Skip to content

הטכנאי איחר? מגיע לכם כסף!

מלי פרקש, צרכנית לוחמת, מגלה שבעזרת "חוק הטכנאים" ניתן לקבל פיצוי כספי ממשי מספקי שירות כמו חברות הכבלים; תגובת "הוט": "אנו פועלים בהתאם להוראות החוק" מאת מלי פרקש נמאס לכם לשבת שעות ולחכות לטכנאי שלא מגיע, או במקרה הטוב מגיע באיחור? רובנו היינו במצב הזה מבלי לדעת ש"חוק הטכנאים" מ-2008 מאפשר לנו לקבל פיצוי כספי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלי פרקש, צרכנית לוחמת, מגלה שבעזרת "חוק הטכנאים" ניתן לקבל פיצוי כספי ממשי מספקי שירות כמו חברות הכבלים; תגובת "הוט": "אנו פועלים בהתאם להוראות החוק"

מאת מלי פרקש

מלי פרקש

נמאס לכם לשבת שעות ולחכות לטכנאי שלא מגיע, או במקרה הטוב מגיע באיחור? רובנו היינו במצב הזה מבלי לדעת ש"חוק הטכנאים" מ-2008 מאפשר לנו לקבל פיצוי כספי בגין איחור של טכנאי.

על פי תיקון מס' 24 לחוק הגנת הצרכן מגיע לכם 600 שקל על איחור של מעל שלוש שעות, ו-300 שקל על איחור של 2-3 שעות.

עוד מצויין בחוק כי יש לקבוע שעה מדוייקת להגעת הטכנאי, ולא טווח של שעות. לחילופין, ובהסכמת הלקוחות, ניתן לספק קריאה טלפונית לקראת בוא הטכנאי. ביטול הגעת טכנאי יכול להיעשות עד השעה 20:00 בערב שלפני הגעתו.

 אבל בפועל, רבות מהחברות הגדולות סומכות על אי ידיעתנו את החוק, ומתעלמות ממנו. ברוב המקרים בהם הטכנאי איחר יציעו לנו פיצוי סמלי, בדרך כלל באמצעות שירות או מתן מוצר, שאינו שווה ערך למה שמגיע לנו על פי החוק.

מניסיון  אישי ומניסיונם של אחרים כדאי להתעקש. בשני מקרים שונים, הן מול חברת "יס" והן מול חברת "הוט" – לאחר שהטכנאים לא הגיעו בשעה היעודה – הוצע על ידי נציגת השירות פיצוי של מספר סרטים. כשדחיתי את ההצעה בהסתמכות על חוק הטכנאים, הנציגה לא ידעה במה מדובר. היא העבירה את פנייתי לגורם בכיר, ובסופו של דבר, לאחר התעקשותי, קיבלתי את הפיצוי הכספי המגיע לי. זיכוי של מספר חודשים בתשלום הכבלים.

 שאלנו את חברות "יס" ו"הוט" את השאלות הבאות:

1. האם נציגי השירות במוקד מודעים לחוק, והאם הם תודרכו לפעול לפיו בעת תיאום שעת ביקור טכנאי?
2. האם במקרה של תלונה על איחור בהגעת הטכנאי, נציגי השירות במוקד מציעים את הפיצוי המגיע על פי החוק?
3. כמה תלונות הוגשו במהלך 2011 נגד החברות על איחור בהגעת הטכנאי?
4. מבין התלונות שהוגשו בשנה החולפת על איחור של למעלה משעתיים בהגעת הטכנאי, מה שיעור הפיצוי הכספי שניתן ללקוחות, ביחס לפיצוי אחר שניתן (פתיחת ערוצים,סרטים בחינם וכ'ו).

 תגובת "הוט": "אנו פועלים בהתאם להוראות החוק".

תגובת "יס": "בעת כניסתו של החוק לתוקף תודרכו כל נציגי החברה בדבר החוק. כמו כן מרעננת החברה את הנהלים והחוקים באופן שוטף, והמידע זמין לנציגים כל העת. במקרה של אירוע, התואם את העולה מהחוק, נציגינו בקיאים בפיצוי ויודעים להעניקו במידת הנדרש".

(את נוסח החוק ניתן למצוא באתר של משרד התמ"ת: http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/CCFFCCB5-74F8-4217-8585-B79DB2F4E72D.htm)

4 Comments

  1. משה דביר
    26 ביולי 2013 @ 13:20

    יש לנו רומן ארוך עם חברת הוט אשר רצינו להתנתק מהם ולעבור לחברת "יס" , לאחר שסגרנו מחיר עם "יס" חזר אלנו נציג של הוט ונתן לנו כל מה שרצינו במחיר מוזל, אך מאז החיבור המחודש התגלתה בעיה בממירים וכמעט חודש רק לאחר הגעת הטכנאי הרביעי הצליחו לסדר לנו את העיה.
    אך בין לבין זומנו טכנאים ובשיא חוצפתם פעמיים לא הגיעו טכנאים וגם לא טרכו להודיע על כך , כאשר פעם אחת בסוף היום ךאחר שהתיבשתי בבית כמה שעות השלחה הודעה כי הטכנאי שהוזמן למחר יגיע בין השעות 13-15 ואם לא יהיה מבוגר אחראי אז ידרשו תשלום עבור הביקור, זהוא כיסוי תחת של חברת הוט על מנת לא לשלם פיצוי , וזו לא הפעם הראשונה בפעמם השניה שזה קרה טענו שבכלל לא תואם טכנאי.
    בבקשה לפיצוי ועל עוגמת הנפש של חודש ללא שני ממירים פועלים טענו שלא מגיע לנו כלום , והם עוד אורים (קראתי כאן) שהם פועלים על פי חוק , הצחיקו אותי , כל מי שמזמין טכנאי לבקש את זה בהודעה כתובה , לרשום בדיוק עם מי דיברתם ומספר פניה שלא יוכלו לטעון שלא הוזמן טכנאי , ראיתי עוד מספר מקרים באינטרנט , זהו כנראה דפוס התנהגות כנראה שלהחרה הזאת לצערינו בסלולר נעשתה מהפיכה אבל בחברת הכבלים והלווין אין תחרות ואין הרבה ברירות ועדיין הקסטרופה נמשכת בעיקר בשירות.

  2. דנה כהן
    24 באפריל 2013 @ 21:07

    מה לגבי טכנאי שהבריז עבור התחברות לשירות כמו כבלים או החלפת תשתית אינטרנט.
    האם גם כאן חייבים בפיצוי?

  3. מלי
    19 באפריל 2012 @ 16:13

    יצחק
    צר לי מאוד על העיכוב בתגובתי , מקווה שהצלחת כבר לתאם עם הטכנאי.
    בקישור בכתבה ניתן להכנס לאתר של משרד התמ"ת ולפרט את התלונה בלשונית פניות הציבור .
    בנוסף נסה גם לפתוח תלונה באתר אמון הציבור .

    ד.א. בשיחה עם הפקידה כדאי להזכיר את "חוק הטכנאים" ולציין כי תפנה לתמ"ת ולאמון הציבור במידה ולא יתואם טכנאי .

    מקווה שהייתי לעזר.
    מלי

  4. יבור יצחק
    10 באפריל 2012 @ 9:36

    למי אני מגיש תלונה ותביעה על איחור טכנאי של יניר מערכות אשר היה צריך להגיע ב-9/4/2012 משעה 8.00 עד השעה 10.00 ופניתי לפקידה שענתה לי בטלפון שאמרה הנה הוא בדרך אבל עד השעה 14.00 הוא לא הגיע התקשרתי שוב ואמרה לי אני לא יודעת הייתה אי הבנה והוא לא יגיע היום 10/4/2012 בשעה 9.00 התקשרתי שוב ליניר מערכות וענתה לי שוב הפקידה שחלה טעות והוא יגע היום לא ידוע איזה שעה שאלתי אותה מה אני צריך להיות כל היום בבית אז היא ענתה מצטערת על הטעות של אתמול אבל אני לא יודעת מתי יגיע ושוב למי אני פונה ומתלונן תודה יצחק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן