Skip to content

שבעה משקאות שיעזרו לכם לישון

אין זה משנה אם אתם בעבודה, בבית או ביום סידורים, בעונת החורף כולם רוצים לישון לפחות עוד שעה, אבל הלחץ לא מאפשר. להלן שבעת המשקאות שיסייעו לכם להרגע עוד לפני שהראש ינחת על הכרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין זה משנה אם אתם בעבודה, בבית או ביום סידורים, בעונת החורף כולם רוצים לישון לפחות עוד שעה, אבל הלחץ לא מאפשר. להלן שבעת המשקאות שיסייעו לכם להרגע עוד לפני שהראש ינחת על הכרית

מאת: שי שגב

לישון עוד כמה שעות נחשב היום בגדר פרבילגיה. לא משנה במה אתם עסוקים במהלך היום – עבודה, בית ספר או אפילו פאן, פאן ועוד קצת פאן – השינה בהחלט עלולה להיפגע. מכוני מחקר השינה בעולם טוענים, שיש לישון לפחות שמונה-תשע שעות מדי לילה, כיצד להוציא החוצה את המחיר הפיזי והמנטלי שאנו חובים מדי יום.

עם זאת, מדי פעם צריך גם עזרה מבחוץ. לעיתים, אמהות שולחות את ילדיהם למיטה לאחר ששתו כוס חלב חם, כדי שזה יסייע להם להירגע ולעצום עיניים. ישנם גם אינספור עשבים ותוספים המשמשים בתעשיית התה העוזרים להירדם.

להלן שבעת המשקאות שיעזרו לכם לעצום עיניים ולהיכנס לשינה עמוקה:

מיץ דובדבנים
מחקר שבוצע על-ידי המגזין לרפואה תרופתית ביוני 2010, מצביע כי שתיית שתי כוסות מיץ דובדבנים טבעי מדי יום (אחת בבוקר ואחת כשעתיים לפני השינה), מורידות כמעט לחלוטין את תופעת האינסומניה (נדודי שינה). המחקר בוצע שוב בספטמבר 2010 במגזין גרונטולוגיה, וזכה לתוצאות זהות. לפי הסברה, הדובדבנים מכילים מלטונין, מעכב חמצון הידוע כמווסת פעולת השינה.

תה ממליסה רפואית
מליסה רפואית (ממשפחת המנטה הלימונית) מעניקה טעם לימוני ונהדר. הרתיחו מעט עלי מליסה במים חמים וקבלו תה מרגיע. המרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד מסביר, כי מליסה רפואית משמשת בתעשיית הרפואית להרדמה ומשמשת להורדת מתח מאז ימי הביניים.

חלב חם
תרופה עתיקת יומין זו, ידועה כמסייעת לשינה, כיוון שבחלב יש הרבה חומצת אמינו וטריפטופן, לכאורה בעלי יכולת הרגעה למוח וכך מזרזים את הכניסה לשינה. ההשפעות הן בעיקרן פסיכולוגיות, ואף לפי מאמר שפורסם בניו יורק טיימס בשנת 2007, אין מספיק ראיות המוכיחות כי טריפטופן הוא מה שגורם לשינה. ברם, להרבה אנשים החלב החם הפך להרגל קבוע לפני השינה.

תה ירוק ללא קפאין
תה ירוק מכיל חומצת אמינו ותיאנין, שהוכחו כמפחיתי מתח ומעודדי שינה רגועה. עם זאת, התה הירוק עשיר בקפאין ולכן עשוי לפגום ביתרונות אלו. על כן, היו בטוחים שרשום על הקופסה כי אינו מכיל קפאין.

תה 'שעת שינה' של סלסטיאל
חברת סלסטיאל (Celestial), הנמצאת במרבית רשתות השיווק בארץ, מקדמת את תה 'שעת שינה' (Sleepytime) מזה שנים רבות, תוך ציון שהממסך העשוי בקמומיל, למונגראס, מנטה ופרחי טיליה, יסייעו לכם להרגע עוד לפני שהראש ינחת על הכרית. לפי טעמי האישי, מומלץ כי תנסו את טעם הוניל בסדרה, שיעניק לכם רוגע מתוק וקטיפתי לתה.

לילה טוב
לילה טוב

מי קוקוס טבעיים
בהרבה פרסומות למשקאות מעוררי אנרגיה מוזכר שהמים /מיץ הניגרים מפרי הקוקוס משמשים לעידוד מרץ. נהפוך הוא – הם מסייעים לישון טוב יותר. במי הקוקוס עושר גדול של אשלגן ומגנזיום, המסייעים להרגעת העצמות. יש בו גם מעט ויטמין B, המסייע להפחתת לחץ. הבעיה היחידה, איפה צומח הקוקוס הטבעי בארץ?

שייק בננה
בניגוד לסברה שבננה היא פצצת אנרגיה צהובה, בשימוש נכון היא גם מרדימה. שימו בממחה (בלנדר) בננה קטנה עם כפית חמאת בוטנים וחצי כוס חלב סויה ללא סוכר. ערבבו היטב – ושתו כשעה לפני השינה. בבננה יש אשלגן ומגנזיום, שני מינראלים המסייעים להרגעת השרירים.

יאללה, כבו את השעון מעורר ולכו לישון.

התמונות באדיבות: David Castillo Dominici / FreeDigitalPhotos.netPhotostock / FreeDigitalPhotos.netStuart Miles / FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן