Skip to content

הדולר מתרסק על רקע הדרמה בצמרת האוצר האמריקנית

בעקבות הודעת לארי סאמרס על הסרת מועמדותו לתפקיד יו"ר הפד'. כעת גינט יילן היא המועמדת להחליף את ברננקי בעלת הסיכויים הטובים ביותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדולר בעולם מתרסק על רקע הודעתו של לארי סאמרס על הסרת מועמדותו לתפקיד יו"ר הפד'. כעת גינט יילן היא המועמדת להחליף את ברננקי בעלת הסיכויים הטובים ביותר. השווקים קיבלו את ההודעה בברכה היות ויילן נוטה ללכת בדרכו של ברננקי – מתן תמריצים לשווקים על מנת לעודד את הכלכלה.

השוק המקומי זינק אמש וצפוי להמשיך לנוע מעלה על רקע הזינוקים שנרשמים בחוזים העתידיים בוול סטריט. מדד ת"א 25 זינק אמש ב-1.91% וסגר את היום הראשון של השבוע באזור ה-1225 הנקודות. הזינוקים בזירה הבינ"ל עשויים לדחוף את המדד אל עבר אזור ה-1240 הנקודות.
השוק המקומי ינעל מחר ויחזור לפעילות מלאה ביום ראשון כך שהמשקיעים המקומיים לא יוכלו להגיב להחלטתו של ברננקי אשר תתפרסם בערב סוכות.

בזירת המט"ח, בנק ישראל בכוננות מלאה לקראת הפתיחה של השבוע. צמד הדולר שקל עשוי לרדת לכיוון ה-3.5 שקלים לדולר על רקע התפרקות הדולר בזירה הבינ"ל. קשה לראות כיצד בנק ישראל יכול לבלום את התפרקותו של הדולר אבל ההתערבות הבאה ממש מעבר לפינה, השאלה באילו היקפים. הדבר היחיד שיכול להציל את הדולר הוא הודעתו של ברננקי על צמצום היקף הרכישות.
הדולר עלול לקבל מכה קטלנית נוספת אם וכאשר יו"ר הפד' לא יודיע על שינויים מוניטאריים כלשהם.
על פי הערכות, יו"ר הפד' יודיע על מצמום היקף הרכישות מ-85 מיליארד דולר ל-75 מיליארד דולר בחודש.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-ATRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן