Skip to content

מעצבים פלוס עשר. תערוכה במוזיאון העיצוב חולון

בימים אלה מציג מוזיאון העיצוב חולון מעבודותיהם של ארבעים ושניים מעצבים מתחומי הטקסטיל, האופנה, העיצוב התעשייתי, הצורפות, התקשורת החזותית והעיצוב הדיגיטלי. בין המעצבים תמצאו גם את מעצבי האופנה הלנה בלאונשטיין ופיליפ בלאו (פראו בלאו), מעצבי הנעליים שלי ואילון סתת-קומבור (Coupleof) ומירב פלם, מעצבת מוצרי ילדים (מנואלה) מאת: מירה-בל גזית בתערוכה "מעצבים פלוס עשר – 42 […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בימים אלה מציג מוזיאון העיצוב חולון מעבודותיהם של ארבעים ושניים מעצבים מתחומי הטקסטיל, האופנה, העיצוב התעשייתי, הצורפות, התקשורת החזותית והעיצוב הדיגיטלי. בין המעצבים תמצאו גם את מעצבי האופנה הלנה בלאונשטיין ופיליפ בלאו (פראו בלאו), מעצבי הנעליים שלי ואילון סתת-קומבור (Coupleof) ומירב פלם, מעצבת מוצרי ילדים (מנואלה)

מאת: מירה-בל גזית

בתערוכה "מעצבים פלוס עשר – 42 דרכים להיות מעצב" מציג כל אחד מהמעצבים שנבחרו על-ידי אוצרות התערוכה שתי עבודות: אחת מתחילת דרכו, לעתים אף פרויקט גמר שיצר במהלך הלימודים, ואחת עכשווית – עשר שנים מאוחר יותר.

מוזיאון העיצוב חולון - מבט מבחוץ. צילום: יולה זובריצקי
מוזיאון העיצוב חולון - מבט מבחוץ. אדריכל: רון ארד. צילום: יולה זובריצקי

ארבעים ושניים מעצבים. ארבעים ושניים סיפורים. "לכולם מסגרת זמן שווה, מדינה אחת ובכל זאת – לאחר שמסירים את קליפת הציניות המתבקשת, הצחוק המריר המלווה את מאבקי היום יום, נשארת אהבה גדולה למקצוע", מסכמת אוצרת התערוכה הראשית גלית גאון את תהליך העבודה עם המעצבים.

בין המשתתפים בתערוכה הם זוג מעצבי האופנה הלנה בלאונשטיין ופיליפ בלאו. כל אחד מבני הזוג בא מתחום עיצוב שונה. בלאונשטיין, שיוצרת ומעצבת למותג פראו בלאו, היא בוגרת שנקר ובעלת תואר ראשון בעיצוב אופנה. בלאו, בוגר מכון אבני במחלקה לאומנות ולעיצוב גרפי, תורם לפיתוח העיצובים.

בלאונשטיין ובלאו בחרו להציג סוודר בסריגה גסה שעיצבו בשנת 2002, בראשית דרכו של מותג פראו בלאו. עבודה נוספת שלהם שמוצגת בתערוכה, משנת 2011, היא חולצה מודפסת עם הדמיית שאל ומכנסיים עם הדמייה של גזרה מחויטת. העצה שלהם למעצבים בתחילת דרכם היא ש"חשוב לבנות סגנון אישי מזוהה, כמו טביעת אצבע, ואז להמשיך ולחפש במסגרת הסגנון הזה".

זוג מעצבי הנעליים שלי ואילון סתת-קומבור, שאחראים למותג Coupleof, יוצרים למעלה מעשור. בני הזוג סתת-קומבור הם בוגרי בית הספר בצלאל, והחלו לעצב נעליים בשנת 2000. עשר שנים מאוחר יותר זכו בני הזוג בפרס העיצוב של משרד התרבות והספורט.

כשהם מסתכלים אחורה על שנות הפעילות המשותפת, הם מספרים שבמהלך השנים "למדנו על עצמנו שאנחנו כל הזמן רוצים 'להמציא את הגלגל', למדנו שמאוד קשה לנו לנתק את הרגש מהתוצאה הסופית ואז לתמחר אותה. למדנו שהמילה מסחרי היא לא מילה גסה. למדנו שמאוד קשה לנו להתפשר. למדנו לעבוד אחד עם השני כזוג בחיים (זוג נעליים!)".

סתת-קומבור מציגים בתערוכה את הנעל Derby Lily שעיצבו השנה וכן עבודה בשם Vacuum שיצרה שלי סתת-קומבור במהלך לימודיה בבצלאל בשנת 1997.

משתתפת נוספת בתערוכה היא מירב פלם. פלם, בוגרת המחלקה לצורפות ועיצוב אביזרים בבצלאל, הקימה את המותג מנואלה בשנת 2001 מתוך אהבה וסקרנות לעולם הילדות. "אני מאוד מרוצה מההישגים והדרך שאני עוברת", משתפת אותנו פלם "המקצוע שלי מאפשר לי לחזור לעולם הילדות, לחוות ולחשוב על כל יום מחדש ולא לראותו כמובן מאליו. אני מרוצה שהצלחתי להגיע להכרה והערכה בקרב מבוגרים וילדים כאחד בארץ ובמקומות שונים בעולם." פלם מציגה בתערוכה את סדרת תיקי הגב – חיות שיצרה בשנת 2008. תיק הכלב הירוק כיכב בעיתונים ובאתרי האינטרנט לאחר שקייטי הולמס רכשה אותו לבתה סורי.

* * *

תערוכת "מעצבים פלוס עשר – 42 דרכים להיות מעצב"
אוצרת ראשית: גלית גאון; אוצרות משנה: ליאורה רוזין וניצן דבי
8.4.2012-19.5.2012
מוזיאון העיצוב חולון, רחוב פנחס אילון 8, חולון

* * *

ציטוטי המעצבים נלקחו מתוך ראיונות שנערכו עם המעצבים במסגרת תהליך הכנת התערוכה.

* * *

אהבתם/ן? עקבו אחרינו בטוויטרmega-ofna עדכוני אופנה בטוויטר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן