Skip to content

נתניהו: "צה"ל חזק היום מאי פעם"

השר נפתלי בנט: "הגמגום וההססנות הבינלאומית בעניין סוריה מוכיחים שוב שאין למדינת ישראל על מי לסמוך חוץ מעצמה. ממינכן 1938 ועד דמשק 2013 שום דבר לא השתנה", כתב בנט. "זהו הלקח הגדול שלנו מהארועים בסוריה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם ישראל מנמיכה טונים? בניגוד לימים האחרונים לא הושמעו היום בדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו ובדברי שר הביטחון והרמטכ"ל, איומים מפורשים בתגובה כואבת, נגד מי שיעז לתקוף את ישראל. השלושה הסתפקו בעיקר באמירות טקסיות לרגל ראש השנה. אבל, גם כך, בדברים שהשמיע היום נתניהו, בפני  פורום המטה הכללי של צה"ל, הרמז היה עבה כחדק של פיל.

נתניהו, יעלון ורא"ל גנץ בפורום מטכ"ל (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו, יעלון ורא"ל גנץ בפורום מטכ"ל (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"צה"ל חזק היום יותר מאי פעם", אמר ראש הממשלה. "אני סומך עליכם, אנחנו סומכים עליכם ועם ישראל סומך עליכם. אני בטוח שאתם מסוגלים לבצע כל משימה שנטיל עליכם. נדאג שתהיה שנה טובה לעם ישראל".

בהרמת הכוסית לכבוד השנה החדשה, בפורום מטכ"ל השתתפו גם שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ וקציני המטה הכללי. "מי שנמצא כאן יודע שהשקט  היחסי בגבולות נובע מהעשייה של הקבוצה הזאת בראשות הרמטכ"ל והמטה הכללי. אז שתהיה לנו שנת ביטחון, שגשוג ופריחה", אמר שר הביטחון.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ אמר: "זאת הזדמנות להגיד תודה רבה לכל האנשים על עשייה מתמשכת לאורך כל השנה. אין זירה שלא קורה בה משהו, אין תחום שצה"ל לא פועל בו יחד עם יתר השותפים במערכות הביטחון שאינם פה, וביחד כמובן עם משרד הביטחון. ובמבט זריז: נסגר גבול בדרום, עברנו 'עמוד ענן', הפקנו לקחים, מבצעים רבים ביהודה ושומרון, רמת הגולן איננה נראית כמו שהיא הייתה לפני שנה, פעילויות מבצעיות רבות שנוכח המצלמות כמובן אנחנו לא נרחיב עליהן, והתכוננות לכל מה שיקרה במעלה הדרך. בסך הכל, שר הביטחון וראש הממשלה , אנחנו מרגישים שיש לנו ממי לקבל פקודות, ושיש לנו עם מי לעבוד. ואנחנו מודים לכם על העניין הזה ומאחלים לכולם שנה טובה".

ובתוך כך, השר נפתלי בנט אומר כי "הגמגום וההססנות הבינלאומית בעניין סוריה מוכיחים שוב שאין למדינת ישראל על מי לסמוך חוץ מעצמה". את הדברים הללו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו.

ממינכן 1938 ועד עכשיו. נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
ממינכן 1938 ועד עכשיו. נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

"ממינכן 1938 ועד דמשק 2013 שום דבר לא השתנה", כתב בנט. "זהו הלקח הגדול שלנו מהארועים בסוריה. חשוב שכל אזרח ישראלי ידע, ילמד, ישתף ויפיץ זאת. צפונית לנו מתנהלת מלחמת אזרחים אכזרית במיוחד. לישראל אין כל רצון או כוונה להתערב בה בשום צורה שהיא. גם איננו מעריכים שצפויה פגיעה כלשהי בישראל בעת הזו.

"עם זאת", אומר בנט, "בימים בהם מנסים לשכנע אותנו למסור את השומרון, יהודה, וירושלים לאויבנו בתמורה ל'ערבות בינלאומית' ו'הסדרי ביטחון נאותים', חשוב שכל ישראלי יצפה ויפנים מה קורה: מעל אלף אזרחים, רבים מהם תינוקות וילדים, נרצחו בגז רעיל על ידי משטר אפל. על כך אין ויכוח. והעולם מהסס.

"ללא קשר למה שצפוי בהמשך, זהו הלקח הגדול: ברגע האמת, נהיה תלויים רק בעצמנו", אומר השר בנט. "כך היה לאורך כל ההיסטוריה היהודית. כך תמיד היה, כך תמיד יהיה. ועוד מילה: בדיוק, אבל בדיוק, אותם אנשים המטיפים לנו למסור היום את יו"ש וירושלים לפלסטינים, הם שהסבירו לנו בביטחון במשך 20 השנים האחרונות מדוע 'חיוני' שנמסור את הגולן לאסד.

"דמיינו היום את מצבנו לו היינו מקשיבים להם. היו לנו טרוריסטים סונים מטורפים בכנרת; גזים ונשק כימי בכינון ישיר על העיר טבריה. כל הגליל תחת איום ישיר של סוריה. לכן, חברים, אל לנו להתבלבל. רק מדינת ישראל וצה"ל יגנו על אזרחי ישראל. רק רכסי הגולן, השומרון ויהודה יהיו הר הביטחון שישמרו עלינו. לעם היהודי יש כלל ברזל: אם אין אני לי, מי לי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן