יימס, בתפקיד הראשי, מספק הופעה מרגשת וחביבה. דנקן מצטייר כנער מתוק, טוב לב, אבל הצופים מקבלים תחושה חזקה שהוא לא מרגיש בנוח עם עצמו. חוסר הביטחון העצמי שלו אטום כבקבוק עם פקק עבה, ואין לו חברים קרובים או בני משפחה שהוא יכול לשוחח עמם.

הכל משתנה כשהוא פוגש את אואן (סם רוקוול, "שבעה פסיכופטים"), בחור ציני ומשעשע המנהל פארק מים סמוך לעיירה. אואן רואה מיד את חולשות הנער ומציע לו עבודה במשרה חלקית, כדי שיוכל להרוויח מעט דולרים בחופשת הקיץ. מה שהתחיל כחופשה הגרועה אי פעם – הופך להיות אחת שלעולם לא תשכח.

לרבים מאיתנו יש זיכרונות ילדות של חופשות משפחתיות מועדפות, ובדיוק לגעגועים אלו מתחבר "העולם על פי דנקן". אנו מבקרים במקומות מרגשים, עושים דברים מפתיעים ומתקשרים עם חברים חדשים. מיטב הסצנות בסרט מתרחשות בפארק המים, כאשר דנקן, אואן ושאר צוות המגלשות הרטובות מתרועעים. דנקן יוצא באופן איטי מהשריון שלו וזה משאיר את הצופים עם חיוך של שביעות רצון על הפנים.

עלילת המשנה של יחסי דנקן עם משפחתו לא חזקה כמו ההתרחשויות בפארק המים, ואנו אף פעם לא זוכים להתייחסות מלאה לגבי הפרידה של הוריו ומהי מידת החיבור של דנקן עם אביו, וגם לא לגבי מערכת היחסים המוזרה של אמו של דנקן ובן זוגה. היה מן הראוי ללטש יסודות אלו ביתר פירוט, או לבטלם לחלוטין.

עם זאת, "החיים על פי דנקן" הופק עבור חמישה מיליון דולר בלבד – והתוצאה מפתיעה ובהחלט ראויה. אם אתם עייפים הקיץ מעוד סרטי גיבורים, ורוצים להיות מוקסמים מקומדיה מחממת לב, זה הסרט בשבילכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן