Skip to content

הנשיא חתם על חנינה והילה מזרחי משוחררת שלושה חודשים לפני תום תקופת מאסרה

מזרחי החלה לרצות עונש מאסר בפועל, לאחר שדרסה את יצחק דרזי, אב לשלושה, מגדרה. מבית הנשיא נמסר, כי בשל מצבה הקשה של המשפחה והשינוי שחל בנסיבות מאז מתן גזר הדין, ולאחר שריצתה האסירה כמעט מחצית מתקופת מאסרה, הוחלט שתרצה את המאסר בעבודות שירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזרחי החלה לרצות עונש מאסר בפועל, לאחר שדרסה את יצחק דרזי, אב לשלושה, מגדרה. מבית הנשיא נמסר, כי בשל מצבה הקשה של המשפחה והשינוי שחל בנסיבות מאז מתן גזר הדין, ולאחר שריצתה האסירה כמעט מחצית מתקופת מאסרה, הוחלט שתרצה את המאסר בעבודות שירות

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיבל את המלצתו של שר המשפטים יעקב נאמן, ובשל מה שכונה "הנסיבות החריגות ויוצאות הדופן אליהן נקלעו האסירה הילה מזרחי ובני משפחתה" – הורה על המרה של יתרת תקופת המאסר בפועל של האסירה, כשלושה חודשי מאסר, לעונש של מאסר בפועל שירוצה בדרך של עבודות שירות.

הילה מזרחי נמצאת בחודש החמישי להריונה והיא אם ל-3 ילדים בני שש, חמש ושנה וארבעה חודשים. ב-19 בפברואר החלה הילה מזרחי לרצות עונש מאסר בפועל, שהוטל עליה בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות, לאחר שדרסה את יצחק דרזי, אב לשלושה ילדים מגדרה, שרכב על אופניו.

בהודעה שפירסם בית הנשיא נאמר, כי בהמלצתם של גורמי המקצוע, בשל חוסר יכולתו של האב להתמודד עם הטיפול בשלושת הילדים, ובהעדרה של רשת תמיכה מגורמי משפחה אחרים, הוכנסה האסירה לכלא עם בתה הפעוטה.

"מדיווח שהתקבל מגורמי שירות בתי הסוהר עלה, כי בכלא חלה התדרדרות במצבה הנפשי של הפעוטה, ולפיכך, כעבור כחודש ימים, הופרדה הפעוטה מאמה והוצאה מהכלא. על פי דיווח של גורמי הרווחה המטפלים במשפחה, לאחר מאסרה של האם ובמיוחד לאחר הוצאתה של הפעוטה מן הכלא, חלה הידרדרות במצבם של הילדים ושל האב, וכן הידרדרות במצבה הרגשי של האסירה, שהראתה (על פי גורמי הטיפול בכלא) תסמינים פוסט טראומתיים.

"בשל מצבה הקשה של המשפחה והשינוי המשמעותי שחל בנסיבות מאז מתן גזר הדין, ולאחר שריצתה האסירה כמעט מחצית מתקופת מאסרה הצפויה, החליט הנשיא לקבל את המלצת שר המשפטים ולהמיר את יתרת עונש המאסר בפועל שנותר לה, כשלושה חודשים, למאסר בפועל שירוצה בדרך של עבודות שירות", נאמר בהודעת בית הנשיא.

הפרשה של הילה מזרחי זכתה לפרסום רב בשל הבקשות להמיר את המאסר שנגזר עליה למשך שנה – לעונש אחר שיאפשר לה לטפל בילדיה. בין השאר פורסמה באינטרנט עצומה בדרישה להמיר את עונש המאסר שלה בעונישה אחרת – ויותר מ-2,500 איש חתמו עליה.

התאונה אירעה לפני יותר מחמש שנים. בגזר הדין נאמר, שמזרחי לא הבחינה בנסיעתה ברוכב אופניים שנסע על השול הימני של הכביש. היא סטתה ימינה לשוליים ופגעה ברוכב האופניים. דרזי ז"ל הושלך מעבר למעקה הבטיחות ונפצע באורח אנוש. הוא מת מפצעיו שבוע לאחר מכן.

רק בתום תהליך משפטי שנמשך כחמש שנים הורשעה הילה מזרחי בגרימת מוות ברשלנות ונגזרה עליה שנת מאסר בפועל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן