Skip to content

הבירה של מבשלת "פאבו" תוססת ומתחדשת

חברת א.ג.ת.ד. רוכשת את מבשלת בירת הבוטיק הישראלית "פאבו" והופכת לשחקנית מובילה בשוק הבירה בארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יבואנית הכוהל הישראלית, חברת א.ג.ת.ד., בבעלות יבגני טורגובצקי, משלימה בימים אלה את חדירתה לתחום ייצור הבירה ומשיקה מחדש את מבשלת "פאבו". ברכישת מבשלת הבירה הושקעו כ-5 מיליון שקל, זאת בנוסף לקבלת הזיכיון לייבוא מותגי הבירה של הקונצרן הגרמני המוביל "ביטבורגר".

החברה, שזיהתה את פוטנציאל הגידול של בירות בוטיק איכותיות בארץ, החליטה לרכוש את המבשלה מתוך רצון להפוך את המקום לאטרקציית בילוי ותיירות. המבשלה, הכוללת מרכז מבקרים ובר טעימות עם מרפסת שמש גדולה, הצופה לנוף המקיף את זכרון יעקב, תעבור שיפוץ מסיבי של המקום, כולל הרחבת המטבח הפועל במקום.

מנעד ברזי הבירה של מבשלת "פאבו" (צילום: דן בר-דוב)
מנעד ברזי הבירה של מבשלת "פאבו" (צילום: דן בר-דוב)

בצד זאת, מרחיבה החברה את שיווק המותג לכל נקודות המכירה הרלוונטיות: פאבים, מסעדות, מועדונים, השוק הפרטי, רשתות ועוד, גם במזיגה (חביות) וגם בבקבוקים.

יבגני טורגובצקי, מנכ"ל ובעלים חברת א.ג.ת.ד., מציין כי "בשנים האחרונות זוכה שוק הבירה לפריחה, תוך עניין גובר והולך בבירות מיוחדות ואיכותיות מהעולם. בשנתיים האחרונות, כפי שקרה בשוק היין בעבר, החלו לקום מבשלות בוטיק רבות המציעות בירות מקוריות ומגוונות בדגש על טריות ואיכות. בחרנו ב"פאבו", כמותג בירה ישראלי איכותי ומוכר, מתוך מטרה להחזיר את בירת "פאבו" להיות המובילה בתחום בירות הבוטיק בישראל".

חדר התסיסה של מבשלת "פאבו" (צילום: דן בר-דוב)
חדר התסיסה של מבשלת "פאבו" (צילום: דן בר-דוב)

המבשלה מייצרת שישה סוגי בירה שונים, ייחודיים ואיכותיים:

  • בירת טריפל – בעלת אחוז כוהל גבוה של 9% בצבע אדמדם נחושתי, מלאה בטעמי לתת וקרמל.
  • בירת חיטה – בירת אייל בסגנון בירת חיטה בווארית קלאסית. השילוב בין טעמי החיטה לטעמי השמרים הייחודיים מעניק ארומה וטעמים קיציים של בננה וציפורן.
  • בירת פילז – בירת לאגר זהובה וצלולה בגיזוז עדין.
  • בירת סטאוט – בירה סמיכה ועשירה המאזנת בין טעמים מרירים למתיקות קרמלית.
  • בירת ראדיש לאגר – בירת לאגר אדמונית, עשירה בטעמים פירותיים.
  • בירת IPA – בירה ייחודית ומורכבת בעלת גוון ענברי עמוק ובשומת פירותית.
קצף וגיזוז מוקפד בכל כוסית בירה (צילום: דן בר-דוב)
קצף וגיזוז מוקפד בכל כוסית בירה (צילום: דן בר-דוב)


מבשלת "פאבו" הוקמה על ידי נחי ברדיגב ועידן גולקו בשנת 2010.  המבשלה ממוקמת בזיכרון יעקב, על ראש גבעת זמרין המקסימה, והושקעו בה משאבים רבים, תוך שימוש במיטב הציוד הטכנולוגי שיובא לארץ במיוחד מסלובקיה. "פאבו" בנויה בבית טוסקני כפרי ומעבר לחדרי הבישול, הדוודים וחדרי התסיסה. המבשלה מציעה לאורחיה חצר גדולה ומעוצבת לאירוח ואירועים, בר טעימות עם  יציאה למרפסת שמש גדולה עם דק עץ ונוף שמתחרה ביופיו רק בטעמי הבירה עצמם.

לתמונות נוספות מן המבשלה, הקישו כאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן