Skip to content

מחדל המנהרות והבחירות

הדיון במחדל המנהרות בקבינט דומה לועידה של חייזרים שירדו מהירח ותועים כעת בשביליה של ארץ לא נודעת. מה בעצם לא היה "ידוע" לחברי הקבינט?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי הקבינט לא עסוקים בהבטחת שלומם של החקלאים והיישובים בגבול הדרום (והצפון) הם עסוקים בהבטחת תדמיתם במרכז המפלגה בבחירות הבאות.

חומרי הגלם הם האירועים שדרכם אפשר לתקוף את חבריהם לממשלה, להטיח האשמות, לגלגל עיניים, להדליף תמלילים של "אני אמרתי לו כך" והוא אמר לי אחרת…ולהצטדק בדיעבד.

הנה שלש דוגמאות לעיסוק במחדל המנהרות בתכניות מבט שני – 2006 – 2013 – 2015. היו עוד ב 2009 וב 2011 והיו עוד כתבות רבות באמצעי התקשורת על חשיפת מנהרות חודרות לשטח ישראל כפי שנחשפו על ידי חקלאים בנירים, בעין השלושה בניר עוז ועוד.
במרץ 2014 נחשפה מנהרה
באוקטובר 2013
בינואר 2013

אבל דוח מבקר המדינה בנושא מגיע כעת ב 2017. הקבינט מתווכח, על פי התמלילים החלקיים שפורסמו, אם המנהרות מחייבות החלטות וטיפול צבאי מיידי ואם בכלל דווח לקבינט על חומרת איום המנהרות.
הדיון הזה בקבינט דומה לועידה של חייזרים שירדו מהירח ותועים כעת בשביליה של ארץ לא נודעת. מה בעצם לא היה "ידוע" לחברי הקבינט??? במשך יותר מעשר שנים מאז שמנהרות תופת פוצצו מוצבי צה"ל ברצועת עזה? מאז שגלעד שליט נחטף (2006) בידי כוח חמאס שחדר דרך מנהרה חודרת לשטח ישראל ותקף את צוות הטנק מאחור?
מה לא היה ידוע לקבינט?
ובכן התשובה פשוטה ולא צריך מבקר מדינה כדי לענות עליה.
הכל היה ידוע. יש מנהרות חודרות. אין טכנולוגיה לזהות אותן בעת חפירתן ואין טכנלוגיה לזהות מנהרות קיימות. הן מסכנות את תושבי הקיבוצים בדרום ועלולות לגרום לפיגוע המוני אם כוח של עשרות מחבלים יחדור וישתלט על קיבוץ.
יועץ הרמטכ"ל לענייני מנהרות יוסי לנגוצקי, התריע בעשרות מכתבים בפני כל הרמטכ"לים ושרי הביטחון מאז 2005 על מחדל אי הטיפול במנהרות ואי פיתוח טכנולוגיה להתמודדות עם גילוי מנהרות.

אלא שאת הקבינט של ממשלת ישראל לא מעניין ביטחון המדינה אלא רק תוצאות הבחירות.

חברי הקבינט לא עסוקים בהבטחת שלומם של החקלאים והיישובים בגבול הדרום (והצפון) הם עסוקים בהבטחת תדמיתם במרכז המפלגה בבחירות הבאות.
חומר הגלם הם האירועים שדרכם אפשר לתקוף את חבריהם לממשלה, להטיח האשמות, לגלגל עיניים, להדליף תמלילים של "אני אמרתי לו כך" והוא אמר לי אחרת…ולהצטדק בדיעבד.
אבל דיון רציני אסטרטגי שבו מונחים לפני מקבלי ההחלטות חומרי המודיעין הרלוונטיים, או דיון שהם עצמם ידרשו בו לקבל מהמועצה לביטחון לאומי את כל החומר והמידע הנדרש לצורך קבלת החלטות…דיון כזה והחלטות כאלה לא נערכו.

תרבות ה"סמוך" מחד ותרבות ספין הטלת האשמה על היריב הפוליטי, היא שמדריכה את השרים.

ולאן נעלם מבקר המדינה (לא רק שפירא גם קודמיו לאחור עד שנות ה 2000) שלא שמע על מנהרות עד צוק איתן? היכן היו מבקרי המדינה כאשר כל המידע על המנהרות פורסם במגוון כלי תקשורת בארץ ובעזה? היכן היה מבקר המדינה כשהקבינטים השונים עסקו שוב ושוב ב"איום האיראני" או בפתרון הבעיה הכי קריטית לקיום המדינה ב…עמונה ובמהלך החשוב ביותר לעתיד המדינה – סיפוח מעלה אדומים…במקום לעסוק בבעיות הביטחון האמתיות?
ספינים מפחידים שוחררו השכם והערב על "שואה קרבה" מצד איראן או חמאס חיזבאלה דעאש….מטוסי חמקן נרכשו , צוללות גרעיניות הגיעו אל חופי ארץ המנהרות….אך שום דבר לא נעשה כדי לפתור את בעיית המנהרות ושום דבר לא הוחלט לגבי השאלה הפשוטה – מה רוצה ממשלת ישראל לעשות מול שלטון חמאס בעזה?
עכשיו יעסוק הקבינט כנראה באיום הבא – האם המתנות שקיבל ראש הקבינט יגרמו לבחירות חדשות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן