פסטיבל תיאטרונטו ה-27, חול המועד פסח

באולמות יפו העתיקה ובעכו העתיקה. 13-15 באפריל, חול המועד פסח, יפו. 12-14 באפריל, אולמות עכו העתיקה

Print Friendly

שמונה הצגות תחרות מתחרות על פרס ההצגה הטובה ביותר, הצגות יחיד אורחות, הפנינג ועוד ועוד. השנה הוגשו  לוועדה האמנותית כ 90 מחזות ! מהם נבחרו השמונה למסגרת התחרותית.

בחוה"מ פסח, בין ה 13-15 באפריל, יתקיים פסטיבל תיאטרונטו ה-27 , באולמות יפו העתיקה ובתאריכים 12-14 באפריל באולמות המרכז לתיאטרון עכו.

תיאטרונטו הינו פסטיבל של הצגות יחיד, המאפשר לשחקן ליצור דיאלוג ישיר עם הקהל, והינו אחד הפסטיבלים   הוותיקים והמובילים בתחום התיאטרון, שייסד יעקב אגמון. הפסטיבל הוא  "המצאה ישראלית" של יעקב אגמון ובעקבותיו נוסדו פסטיבלים נוספים ברחבי העולם, אחד מהם פסטיבל תיאטרונטו ,קיל , גרמניה המעלה בכל שנה הצגה מתוך פסטיבל תיאטרונטו הישראלי.

ההצגה הטובה ביותר תזכה בפרס, ע"ש  השחקן ניסים עזיקרי ז"ל,הניתן על ידי קרן תל אביב לספרות ואמנות ע”ש יהושע רבינוביץ בגובה  10,000 ₪.

הוועדה האמנותית מורכבת השנה מ: יעקב אגמון – יו"ר, שמעון מימרן, חוה אורטמן, גורן אגמון.

יעקב אגמון "ממציא" התיאטרונטו (צילום: דן בר-דוב)

ואלה ההצגות שיתחרו על פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל תיאטרונטו 2017:

אובססיה של המרכז לתיאטרון לוד, מאת ומשחק:סובחי חוסרי, בימוי: פנינה ריצלר

בק ריבר  מאת: רחל שליטא, בימוי: אלירן כספי, משחק: דניאל גרטמן

האור הגדול של לאונרד פלקי מאת: ג'יימס לסין, בימוי: אבי ברכר, משחק: רפי ויינשטוק

האם דגים ישנים? מאת: ינס ראשקה, בימוי: נועה שכטר, משחק: טל בלנקשטיין

חבילה עוברת מאת: שי שבתאי, בימוי: דניאל רז, משחק: שירה בליץ

להוציא את הילדה מאת: ניר שטראוס, בימוי: שרה פון שוורצה, משחק: עדי גילת

סוף על הקטינו  כתיבה ומשחק- עירית סופרן, בימוי ודרמטורגיה – חנה וזאנה גרינוולד

שפויה  מאת: רוני ממן, ארנון ממן, בימוי: ליאור סורוקה, משחק: אלכסה לרנר

לרכישת כרטיסים להצגות הפסטיבל:  מחיר כרטיס 70 ₪ הנחות למחזיקי כרטיס דיגיתל, ולמחזיקי מפתח דיסקונט,  טלפון לרכישת כרטיסים 09-8945957  או בכתובת https://www.run-art.co.il/

על ההצגות

אובססיה- סעיד, בחור צעיר שנדחה ממחלקות אישפוז פסיכיאטריות אינספור פעמים בתואנה שאינו לוקה בדבר, מחליט כי אין לו דבר להפסיד. הוא מציב סולם בכניסה למחלקה הפסיכיאטרית ומאיים לקפוץ אם לא יאפשרו לו אשפוז גם הפעם. יצירה סוריאליסטית על בחור שנולד לחיות על הקצה. כתב ומשחק: סובחי חוסרי

בק ריבר, שחקנית: דניאל גרטמן (צילום:דן בר-דוב)

בק ריבר- דפי, נערה מאושפזת לאחר טראומה מדברת  לדוקטור פריד, הרופא המטפל בה. הדוקטור הזמין את אמא של דפי כדי לחגוג לה יומולדת, דפי מנסה למנוע בכל מחיר את בואה של אמה, שהפקירה אותה לדבריה למי שתקף אותה. תוך כדי נסיונותיה למנוע את הפגישה עם אמה אנו נחשפים להשתלשלות העניינים כפי שהיא חוותה אותם, דרך דבריה מתגלה כאב אובדן החיים המשפחתיים שהכירה ובחירה מתמדת שלה בעולם בעלי החיים כמפלט מבני האדם שמסביבה. משחק: דניאל גרטמן

האור הגדול של לאונרד פלקי משחק: רפי ויינשטוק (צילום: דן בר-דוב)

האור הגדול של לאונרד פלקי - מה משותף לאלן הרטל, בעלת בוטיק ליופי; לבאדי הווארד, מנהל בית ספר לדרמה; לאוטו בקרמן, שען מקומי; ולעוד דמויות המתגוררות באותה עיירה נידחת בניו-ג'רזי? כולן מסייעות לצ'אק דה-סנטיס, חוקר משטרה מקומי, לפענח את היעלמותו של נער בן 14 בשם לאונרד פלקי. העדויות והראיות חושפים בפנינו את ייחודו של לאונרד, ואת השפעתו הרבה על תושבי העיירה. מונודרמה בלשית ייחודית, שלא תשאיר אתכם אדישים, ושחקן אחד המגלם את כל הדמויות המצחיקות-עצובות והנוגעות ללב. משחק: רפי גולדווסר

האם דגים ישנים?אנה היא ילדה בת 10, סקרנית, יצירתית ומלאת שמחת חיים. את בוקר יום הולדתה העשירי היא מעבירה בביקור במצבתו הטריה של אחיה הצעיר. אובדן אחיה מעלה בה שאלות הקשורות למוות, כאב, זכרון, ואהבה. נפרשת בפנינו מערכת היחסים של האחים כפי שאנה זוכרת אותה וכפי שהיא מדמיינת אותה מחדש ממרחק הזמן.  משחק: טל בלנקשטיין

חבילה עוברת משחק: שירה בליץ

חבילה עוברתמלחמת העולם השנייה, שרקה, ילדה יהודיה בת ארבע וחצי נקרעת בחופזה ממשפחתה ועוברת את שנות המלחמה כשהיא מיטלטלת בין משפחות מאמצות, מחליפה זהויות והופכת לאויבת המשטר הנאצי. הילדה הזאת, שרקה,היום היא  סבתא. סבתא מיקי. שנים נשאה בתוכה את הסיפור הזה תוך שהיא חיה את חייה כאישה מלאה בשמחת חיים, אופטימית וחברותית. זכר אותן שנים קשות, שעברה אז כילדה, לא ניכרו בה, לכאורה…אך כטיבם של זיכרונות טמונים, בחלוף השנים נסדקה תיבת הזיכרון וסבתא מיקי החלה לספר את סיפורה, סיפורה של שרקה.  לאחר שהביאה את הסיפור לדפוס בספר "חבילה עוברת" החליטה השחקנית שירה בליץ להביא את הסיפור המרתק והמפתיע אל הבמה  משחק: שירה בליץ

להוציא את הילדה משחק: עדי גילת (צילום: דן בר-דוב)

להוציא את הילדההאם אפשר לנצח את הזמן? נעמי הרשטיין, 39, אימא ומרצה בנושא הזמן בחיינו,זיכרון העבר ומחשבות העתיד מסיטות אותה מההרצאה הזו,משהו התהפך בחייה בדיוק כשחשבה שהצליחה לנצח את הזמן. מה היא תספר לילדה? הקשר בינה ובין הילדה, יוצר לה עולם מקביל למציאות,דרכו היא מבינה על עצמה מה שלא הבינה מעולם. משחק: עדי גילת

סוף על הקטינו כתיבה ומשחק- עירית סופרן (צילום: דן בר-דוב)

סוף על הקטינו- בחצר האחורית של בית הספר מול שיירות של נמלים מתוודה ילדה בת 10 על מה שאסור לספר. על הסכנה שרוחשת בין אבא לאמא… הידיעה שמשהו לא בסדר מחלחלת לתודעה כמו הטילים של סאדאם חוסיין ואפילו הניילון של החדר האטום בריח של אקונומיקה  לא מצליח להגן. כתיבה ומשחק- עירית סופרן

שפויה משחק: אלכסה לרנר (צילום: דן בר-דוב)

שפויה – זוהר, בחורה בת שלושים. מאושפזת בבית חולים פסיכיאטרי לאחר ניסיון התאבדות. לזוהר יש חלון הזדמנויות של שעה אחת בלבד לשכנע את הועדה הרפואית שהיא כשירה להשתחרר מבית החולים ולשמור על זכותה לגדל את יותם, בנה הקטן בן הארבע. המחזה עוסק בשאלת השפיות בחברה המודרנית, כיצד "בחורה טובה מבית טוב" נתקלת, נופלת ונכשלת בדרכה לניהול חיים תקינים ונורמטיביים. האם היא לא שפויה? האם היא מסמלת את השפיות האמיתית בחברה דורסנית והרסנית? האם התרעלה המוסרית האופפת אותה מכל עבר תחרוץ את גורלה ותכריע אותה? משחק: אלכסה לרנר

Print Friendly
פוסט זה פורסם בקטגוריה הצגות, פנאי, תרבות, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>