Skip to content

פורים עם הביטלס-מאניה ותיאטרון רחוב במוזאון הילדים בחולון

חגיגת פורים במוזאון הילדים בחולון. הצגת תיאטרון רחוב בהשתתפות הילדים, ומסע פעיל בעקבות החיפושיות , כולל האפשרות להתחפש לחיפושית ולשיר את שירי הביטלס במסגרת מסע הקסם המיסתורי בעקבות החיפושיות. חגיגה צוהלת ושמחה לכל המשפחה ולילדים בין 5-100. בין 28 בפברואר עד ה – 2 במרץ בחולון.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מוזאון הילדים בחולון מזמין את הילדים לחגיגת פורים מיוחדת בהשראת החיפושיות. "הביטלס – מסע הקסם המיסתורי", הוא שם התערוכה החווייתית במוזאון שבה ניתן יהיה להבין מדוע נחשבים הביטלס ללהקה המצליחה והאהובה ביותר בעולם? איך ניתן באמצעותה להבין מוסיקה ככלי ליצירתיות, תקשורת בין אנשים, פיתוח דמיון, ביטוי רגשות וערכים חברתיים ותרבותיים?…

להתחפש לחיפושית... ולהבין מדוע נחשבים הביטלס ללהקה המצליחה והאהובה ביותר בעולם? איך ניתן באמצעותה להבין מוסיקה ככלי ליצירתיות, תקשורת בין אנשים, פיתוח דמיון, ביטוי רגשות וערכים חברתיים ותרבותיים? - בתערוכה "מסע הקסם המיסתורי בעקבות החיפושיות", במוזאון הילדים בחולון. צילום: מושי גיטליס

התערוכה מציגה את החיפושיות כלהקה הבריטית שפורצת דרך בתקופתה, הפכה למראה של הדור שלה וממשיכה להיות מבחינה זו על- זמנית. זו היתה הלהקה הגדולה והחשובה ביותר בכל הזמנים אשר פעלה בשנות הששים של המאה העשרים אך ממשיכה להשפיע ולהצליח גם בימינו.

זאת תהיה הזדמנות להכיר מקרוב את החיפושיות "ארבעת המופלאים", שהיו בנים למשפחות ממעמד הפועלים שצמחו בליברפול האפרורית והפכו לדוברים של דורם והדורות שאחריהם בתחום המוסיקה, החברה, האופנה, הקולנוע, השירה, הספרות והפוליטיקה.

להאזין לצלילי החיפושיות מתקליטים ולהכיר את דור היה יה בתערוכה על הביטלס במוזיאון הילדים בחולון. צילום: מושי גיטליס

הסיור בתערוכה ניפתח בסרטון היכרות עם הביטלס:  מי זו הלהקה, מי היו חבריה, למה היא כל כך חשובה, והשינויים שעברה עם השנים מבחינה מוזיקלית, ויזואלית, אמנותית-משחור לבן ועד לצבעוני פסיכדלי.

אולפן אבי רוד בחולון. להתנסות באולפן הקלטה בתערוכת הביטלס במוזאון הילדים בחולון. צילום: מושי גיטליס

בהמשך מוזמנים המבקרים לאולפן ההקלטות  אבי רוד, ( Abbey road) המעוצב בצורה אותנטית ומקנה תחושה שהביטלס יצאו מכאן הרגע…  בעזרת משחק בערוצי סאונד יתוודעו המבקרים לרעיונות המוזיקליים של הביטלס, ילמדו איך שיר נולד, יכירו מבנה של אולפן הקלטות, כלי נגינה ותפקידם בהרמוניה מוזיקלית.

מהאולפן, ימשיכו המבקרים אל גלריית האמנות, שם יודגשו קשרי הגומלין שבין המוסיקה של הביטלס לעולמות תוכן נוספים כשברקע על הפטיפון, ינגנו תקליטי ויניל של הלהקה. המבקרים ייחשפו לעטיפות אלבומים, קולנוע, אנימציה, אופנה, אמנות פלסטית, צילום, וכו'- וכל מה ששירת את העברת הרעיונות המוסיקליים של הלהקה ומשקף את האבולוציה האמנותית של הביטלס.

להתחפש לחיפושית

בחדר ה- Being a Beatle (להיות חיפושית), יוכל הקהל ליצור הזדהות קרובה עם חברי הלהקה ואפילו להתנסות להיות לרגע –  אחד מהם. ליד דמותו של כל אחד מחברי הלהקה יוצגו סיפורים מעניינים מחייו ואף מילדותו. לאחר מכן יוזמנו הילדים (והמבוגרים) להתחפש לחיפושית ולהתלבש בסגנון האופייני של  רינגו, פול, ג'ורג' וג'ון ולהתנסות בהופעה חיה.

התחנה הבאה, ברוח השיר המיתולוגי  All you need is love ,  תעסוק במורשת הביטלס כלהקה  המחברת אנשים באשר הם ובשאלה כיצד המוסיקה שלה איחדה ועדיין מאחדת לבבות וערכים. המבקרים ייצאו לסיבוב הופעות עולמי: על מפת העולם יפתחו חלונות בהם שרים ומנגנים שיר של הביטלס, אנשים ממדינות שונות ובגילאים שונים.

ביטלס מאניה - בילוי מענג וחווייתי במוזאון הילדים בחולון בהשראת החיפושיות. צילום: מושי גיטליס

באמצעות מחשב ותוכנת עריכה תוכל הקבוצה לערוך מביצועים אלה-  קליפ. בהזדמנות זו יתנסו המשתתפים באלמנטים של עריכה כמו פיצול מסך, הוספת אפקטים, אפקטים פסיכדליים, שחור לבן או צבעוני וכו'.

יצויין כי בשנת 2005 נבחרו הביטלס על ידי עורכי וקוראי העיתון הכלכלי "וראייטי" לאושיות הבידור המשפיעות ביותר ב-100 השנים האחרונות. הקריטריונים לבחירה היו: יצירתיות והשפעה פוליטית וחברתית.

ליאוניד נבזלין שתרומת הקרן המשפחתית שלו אפשרה את קיום התערוכה אמר: "עבור הדור שלי, המוזיקה של הביטלס והביטלס עצמם, היוו את הערכים הבסיסיים. הביטלס היו סמל לחופש, יצירתיות ואהבה. זו הסיבה שכל כך חשוב לי להעביר את האהבה וההערצה שלי לביטלס לילדיי ולילדי ישראל".

התערוכה עוצבה ע"י גולן לוי ומתאפשרת הודות לסיועה הנדיב של קרן משפחת נבזלין ומוצגים בה פרטי אספנות באדיבות אלי פיכמן, קרן משפחת נבזלין והספרייה הלאומית.

יועץ התערוכה : יואב קוטנר

התערוכה המשתרעת על פני חמישה חללים מוצגת במרכז "בגובה עיניים"- במוזיאון הילדים הישראלי חולון.

בתערוכה מספר סוגי סיורים. 

סיורי משפחות – להורים וילדים בגילאי 5 ומעלה.

סיורי מבוגרים ובני נוער- מעל גיל 14.

סיורים למערכת החינוך – החל מגני ילדים ועד כיתה יב'.

סיורים וסדנאות ייחודיות לחברות וארגונים.

חובה לתאם ביקור מראש בטלפון:036503000

תיאטרון רחוב לפורים בהשתתפות הקהל למבקרי המוזאון. 

בנוסף לסיור והפעילות בתערוכת החיפושיות מוזיאון הילדים הישראלי מזמין את המבקרים לצפות ולהשתתף באופן פעיל בחג הפורים בהצגת תיאטרון רחוב בהשתתפות הקהל החל מה-28 בפברואר ועד ה- 2 במרץ.

חגיגת פורים במוזיאון הילדים בחולון . צילום: צביה בינדר

 דמות תימהונית "שנקלעה למוזיאון" תנסה למשוך את תשומת ליבם של המבקרים והם יוזמנו להשתתף כשחקנים במופע פורימי משעשע, הכולל אביזרים, תחפושות ועוד.

 המופע יועלה ללא תשלום והוא מיועד לבאי המוזיאון בלבד. משך המופע – כ-20 דקות.

המופע יועלה מספר פעמים ביום בין השעות 11:00 ל- 15:00

בין התאריכים 28.2.2018 ועד ה- 2.3.2018

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן