Skip to content

"דיאנה נהרגה לאחר שה-SAS סינוור את המכונית בה נסעה"

חייל לשעבר מיחידת ה-SAS, הנחשבת לאחת מיחידות הקומנדו הטובות בעולם, התוודה בפני אשתו כי הנסיכה דיאנה נרצחה בסיועו של אור חזק במיוחד שבעזרתו סונוורה מכוניתו שעה שנסעה במהירות גבוהה ברחובות פאריס. החייל, הידוע רק כ"נ", בחר לספר את הדברים לרעייתו לאחר שבשנת 2008 היה שותף להכשרת בנה של דיאנה, הנסיך ויליאם, בקורס נהיגה מיוחד של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הנסיכה דיאנה. נרצחה? (ויקימדיה).
הנסיכה דיאנה. נרצחה? (ויקימדיה).

חייל לשעבר מיחידת ה-SAS, הנחשבת לאחת מיחידות הקומנדו הטובות בעולם, התוודה בפני אשתו כי הנסיכה דיאנה נרצחה בסיועו של אור חזק במיוחד שבעזרתו סונוורה מכוניתו שעה שנסעה במהירות גבוהה ברחובות פאריס.

החייל, הידוע רק כ"נ", בחר לספר את הדברים לרעייתו לאחר שבשנת 2008 היה שותף להכשרת בנה של דיאנה, הנסיך ויליאם, בקורס נהיגה מיוחד של היחידה. הרעיה לא התאפקה, והעבירה את הדברים לאמה. "אלמלא קיבל הנסיך ויליאם שיעורי נהיגה מה-SAS, האשמות אלה לא היו צצות לעולם", כתב ה"סאנדיי מירור" הלונדוני מפי מקור המעורב בפרשה.

לדברי אשת החייל, ההתנקשות הייתה חייבת להתבצע במנהרה, שאחרי דיאנה ובן זוגה דודי אל-פאייד התבצע מעקב רצוף וכן שהאור המסנוור שהופעל בתוך המנהרה נשלח בצורה ממוקדת היישר אל עיניו של נהג הלימוזינה בה שהו השניים. "כששאלתי איך יכול מישהו לעשות דבר כזה, הוא אמר 'זוהי פקודה, תפקיד הוא תפקיד'. הוא אמר כי זה היה חייב להתבצע במנהרה כדי לוודא את המוות. הוא אמר שזה נראה רע, ולכן הם עזבו את המקום", סיפרה.

היא הוסיפה וסיפרה לדברי בעלה, ההתנקשות בוצעה בהוראה ישירה מאנשים בחוג המלכותי הפנימי שלא סבלו את מערכת היחסים של דיאנה עם דודי אל-פאייד. לדבריה, בעלה סיפר כי באירוע, שבו השתתפו מכונית לבנה ואופנוע, היה מעורב חבר לשעבר שלו מה-SAS, שמאז האירוע כבר הספיק לעזוב את היחידה.

בתאונת הדרכים המפורסמת שהתרחשה באוגוסט 1997 נהרגו הנסיכה דיאנה (36), דודי אל-פאייד (42) והנהג הצרפת, הנרי פול (41). שומר ראשה של הנסיכה, טרוור ריס-ג'ונס, צנחן לשעבר, נפצע קשה. אבי של דודי, המולטי-מיליונר מוחמד אל-פאייד, טוען כבר שנים שדיאנה ובנו חוסלו על ידי המימסד הבריטי בקנוניה שבה היה מעורב גם שירות המדויעין הצבאי MI6. הוא משוכנע כי מכונית פיאט לבנה, שמחצה את המרצדס בה נסעו הארבעה, הייתה מעורבת בתאונה הזו – כמו גם אופנוען שנעלם מייד לאחריה.

אשתקד אישרה המשטרה כי היא בודקת מידע חדש הקשור למותה של דיאנה, ושמקורו בחייל לשעבר, אך סירבה למסור פרטים נוספים. חקירה דומה נפתחה ב-2004, על פי בקשת הפתולוג המלכותי, מייקל ברג'ס. המשטרה פרסמה את הדו"ח שלו בדצמבר 2006, ובו דחתה את הטענה כי דיאנה נרצחה. ב-2008 פסק חבר מושבעים כי סיבת המוות הייתה התנהגות חסרת אחריות של הנהג הצרפתי, שהיה שתוי, וכן של המירדף שערכו אחרי המכונית צלמי פפראצי. השימוע שקדם לפסיקה ארך כתשעים יום ובמהלכו נשמעו עדויות מפי 250 איש ואישה.

2 Comments

  1. ענת, אלטנוילנד
    16 בספטמבר 2013 @ 23:03

    נראית לי לא דרך מספיק מתוחכמת לבצע התנקשות. אם הם רק היו נפצעים, מה אז?
    אם דיאנה היתה פצועה קשה או חו"ח בכסא גלגלים משותקת או משהו כזה, זה רק היה גורם ליותר סימפטיה כלפיה.
    ואם הנהג לא היה נהרג אז יכול להיות שבדיקת התאונה היתה מגלה את הסיבה.
    נכון שכבר לא שמים נחשים ארסיים בתוך טנא של ענבים, אבל אני בטוחה שבית המלוכה מכיר דרכים יותר יעילות לבצע התנקשות.
    למרות שמבחינת מניע, מניע יש. המלכה שנאה את דיאנה מאד.

  2. צדוק התקוה
    16 בספטמבר 2013 @ 19:45

    אותו חייל "עלול לקבל" התקף לב נראה עוד סיפור אבל לך תדע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן