Skip to content

UP – מותג טיסות מוזלות שהשיקה אל על

המתכונת החדשה של אל על מיועדת להתחרות בשוק התעופה המודרני בעידן השמים הפתוחים, באמצעות מתן מענה לטיסות המוזלות - שכר ו-Low Cost. השיטה: הלקוח בוחר בצורה מודולרית כיצד לטוס, איזה כרטיסים לרכוש, ואיזה שירותים לקבל ולשלם בהתאם לבחירתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אל על השיקה היום מותג חדש בתעופה הישראלית, הנקרא UP, כדי להתחרות בשוק הטיסות המוזלות – שכר ו-Low Cost, בעידן השמים הפתוחים. המותג החדש, שהוא נפרד מאל על אך שייך לקבוצת אל על, מיועד לתת מענה במתכונת טיסות מוזלות ליעדים באירופה: ברלין, בודפשט, קייב, פראג ולרנקה, במחיר השקה של החל מ-69 דולר לכיוון מישראל. 5 מטוסים מדגם בואינג 737-800 יהיו בצבע שונה מאל על, צבועים בצבע של מותג UP ועם הלוגו שלו ויהיו בהם שתי מחלקות – תיירים ותיירים פלוס. מכירת הכרטיסים תתחיל בשבועות הקרובים והטיסות יתחילו ב-30 במרץ 2014.

בואינג 737-800 בצבעי המותג החדש
בואינג 737-800 בצבעי המותג החדש

השקת המותג מביאה בשורה הן ברמת המחיר והן בהיקף התדירויות ליעדים שנבחרו:

• ברלין: עד 11 טיסות שבועיות
• פראג: עד 11 טיסות שבועיות
• קייב: עד 11 טיסות שבועיות
• בודפשט: עד 11 טיסות שבועיות
• לרנקה: עד 6 טיסות שבועיות
• סה"כ ליעדיUP עד 50 טיסות שבועיות.

מחירי השקה

UP תציע מחירי השקה אטרקטיביים לטיסות במועדים נבחרים בין התאריכים 30.3.14 – 30.6.14: לפראג ובודפשט החל מ-69 דולר לכיוון מישראל, ללרנקה, קייב וברלין החל מ-99 דולר לכיוון מישראל.

מחירים לכיוון אחד

מן הראוי לציין, כי המכירות במתכונת UP הם לכיוון אחד, נפרד מישראל ונפרד מחו"ל לארץ. ההבדלים במחירי הבסיס הם בגלל מסי הנמל השונים הנגבים בשדות התעופה השונים. כמו כן, מחירי ההשקה ישתנו – ככל שהביקוש יהיה גבוה יותר המחיר יהיה גבוה יותר. לכן, כל מי שרוצה לרכוש כרטיסים במחיר השקה, מוטב שיעשה זאת סמוך מאוד למועד פתיחת המכירות ל-UP, שיהיה בשבועות הקרובים.

"מותג חדש ודינמי"

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על: " אנו משיקים היום מותג תעופה חדש ודינמי- UP , המביא בשורה של התחדשות, שינוי ומענה לצרכים המשתנים של עולם התעופה. בכך, אנו מצטרפים למגמה בענף התעופה הבינלאומי ואל חברות התעופה הגדולות בעולם, תוך היותנו קשובים למגוון ההעדפות של קהל הלקוחות. המותגUP מאפשר ללקוח לבנות את המוצר המתאים לו ולבחור עבור מה הוא משלם. אני משוכנע כי המהלך יביא לשיפור יכולת התחרות שלנו, ירחיב את קהל לקוחותינו וייתן מענה טוב יותר לצרכי הנוסע והכל במחירים שווים לכל נפש".

שקדי: דורשים לקבל נוסעי UP בטרמינל 1

באשר לאפשרות לקבל נוסעים של UP בטרמינל 1, שמשמעותו פחות 17 דולר אגרת נמל לכל נוסע, כפי שניתן לכל חברות ה-Low Cost בנתב"ג, אמר שקדי, כי "אני מצפה ששר התחבורה יאפשר לנו מהיום לקבל למותג UP את אותם התנאים הניתנים לחברות ה-Low Cost. אני לא פוחד מתחרות, רק מבקש תמיד תנאי תחרות שווים".

סנדור ו-UP

באשר לחברת סנדור, ציין שקדי, כי "סנדור מוכרת טיסות שכר והיא תמשיך לעשות זאת, על פי התנאים של סוג טיסות זה. אבל כאשר כמות טיסות השכר יורדות בעולם וכמות הטיסות במתכונת UP עולה, החלטנו ליישם את השיטה. הבדל נוסף, UP פועלת במתכונת של טיסות סדירות. מה שמאפשר ללקוח לדעת מתי לטוס, איך לטוס, איזה שירותים הוא רוצה וכמה לשלם".

לאור זאת, אל על תפעיל טיסות בכל תחומי הפעילות התעופתית, כפי שעושות היום החברות האירופיות הגדולות – טיסות סדירות מסורתיות, טיסות שכר וטיסות מוזלות במתכונת UP, שהן, כאמור, טיסות סדירות.
בתקופת הביניים של המעבר במרץ למתכונת UP, תאפשר אל אל למי שרכש כרטיסי טיסה רגילים ליעדי UP לשבת במחלקת תיירות פלוס, או לקבל את כספו חזרה.

כיצד טסים?

בחמישה מטוסי  UP יהיו במחלקת תיירים פלוס 36 מושבים עם מרווח של 34 אינטש בין השורות, עם כיבוד ושתיה ומערכת בידור, ובמחלקת תיירים יהיו 144 מושבים עם מרווח של 29 – 32 אינטש בין השורות, כאשר הכיבוד והשתייה יהיו בתשלום (מים חינם), שמיכה ואוזניות יהיו בתשלום.

התשלום רק על שירותים שרוצים

המותג החדש UP, המציע טיסות מוזלות, מאפשר ללקוח לשלם רק על השירותים שהוא מעוניין לרכוש, באמצעות רכישה של שני סוגי כרטיסים:

כרטיס UP Basic

כרטיס טיסה בסיסי אליו ניתן להוסיף שירותים בתשלום נוסף כגון: כבודה או בחירת מושב מראש.
שינויים בכרטיס הטיסה כרוכים בעלות ובעת ביטול הכרטיס לא ניתן החזר כספי מעבר למתחייב על פי דין.

כרטיס UP Smart

כרטיס הכולל במחירו מגוון שירותים: שליחת כבודה, הושבה במחלקת תיירים פלוס/מושב מועדף /מושב במחלקת תיירים על פי זמינות מקומות בעת ההושבה, אירוח בטרקלין המלך דוד בנתב"ג, צ'ק אין בחינם בשדה ועוד.

בנוסף, ישנה גמישות בתנאי הכרטיס המאפשרת עריכת שינויים וכן ביטול הכרטיס וקבלת החזר כספי מלא, בהתאם לתנאי הכרטיס ובכפוף לכל דין.

הושבה

הרוכשים כרטיס UP Basic – יכולים לבחור מראש להזמין בתשלום של 10 דולר, מקום ישיבה במטוס, בכפוף לזמינות המקומות הפנויים. ניתן לא להזמין בתשלום מקום ישיבה ולקבל הושבה במטוס בהתאם למלאי המושבים שנותרו.

במידה והנוסע ביצע צ'ק אין online בחינם ולא הזמין מושב בתשלום, עם הגיעו לשער העלייה למטוס הוא יקבל את מקום הישיבה בהתאם למקומות שנותרו.

נוסעי UP Basic יכולים להזמין מושב מועדף בעלות של 50 דולר, או מושב במחלקת תיירים פלוס בעלות של 80 דולר. המחיר המפורסם הוא לנוסע, לקטע טיסה אחד.

מזמיני כרטיס ב-UP Smart זכאים להושבה במחלקת תיירים פלוס, מושב מועדף, או מושב במחלקת התיירים בחינם ככל שיש זמינות במועד ביצוע ההזמנה ובחירת המושב.

ניתן להזמין מקום ישיבה באתר UP, במרכז שירות הלקוחות של UP, אצל סוכני הנסיעות, זאת עד 4 שעות לפני מועד הטיסה כמו גם בשדה התעופה.

מומלץ להזמין מקומות ישיבה מוקדם ככל הניתן, על מנת לזכות באפשרות רחבה של בחירה, בכפוף לזמינות מושבים במטוס.

כבודה

כל נוסעי UP יכולים לקחת עמם, ללא עלות, כבודת יד אחת לתא הנוסעים שבמטוס, במשקל של עד 6 ק"ג במידות עד 56X45X25 ס"מ.

מזמינים מראש כבודה וחוסכים כסף

למזמינים UP BASIC העלות עבור מזוודה אחת שמשקלה עד 23 ק"ג ומידותיה עד 158 ס"מ, הינה 20 דולר, בהזמנה מראש עד 4 שעות לפני הטיסה ו- 40 דולר למשלמים בשדה התעופה. אפשר להזמין ולשלם עבור הכבודה באתר UP, במוקד השירות שלUP ואצל סוכני הנסיעות.

חברי היוקרה של מועדון הנוסע המתמיד של אל על זכאים למשלוח כבודה לבטן המטוס חינם במגבלות הגודל והמשקל:
• חברים במעמד פלטינה וזהב זכאים לשלוח מזוודה אחת לבטן המטוס חינם.
• חברים במעמד טופ פלטינה – זכאים לשלוח שתי מזוודות לבטן המטוס חינם.

כיצד מזמינים טיסות ב-UP

הוקם אתר הזמנות מיוחד ל-UP, שהוא ידידותי למשתמש ובו אפשר להזמין את שני סוגי הכרטיסים והשירותים הנוספים. כמו כן אפשר להזמין כרטיסים, דרך מרכז ההזמנות של אל על, תמורת תשלום של 10 דולר לכרטיס ובאמצעות סוכני נסיעות.

בידוק לטיסה

צ'ק אין לטיסה מראש

מומלץ לכלל הטסים ב-UP לבצע צ'ק אין Online מראש ובחינם, החל מ- 24 שעות ועד 3 שעות לפני מועד ההמראה באתר UP. במידה וקיימות עמדות בידוק עצמי ("קיוסקים") בנמל תעופה, אפשר לבצע בהן צ'ק אין גם כן, ללא תשלום.

צ'ק אין בשדה התעופה

אפשר לבצע צ'ק אין בדלפקי UP בשדה התעופה על פי התנאים הבאים:

• נוסעי Up Basic ישלמו 10$ לנוסע לקטע טיסה.
• לנוסעי UP Smart השירות ניתן בחינם.

בנוסף, אפשר במעמד הצ'ק אין בדלפק להזמין בתשלום מושב ספציפי במחלקת תיירים, מושב מועדף או מושב במחלקת תיירים פלוס על בסיס מקום פנוי בהתאם לזמינות המושבים.

חברי מועדון הנוסע המתמיד במעמד טופ פלטינה, פלטינה וזהב נהנים מצ'ק אין בשדה התעופה בחינם בדלפק UP ייעודי.

חברי מועדון הנוסע המתמיד

חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ממשיכים לצבור ולממש נקודות גם בטיסתם ב-UP, אבל בצבירה מופחתת וכן לממש כרטיסי בונוס.

חברים במעמד כסף זכאים לבחירת מושב חינם במושבי מחלקת תיירים (לא מושב מועדף), בהתאם לזמינות המושבים במטוס במועד בחירת המושב, ולתוספת 10% נקודות מתנה בגין טיסותיהם ב-UP

חברי היוקרה של המועדון במעמד טופ פלטינה, פלטינה וזהב נהנים ממגוון הטבות בטיסתם ב-UP:
הם זכאים להושבה במחלקת תיירים פלוס, מושב מועדף ומושב במחלקת תיירים בהתאם לזמינות המושבים במטוס במועד בחירת המושב, שליחת כבודה, אירוח בטרקלין המלך דוד בנתב"ג וצ'ק אין חינם. חברים במעמד זהב נהנים מתוספת 25% נקודות מתנה בגין טיסותיהם ב-UP, וחברי מעמד פלטינה וטופ פלטינה לתוספת של 50% נקודות במתנה.

בנוסף, הם זכאים מהטבות ההושבה, הכבודה והבידוק של UP Smart גם ברכישת UP Basic.

חברים במעמד טופ פלטינה זכאים בנוסף, למזוודה נוספת חינם ולנלווה חינם בטרקלין נתב"ג ובבידוק בדלפקי היוקרה של UP.

שינוי בתאריך או בשעת הטיסה

ניתן לשנות את תאריך ו/או שעת הטיסה אצל סוכן הנסיעות, במוקד השירות של UP ובשדה התעופה.
עבור שינוי תאריך או שעת הטיסה יגבה תשלום הוצאת כרטיס מחדש ובנוסף במידה ומחלקת הרישום של הזמנת הטיסה המקורית אינה זמינה, יגבה הפרש המחיר למחלקת הרישום הזמינה הבאה.

בנוסף, עלות שינוי כרטיס UP Basic, הוא 55 דולר לנוסע לקטע טיסה.

שינוי כרטיס UP Smart, אינו כרוך בתשלום – למעט אם נדרש שינוי במחלקת הרישום בשל זמינות.

השירותים הניתנים להזמנה ותשלום לרוכשים UP Basic

השירותים הניתנים להזמנה ותשלום לרוכשים UP Smart

אוכל ושתיה בטיסה

• במחלקת התיירים יוכלו הנוסעים לרכוש בתשלום מזון ומשקאות. ניתן להזמין שירותים אלו בעת הטיסה בלבד.
• במחלקת תיירים פלוס ייהנו הנוסעים מכיבוד ושתייה.
• נוסעי מחלקת תיירים פלוס ייהנו ממוצרי נוחות כחלק מהשירות במחלקה – ערכת נוחות, שמיכה, כרית ואוזניות למערכת הבידור.

בידור בטיסה

• במהלך הטיסה יוקרנו תכני בידור במערכת הווידאו המרכזית, כמו כן יהיו ערוצי שמע. נוסעי מחלקת התיירים יוכלו לרכוש אוזניות בתשלום. נוסעי מחלקת תיירים פלוס יקבלו את האוזניות ללא תשלום כחלק מהשירות במחלקה זו.

מכירת מוצרי דיוטי פרי בטיסה

אפשר לרכוש מוצרים פטורים ממכס בזמן הטיסה וכמובן גם להזמין מראש באתר UP. דיוטי פרי אל על משרת גם את לקוחות UP והוא זהה במגוון המוצרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן