Skip to content

חיילות נווטו עם וויז, נכנסו לכפר פלסטיני, הותקפו וחולצו על ידי שוטרי הרשות

שתי החיילות הסתמכו לתוכנת הניווט שנאסרה לשימוש חיילים בשטחים. השתיים יצרו קשר עם משטרת ישראל וייעצה להן להמשיך ישר בדרכן. שוטר פלסטיני ביקש מהן להסתובב ולחזור אך הן הסתמכו על דברי המשטרה ונתקלו בידויי אבנים, אך חולצו בידי המשטרה הפלסטינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי חיילות פלוגת חיל קשר (פלחי"ק) צנחנים שנסעו הערב (שני) ממפקדת אוגדה 162 בטנדר צבאי ביקשו להגיע למחנה צומת גבעת אלונים והחליטו לנווט באמצעות תוכנת "וויז". התוכנה הובילה אותן לשטח A  הנמצא בשליטת הרשות הפלסטינית. תוך כך הן נכנסו לכפר פלסטיני במרחב טול כרם, שם זוהו בידי פלסטינים שהחלו לרגום את רכבן באבנים. השתיים חולצו בידי שוטרי הרשות הפלסטינית שהעבירו אותן לידי צה"ל. רכבן ששמשתו נופצה, הושב גם הוא לצבא על גבי משאית גרר.

הטנדר הצבאי עם שמשות מנופצות מוחזר על גורר (צילום: תקשורת פלסטינית)
הטנדר הצבאי עם שמשות מנופצות מוחזר על גורר (צילום: תקשורת פלסטינית)

שתי החיילות שניווטו באמצעות תוכנת וויז,  מצאו את עצמן נוסעות בציר של "וויז" שהובילן דרך חוורה. זמן קצר לאחר מכך אירעה תקלה וה-"וויז" הפסיק לעבוד. השתיים המשיכו בנסיעתן ישר ומצאו את עצמן בענבתא, שם זוהו על ידי שוטר פלסטיני לבוש אזרחית שעצר אותן והורה להן לשוב על עקבותיהן. אלא שהשתיים ששוחחו תוך כך עם משטרת ישראל וזו הורתה להן לנסוע ישר. השתיים לא נענו לדברי השוטר הפלסטיני והמשיכו ישר בדרכן. בשלב זה הן נתקלו במטחי אבנים שיודו לעברן. השוטר הפלסטיני הזעיק ניידת שיטור של הרשות והשתיים נמלטו מרכבן לתוך הניידת שחילצה אותן כשאחת מהם פצועה קל מאוד לתחנת הרשת"פ הסמוכה ומשם יצרו השוטרים קשר עם מנגנוני הקישור והמנהל האזרחי והעבירו את השתיים לידיו.

על חיילי צה"ל נאסר להסתמך רק על אפליקציית ה- ווייז בנסיעות צבאיות, בעיקר בשטחי יהודה ושומרון. בחודש פברואר האחרון נכנסו בטעות שני חיילי מנהלה מיחידת עוקץ למחנה הפליטים קלנדיה עם רכבם והותקפו על ידי פלסטינים. השנים יצאו מהרכב והתפצלו – אחד עם נשק והאחר בלי. אחד החיילים הזעיק את הכוחות ובינתיים הרכב הוצת והועלה באש. הכוחות איתרו את אחד החיילים במחנה והחייל השני אותר בהתנחלות כוכב יאיר לשם הצליח לצעוד בעצמו. ב-וויז הסבירו כי למשתמשים בתוכנה קיימת אפשרות לסמן לאפליקציה לא להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית ובכך להימנע מכניסה לאזורים עוינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן