Skip to content

עיקר החדשות – שישי 31 מרץ 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה הקבינט אישר פה אחד: יישוב חדש למפוני עמונה ; הבנייה ביו"ש תרוסן משמעותית (מדיני) * גל הפגנות ברחבי הארץ: עיתונאי התאגיד חסמו כבישים נגד מתווה התאגיד ; הנכים חסמו כבישים על קצבאות הנכים; החרדים חסמו כבישים נגד גיוס חרדים (חדשות) * סערה בעולם הערבי בשל נטישת א-סיסי בעת נאום שליט קטאר (חוץ) * […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

הקבינט אישר פה אחד: יישוב חדש למפוני עמונה ; הבנייה ביו"ש תרוסן משמעותית (מדיני) * גל הפגנות ברחבי הארץ: עיתונאי התאגיד חסמו כבישים נגד מתווה התאגיד ; הנכים חסמו כבישים על קצבאות הנכים; החרדים חסמו כבישים נגד גיוס חרדים (חדשות) * סערה בעולם הערבי בשל נטישת א-סיסי בעת נאום שליט קטאר (חוץ) * הפרלמנט הפלמי בבלגיה הודיע כי אסר על שחיטה כשרה במדינה החל משנת 2019 (בעולם היהודי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

שישי: מעונן חלקית והטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. משעות הצהרים בצפון הארץ ובמרכזה יתכן גשם מקומי. ייתכנו סופות רעמים יחידות. חשש קל משיטפונות.

שבת: מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ צפוי גשם מקומי וייתכן גם במרכזה. יתכנו סופות רעמים יחידות. הטמפ' יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בלילה הגשם צפוי להתחזק ויתפשט בהדרגה עד לצפון הנגב.

ראשון: מעונן חלקית עד מעונן. עד שעות הצהרים צפוי גשם מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. יתכנו סופות רעמים יחידות. חשש קל משטפונות בנחלי המזרח. משעות אחה"צ הגשמים ייחלשו ויתמעטו בהדרגה.

שני: מעונן חלקית עד בהיר עם עליה בטמפרטורות.

חדשות

עובדי התאגיד ממשיכים להפגין גם היום, אמש  חסמו עשרות מפגינים את צומת עזריאלי‎

– עשרות עיתונאים נעמדו מול משרד האוצר בזמן שכחלון הציג את מתווה הפשרה עם נתניהו, וחסמו את הכביש

מחאת הנכים: עשרות נכים חסמו אמש את רחוב אבן גבירול בת"א סמוך לכיכר רבין במחאה על קצבאות הנכות * המפגינים יצאו לרחובות העיר וחסמו את רחוב אבן גבירול בעיר בדרישה להעלות את קצבאות הנכות. כיום עומדת הקצבה על על 2,343 שקלים לחודש, אולם ראש הצוות המיוחד בנושא במשרד האוצר כבר הבהיר שלא ניתן להעלות את כולן * יושב ראש מטה מאבק הנכים: "נתניהו וכחלון עסוקים בתאגיד ובפוליטיקה קטנה במקום לדאוג למאות אלפי נכים"

מחאת החרדים: במהלך אחר הצהריים והערב התקיימו הפגנות בכביש ז'בוטינסקי בבני ברק, ובכביש 446 – צומת כפר רות, כנגד מעצר חרדים עריקים * לטענת החרדים בצומת כפר רות, התיז שוטר מג"ב גז מדמיע לעבר מספר ילדים, סירב למסור פרטים, והסתלק מהמקום, מפקד האירוע הבהיר כי השוטר היה עצמאי ולא היה תחת אחריותו

אל-על תשלם 92 אלף שקל לנוסעים שטיסתם עוכבה ב-17 שעות * הרקע לתביעה היא טיסת אל-על שאמורה הייתה לצאת ממוסקבה לישראל ביוני 2016- אך המריאה בעיכוב של 17 שעות ממועד ההמראה המתוכנן עקב תקלה טכנית (גלובס)

המדינה תכריז על 1,000 דונם באזור ההתנחלות עלי כאדמות מדינה * ההכרזה תאפשר להכשיר בדיעבד את הבנייה במאחז פלגי מים, בו מתגורר ראש היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה. * עוד כוללת ההכרזה גם שטח עליו נסללה דרך גישה בלתי חוקית (הארץ)

פרשת אזריה: עו"ד יורם שפטל מכחיש את הטענות על משא ומתן * פרקליטו של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל טוען שאין בכוונתו לסגת. "הפרסום כולו שקרי והתזמון שלו אינו מקרי כי היום הגשתי לבית הדין את הבקשה לערעור" (מעריב)

– עו"ד שפטל הגיש בקשה להשגת ראיות חדשות במשפט אזריה (חדשות10)

אמוניה בחיפה: המשרד להגנת הסביבה מסרב לאשר הגעת אניית האמוניה של חיפה כימיקלים * היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הורה היום לשר לאיכות הסביבה אלקין שלא לאפשר כניסתה של אניית האמוניה למפרץ חיפה ופריקת החומר המסוכן במכל עד להכרעת בית המשפט העליון

פיצויי פיטורים: עובד שהתפטר בגלל צפי להרעת תנאים לא זכאי לפיצויי פיטורים * כך פסק בית הדין האזורי לעבודה במקרה של מנהל בכיר בריטליקס, שהתפטר בעקבות דיבורים על שינוי ארגוני שיפחית מסמכויותיו (גלובס)

אולי ילמדו בישראל – הפרלמנט הפלמי בבלגיה הודיע כי אסר על "שחיטה כשרה" במדינה החל משנת 2019 * ההחלטה (האוסרת על שחיטה ללא המום הבהמה ע"י מכת חשמל) התקבלה ברוב גדול בפרלמנט הפלמי והחלטה דומה צפויה להתקבל בבית הפרלמנט הוואלוני בחודש אפריל. * מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ואיגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין: "על הפרלמנט להפסיק את אחיזת העיניים כאילו מדובר ברווחת בעלי חיים" – "אנו נפנה לכל הגורמים המוסמכים בבלגיה ובאיחוד האירופי על מנת לבטל את הגזירה כפי שעשינו בהולנד ובפולין בהצלחה."

פוליטי

ועידת מפלגת העבודה אישרה הבחירות המקדימות ב-3 ביולי

פשרת התאגיד: כחלון על מתווה התאגיד: "שמרנו על חופש העיתונות" – ההסכם מנע חקיקת חוק הפיקוח על התקשורת * שר האוצר הציג את המתווה עם נתניהו, שכולל הפרדה של התאגיד "כאן" מתאגיד חדש לחדשות ואקטואליה שיפעל במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים: "התאגיד יחל את שידוריו ב-15 במאי. לא יודחו ראשי התאגיד ולא תהיה השפעה פוליטית" * "אני עומד כצוק איתן על השמירה על התקציב. זה מאבק על עקרונות, לא על אגו" * לדבריו, "היו בעלי עניין שניסו להחריף את המשבר. זה אולי טוב לפוליטיקאים אבל לא לאזרחים"

– בחברת החדשות יעבדו רק עובדי רשות השידור, כולל עובדי הרשות שנקלטו כבר בתאגיד * המשמעות: הדחה בפועל של קובלנץ ועומר מהעיסוק שהטריד את נתניהו (גלובס)

– מנכ"ל משרד האוצר: לא ברור כמה מעובדי התאגיד יפוטרו * לפי ההערכה, מתוך כ-300 עובדי התאגיד לפחות כ-200 יפוטרו

– עיתונאי התאגיד שוקלים עתירה לבג"ץ נגד המתווה. "אנשים עזבו מקומות עובדה טובים כדי להקים עיתונות חופשית וטובה, לא יודעים מה יהיה"

– מועצת התאגיד: קוראים ליועמ"ש ולמבקר המדינה להגן על האינטרס הציבורי

– יו"ר ההסתדרות ניסנקורן על פשרת התאגיד: "כל מהלך יכלול פתרון למקסימום עובדים" – "כל מהלך שלא ידאג לעובדים לא יושלם" – "המשחק הציני של הממשלה הוביל לשיסוי של עובדים בעובדים"

– אלקין: שום דבר לא היה מצדיק את ההוצאות הכבדות של הליכה לבחירות

– הרצוג: "ברוח קים ג'ונג איל, נתניהו הקים עיתון וערוץ חדשות חדש"

– ח"כ כבל: "אעתור לבג"ץ מתוך תקווה שיעצור את מחול השדים של נתניהו"

– ח"כ פריג': לדאוג שמספר עובדי התאגיד שיפוטרו יהיה קטן ככל הניתן – "שוב חזינו באובססיה של ראש הממשלה לשלוט בתקשורת"

– גלאון על מתווה התאגיד: "נתניהו זכה בשליטה פוליטית חסרת תקדים בשידורי החדשות"

– נשיא ועידת מרצ פנה ליועמ"ש במטרה לבטל את ההסכם בין כחלון לנתניהו בנושא התאגיד: "לא חוקי"

– מאחורי הקלעים: לפני שהושגה הפשרה בין נתניהו לכחלון, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פסל מתווה שלפיו יבוטלו כליל שידורי החדשות בתאגיד שיוקם * מנדלבליט סבור כי פשרת התאגיד לוקה בקשיים, אך תעמוד במבחן בג"ץ

צפת: המשטרה תבקש להשעות את ראש עיריית צפת מתפקידו * 65 ימים לאחר שהורחק מבניין העירייה ונאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים בפרשה, תבקש המשטרה להאריך את תנאי הרחקתו של אילן שוחט. * סניגוריו: "הבקשה תמוהה ולא מידתית. בכוונתנו להתנגד לה" (nrg)

ביטחוני

שדה התעופה בן גוריון – היום יתקיים תרגיל ביטחוני באזור טרמינל 1. התרגיל יתקיים בין השעות 08:00 עד 12:00 ובמהלכו ישמעו קולות נפץ , ירי ותורגש תנועה ערה של רכבי ביטחון * אין שינוי בלוח הטיסות של טרמינל 3 ובפעילות חברות התעופה * שער לוד-פ"ת (כביש 40) יחסם למעבר בין השעות 08:00 לשעה 09:30 והכניסה לנמל התעופה תתבצע דרך שערי כביש מספר אחד * התרגיל שמתקיים היום הוא חלק משורה של תרגילי ביטחון הבאים לתרגל את המערך הביטחוני של נתב"ג ושיתוף הפעולה עם כוחות ביטחון וכוחות הצלה * הציבור מתבקש להישמע להנחיות אנשי הביטחון

היום יתקיים תרגיל ביטחוני במרכז הנגב – באר שבע, דרך מצדה 6 * התרגיל יתקיים בין השעות 08:00 עד 15:00 ובמהלכו ישמעו קולות נפץ, ירי ותורגש תנועה ערה של אנשי ביטחון

חשש לחדירה סמוך לגשר אלנבי * סמוך לגשר אלנבי התקבל הערב דיווח על מספר בני אדם שמנסים לחצות מהצד הירדני לעבר שטח ישראל צפונית למסוף של גשר אלנבי. כוחות ביטחון הגיעו במקום. (MivzakLive)

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל ושב״כ באיו"ש 7 מבוקשים * 5 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

באפרים – בדיר איסתיא נעצר מבוקש פעיל בארגון הטרור חמאס

בבנימין – בקלנדיה נעצרו 2 מבוקשים * בסילוואד נעצרו 4 מבוקשים, אחד מתוכם פעיל בארגון הטרור חמאס

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

בנוסף, במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בשיתוף השב״כ בעיירה בית לחם שבגזרת החטיבה המרחבית ״עציון״ * במהלך הפעילות תפסו הכוחות כ-1000 שקלים. על פי מידע מודיעיני, מקור הכספים בארגוני טרור * לדברי צה"ל, כספי הטרור שהוחרמו הינם תגמול למשפחות במטרה להשאירן במעגל הטרור * הממצאים הועברו לידי כוהב"ט

מדיני

עמונה: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר פה אחד הקמת יישוב חדש למפוני עמונה באזור עמק שילה. * מטה עמונה: "מצפים שהממשלה תוציא מיידית אל הפועל את ההחלטה באופן שכבר בקיץ הקרוב ניכנס לבתים" * זו הפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה שבה תקים ישראל התנחלות חדשה בשטחים.

–  יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כוונותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתור את הסכסוך עם ישראל הן רציניות  * אבו מאזן, שנפגש השבוע עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר: "מסרתי לו את עמדתנו לנושאים שבהם היו לו שאלות".

– הבית הלבן על החלטת הקבינט: "מודאגים מהבנייה בהתנחלויות" – הבית הלבן התייחס להחלטת הקבינט לפיה תוקם התנחלות חדשה למפוני עמונה ואמר כי "הנשיא טראמפ הביע באופן פומבי ואישי את חששותיו מפני בנייה נוספת" * הבית הלבן: ממשלת ישראל הבהירה כי מעתה תתחשב בדאגותיו של טראמפ לגבי ההתנחלויות

– לבני: יישוב לעמונה ימנע מאיתנו להגיע להסדר עם הפלסטינים

– "יש דין": "המשך של מדיניות גזל הקרקעות הפלסטיניות"

ממשל ארה"ב לא נותן יד חופשית לישראל לבנות גם בתוך גושי ההתיישבות * גורם מדיני: "טראמפ מסנדל את נתניהו – בנייה תהיה רק באישור ותיאום" (0404)

אבו מאזן: "טראמפ רציני לגבי פתרון הסכסוך" * יו"ר הרשות הבהיר לאחר מפגש הפסגה הערבית בירדן כי ישנו דיאלוג מתמשך בינו לבין הממשל האמריקאי, אשר מבקש לשמוע את העמדה הפלסטינית בסוגיות שונות. "לעולם הערבי חזון ברור לשלום" (nrg)

הקולונל הבריטי לשעבר ריצארד קאמפ: "הפלסטינים רוצים להשמיד את ישראל" – ההנהגה הפלסטינית באה לאו"ם ומדברת על שלום אבל היא מחנכת את ילדיה לשנוא את ישראל.

נתניהו עדכן את הקבינט כי אושרו לשיווק כ-2,000 יחידות, מתוך 7,500 יחידות עליהן הודיעה ישראל כבר לפני כחודשיים.

חוץ

טראמפ: "הפגישה עם נשיא סין בשבוע הבא תהיה קשה מאוד" בעקבות גרעונות הסחר

נאט"ו תגייס דוברי רוסית לשחק אזרחים במלחמה * האם הברית מתכוננת לפלוש לרוסיה? כך ניתן ללמוד ממודעה מפתיעה המחפשת דוברי רוסית להשתתפות בתרגיל ענק בבסיס אמריקאי. "כך החיילים יתכוננו לפריסה עתידית באזורי סכסוך", נכתב (nrg)

שר החוץ הטורקי: מעצר הבנקאי הבכיר בארה"ב – צעד פוליטי

סערה בעולם הערבי בשל נטישת א-סיסי בעת נאום שליט קטאר * יממה לאחר לאחר פתיחת פסגת הליגה הערבית בירדן, הגיע העימות הראשון שמסעיר את העולם הערבי: עזיבתו של שליט מצרים במהלך דבריו של תמים בן חמד אאל ת'אני (מעריב)

ארגנטינה: שריפה פרצה במבנה סמוך לבניין הפרלמנט בבירה בואנוס איירס

ארה"ב: הוגשה עתירה נגד צינור הנפט בדקוטה הצפונית

– דיווח: עובדי ממשל דיווחו לוועדת המודיעין על מעקב לטראמפ (וואלה)

– בכירה בבית הלבן התפטרה מתפקידה * קטי וולש, סגנית ראש הסגל בבית הלבן, הודיעה על התפטרותה. על פי מקורביה, היא עזבה את התפקיד לאחר שהייתה מתוסכלת מהאופן שבו התנהלו העניינים בבית הלבן (Ynet)

– אחרי כישלון ביטול "אובמה-קר" – טראמפ מכריז מלחמה על השמרנים * טראמפ: חברי הסיעה השמרנית פוגעים בסדר היום הרפובליקני

וונצאולה: ארה"ב: מגנים את הפקעת סמכויות הקונגרס בוונצואלה – "החלטת ביהמ"ש העליון בוונצואלה – פגיעה אנושה בדמוקרטיה"

יפן: מפלגתו של אבה לממשלה: על יפן להתחמש בטילי שיוט ויכולות התקפיות מתקדמות * טוקיו ממשיכה את מגמת התרחקותה מהמדיניות הפציפיסטית מנחה אותה מאז תום מלחמת העולם השנייה. נוכח האיום הצפון קוריאני, קראה המפלגה לשקול רכישת מערכות הגנה אווירית מתקדמות (הארץ)

לבנון: שני אזרחי סוריה נהרגו בפיצוץ סמוך לגבול בין המדינות

מלזיה: יותר ממאה מתו במחנות מעצר ההגירה מלזי בשנים האחרונות בשל מחלות או סיבות לא ידועות, * על פי מסמכים מהוועדה הלאומית לזכויות אדם במימון הממשלתית. יותר ממחצית מהם נמלטו ממיאנמר בשל רדיפות (רויטרס)

סוריה: ארגון דאעש נטל אחריות על שני פיגועי התאבדות בדמשק  לפני כשבועיים שבו נהרגו למעלה מ-30 בני אדם

– טורקיה: מצפים לשיתוף פעולה טוב יותר עם ארה"ב בסוריה

– שגרירת ארה"ב באו"ם: "לא נתעקש על הדחת אסד מהשלטון בסוריה" * לדבריה, ממשל טראמפ אינו רואה לנכון לקדם את סילוקו של נשיא סוריה המכהן: "נתמקד בגורמים שעלינו לעבוד איתם כדי להביא שינוי אמיתי לתושבי סוריה"

קוריאה הדרומית: הנשיאה המודחת נעצרה בחשד לשוחד

רוסיה: פוטין על ההפגנות נגדו: "כמו האביב הערבי"

כלכלה

פירוק מגה: נאמני מגה ביקשו שכר טירחה על סך של 150 מיליון ש"ח, אך כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן, מתנגד לבקשתם, ומבקש מבית המשפט להגביל את השכר לסכום של כ-28 מיליון שקל בלבד – "יש לקבוע את שכר-הטרחה בתחום ההוגן והסביר" (גלובס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן