Skip to content

"הצורך במהירות" – יש צורך לברוח במהירות מהסרט

איבד כיוון: "הצורך במהירות", המבוסס על משחק המחשב "Need for Speed", הוא סרט שטוח וחסר חיים, שמחמיץ את מסלולי המרוצים של סרטי "מהיר ועצבני" בכמה קילומטרים טובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=2]

כנראה שהכותרת אומרת הכול, ויש צורך במהירות לברוח מהסרט. "הצורך במהירות" מבוסס על משחק המחשב "Need for Speed", העוסק במרוצי מכוניות. אין לצפות לעלילה מתוחכמת, אופי לדמויות או מהות כלשהי בסיפור. אם אתם צופים שמעוניינים רק במרדפי מכוניות, התנגשויות, סלטות, פיצוצים ושוטרים עצבניים – אז בוודאי תהיו מאושרים מסרט זה.

עם זאת, אם בונים את כל העלילה סביב פעלולים, כפי שכנראה דרשה חברת משחקי הווידיאו, עליכם להשאיר את ההיגיון בבית, את התאווה להכיר בדמויות עם אופי להשאיר בחניית בית הקולנוע, ולהטמיע את העובדה המדעית שמכוניות יכולות לעוף ושקל לגנוב מסוק צבאי כמו בזוקה מהמכולת השכונתית.

בעיקר פעלולים. באדיבות סרטי יונייטד קינג

כנראה שהטעות הגדולה והאמיתית של יוצר הסרט, הבמאי ואיש הפעלולים לשעבר, סקוט וו ("אקט של גבורה"), הייתה לשלב ברקע קטע טלוויזיה ממרדף מהסרט "בוליט" משנת 1968. למה ללעוג לעצמך ולהפגין משהו שכן עובד טוב, עם סרט שבו מרוצי המכוניות משתלבים בתוך סיפור מוצלח ודמויות אמינות?

חייבים להזכיר את הדמויות ב"הצורך במהירות", אם ניתן לקרוא להן כך: השחקן ארון פול ("שובר שורות") מגלם את טובי מרשל, בעל מוסך לתיקון כלי רכב ומהנדס רכב, היוצא לנקמה לאחר שהשתחרר מהכלא, בעקבות פשע שלא ביצע. הדמות שלו בעיקר מזעיפה פנים ונוהגת בטירוף.

דומיניק קופר ("האישה מאחורי הנקמה") מגלם את דינו ברוסטר, הנבל והאשם האמיתי בפשע, ומסתבר שגם הוא נהג מרוצים המחזיק בכוחות על. בהתאם למערבונים של פעם, הוא לובש שחור ולועג לכולם. אימוג'ן פוטס ("כלים שלובים") היא ג'וליה מודן, גיבורת הסיפור, ותפקידה המורכב הוא לדבר במבטא אנגלי מקסים. דמותו של בחור נוסף מוגדרת באיכות הקיסם שהוא מחזיק בפה בזמן שהוא מדבר, בעוד שבחור נוסף מבלה את הסרט בגניבת מטוסים. במילים אחרות, כל דמות קיבלה שורה בלבד בתסריט בעת הגדרת אופייה.

סרטי מרוצי מכוניות מחתרתיים קיימים מזה שנים רבות, והידועים מכולם הם סדרת "מהיר ועצבני". סרטים אלו אמנם לא מחזיקים בפסלונים עבור מצוינות קולנועית, אך העלילה מעניקה ערך לחיים, והיא אינה מעודדת את הספורט, שלמעשה הורג ופוצע אנשים רבים בכל שנה. ב"הצורך במהירות" אין דאגות – על הצופים לעודד ולשבח את נהגי המרוצים שהורגים/פוצעים עוברי אורח או שולחים את הנהגים התמימים במסלול ממול לתאונה קטלנית. על הצופים להרגיש בבוז כלפי שוטרי משטרת התנועה, שרכבם מועף ומתפוצץ בעוד הם מנסים לעצור את הקטל הנוראי.

"הצורך במהירות​​" הוא סרט שטוח, חסר חיים שמחמיץ את מסלולי המרוצים של סרטי "מהיר ועצבני" בכמה קילומטרים טובים. האופי והסיפור מונעים (תרתי משמע) מהצורך בפעלולי רכב. הסרט אמנם לא משעמם, ברובו לפחות, אבל אולי עדיף להישאר בבית ולראות מכוניות מתנגשות בערוץ אקסטרים או לשחק במשחק הוידיאו שעל שמו קרוי הסרט?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן