Skip to content

כלא 6, כלא 4 – הסוף?

במשטרה הצבאית בוחנים: איחוד כלא 4 ו-6 לבסיס כליאה מרכזי, במסגרת מעבר צה"ל לנגב, מתוך הנחה כי הקמתו תביא להתייעלות וחיסכון  מאת אליק מאור בקרוב מאוד, יכנסו שירי הכלא המפורסמים של כלואי כלא 6 וכלא 4 המיתולוגיים של צה"ל לדפי ההיסטוריה, והסיפורים עליהם יכנסו לאוגדן הצ'יזבטים. בצה"ל, כך מתברר, בוחנים ברצינות הקמת כלא מאוחד במסגרת מעבר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשטרה הצבאית בוחנים: איחוד כלא 4 ו-6 לבסיס כליאה מרכזי, במסגרת מעבר צה"ל לנגב, מתוך הנחה כי הקמתו תביא להתייעלות וחיסכון 

מאת אליק מאור

שוטרים צבאיים בכלא 6. (צילום: דובר צה"ל)
שוטרים צבאיים בכלא 6. (צילום: דובר צה"ל)

בקרוב מאוד, יכנסו שירי הכלא המפורסמים של כלואי כלא 6 וכלא 4 המיתולוגיים של צה"ל לדפי ההיסטוריה, והסיפורים עליהם יכנסו לאוגדן הצ'יזבטים. בצה"ל, כך מתברר, בוחנים ברצינות הקמת כלא מאוחד במסגרת מעבר בסיסי צה"ל לנגב, מתוך הנחה כי הקמתו תביא להתייעלות וחיסכון, בעקבות הצטמצמות תקורות ניהוליות ותפעוליות. כך מוסר היום דובר צה"ל.

במקביל למעבר צה"ל לנגב, הכולל בין השאר את בניית עיר הבה"דים ומתן תמריצים, מענקי מגורים ומעטפות תמיכה לקצינים ולאנשי קבע, גם במשטרה הצבאית בוחנים שינויים אפשריים של מעבר בסיסי הכליאה. מתחילת השנה החלו באגף כוח האדם ובמשטרה הצבאית לבחון איחוד של בסיסי הכליאה הקיימים כיום – כלא 4 בצריפין וכלא 6 בעתלית, לכלא אחד שיוקם במקום אחר בארץ.

התכנון, שנוסח במסמכים רשמיים של אגף כוח האדם, כולל פינוי של בסיסי הכליאה הקיימים והעברת הכלואים בהם לכלא אחד. בצה"ל מעריכים, כי הקמת בסיס הכליאה החדש עדיפה על חיזוק התשתיות הקיימות בבסיסי הכליאה הנוכחיים. נוסף לכך, הקמת הכלא החדש תהלום את הצורך לצמצם את פריסת בסיסי צה"ל ותחסוך עלויות. במסגרת בחינת הקמת בסיס הכליאה הזה, נבחנת התאמת המענה הכליאתי לסטנדרטים הנדרשים.

בתוך כך, בוחנים באגף כוח האדם את הקמתו של הכלא בסמיכות לקרייה משפטית, כך שתיווצר יעילות ארגונית ויצטמצם פער הזמנים בין מעצר, משפט וההעברה של הכלוא לבסיסי הכליאה. לדברי גורמים בכירים במשטרה הצבאית, המיקום המועדף לכלא המרכזי הזה כרגע הוא באזור בית נחמיה (בית נבאללה), במקום שהוקם לא מזמן חדר המשמר של אט"ל, הבנוי להכיל כ-24 חבושים מהיחידה, שנשפטו לעונשים של עד 28 ימי מחבוש.

בימים אלה נמצא הרעיון בתהליך אישור פרויקט מול אגף התכנון, וטרם נמצא מקור מימוני, אשר יאפשר את הקמת הכלא בקרבה לקרייה משפטית והעברת הכלואים למקום שייקבע. כשזה ימצא, ניפרד מכלא 6 המיתולוגי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן