Skip to content

התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי: פתח בחקירה לגבי התנהלות שרה נתניהו בפרשת מני נפתלי

עדותה של ורד סיויד, לשעבר ראשת הראשות לקידום מעמד האישה, לפיהם היא נדרשה להפעיל גדודי נשים נגד נפתלי, כהכרת תודה לנתניהו: "מעבר לפגיעה הפלילית, מהווים פגיעה עמוקה בעקרונות היסוד הדמוקרטים", נכתב בפניה לאביחי מנדלבליט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (שלישי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה בו דרשה מהיועץ לפתוח בחקירה בעקבות דברים שהעלתה הגב' ורד סיויד, ראשת הראשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה, במהלך הכתבה ששידרה העיתונאית אילנה דיין בתוכנית עובדה. "הדברים שהעלתה הג' סויד במהלך הכתבה מטילים צל כבד על התנהלות גורמים מסוימים בלשכת רה"מ ועל ניסיונותיהם, לכאורה, לנצל את כוחם ולהשפיע על הליך משפטי מתמשך", נכתב במכתב.

לפתוח בחקירה
לפתוח בחקירה

התנועה לאיכות השלטון מתייחסת לדברים שהעלתה סיויד אמש, במהלך שידורה של התכנית "עובדה" בהנחיית דיין, כשבמהלך השידור הופנה זרקור אל מערכות היחסים בין רה"מ ורעייתו, לבין עובדי הלשכה בתפקידים השונים וכן גם עם עובדי מדינה בדרגים שונים הכפופים לרה"מ.

בין שלל המרואיינים השונים, בכירים לשעבר שעבדו בלשכת רה"מ בעברם, בלט הריאיון עם הגברת ורד סוויד, מי שכיהנה בתפקיד ראש הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה.

שרה נתניהו - דרשה מסיויד להכיר לה תודה ולפעול נגד מני נפתלי? (צילום יח"צ)
שרה נתניהו - דרשה מסיויד להכיר לה תודה ולפעול נגד מני נפתלי? (צילום יח"צ)

"כידוע, בשנתיים האחרונות מתנהל סכסוך משפטי בבית הדין לעבודה בין אב הבית לשעבר במעון רה"מ, מני נפתלי, לבין משרד ראש הממשלה. בהקשר לזה, במהלך הריאיון ששודר בתכנית אמש, חשפה הגב' סוויד כי הגב' נתניהו, לכאורה, ודרך מקורבות ניסתה להשפיע על הגב' סוויד כי תסייע באופן אקטיבי להשחיר את שמו מני נפתלי שהואשם אז בהטרדה מינית של עובדת בעת תפקידו במעון ראש הממשלה", נכתב בפניית התנועה לאיכות השלטון.

"בנוסף, לדבריה של הגב' סוויד, "שירותיה הטובים" נדרשו ממנה כהכרת תודה על שהוארך חוזה ההעסקה שלה בתפקידה דאז. הגב' סוויד סיפרה בריאיון כי מי שבישרה לה טלפונית על הארכת החוזה הייתה לא אחרת מאשר הגב' נתניהו.

דברים אלו, ככל שאכן נאמרו, מטילים צל כבד על התנהלות גורמים מסוימים בלשכת רה"מ ועל ניסיונותיהם, לכאורה, לנצל את כוחם ולהשפיע על הליך משפטי מתמשך. חמור מכך, מדובר לכאורה בניסיון של ממש להדחת עובדת ציבור בכירה לבצע עבירה פלילית של שימוש לרעה בכוח המשרה".

התנועה תובעת מהיועץ לקיים "בדיקה מעמיקה ואף פתיחה בחקירתם של הגורמים המוזכרים בכתבה, בלשכת ראש הממשלה. ניסיונות מעין אלו המתוארים בכתבה, מעבר לפגיעה הפלילית, מהווים פגיעה עמוקה בעקרונות היסוד הדמוקרטים עליהם מושתתת מדינת ישראל, ופוגעים פגיעה עמוקה ביותר באמון הציבור במערכת השלטונית בישראל."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן