Skip to content

השב"כ: נחשפו חוליות שתכננו לחטוף ולרצוח מתנחלים בקרית ארבע

השב"כ התיר אתמול לפרסם, כי בשבועות האחרונים נעצרו חברי חוליות באזור חברון, שנחשדים בתכנון חטיפה, הנחת מטענים וייצור פצצות באמצעות טלפונים סלולריים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השב"כ התיר אתמול לפרסם, כי בשבועות האחרונים נעצרו חברי חוליות באזור חברון, שנחשדים בתכנון חטיפה, הנחת מטענים וייצור פצצות באמצעות טלפונים סלולריים 

מאת אליק מאור

חוליית חמאס בחברון נעצרה בשבועות האחרונים על ידי כוחות הביטחון. כך הותר לפרסום אתמול (רביעי), על ידי השב"כ. לפי החשד, תכננה החוליה לחטוף ישראלים מקרית ארבע. אחד מראשי החוליה  הוא פעיל חמאס, שאחיו שוחרר ממאסר במסגרת עסקת שליט.

מימין: מועתז קוואסמה. משמאל עריף מוחמד
מימין: ראש החוליה, מועתז קוואסמה. משמאל עריף מוחמד, חבר חוליה

נודע כי צה"ל והשב"כ חשפו לאחרונה מספר התארגנויות שפעלו באזור  חברון. בראש חוליה אחת, עמד מועתז קואסמה, פעיל חמאס, אשר נכלא בעבר בגין פעילותו זו. חוליה זו החלה בהכנות לפיגוע חטיפה בקרית ארבע. אחיו של קוואסמה, מא'יד, גורש בשעתו לעזה, לאחר שחרורו במסגרת עסקת שליט.

על פי הפרסום קוואסמה, יחד עם שני פעילים נוספים, הודו בחקירתם כי הפעילו בכמה מקרים שונים מטעני חבלה מאולתרים ליד הגדר המקיפה את קריית ארבע. הם עשו כך כדי לבחון מהן תגובות הצבא בעקבות מקרה כזה. על פי דבריהם, הם גם תכננו לחדור לתוך קריית ארבע, לחטוף מתנחל ואם לא יצליחו לחטוף אותו, ירצחו אותו. לפני שבועיים הוגשו נגד השלושה כתבי אישום בבית המשפט הצבאי ביהודה בגין עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, ייצור חפץ מבעיר וזריקתו ובהנחת פצצות.

מימין מהנד מחאמרה. משמאל תאהר דאוד
מימין מהנד מחאמרה. משמאל תאהר דאוד

אתמול גם הותר לפרסום, כי נחשפה חוליה נוספת שפעלה באזור יטא שבדרום הר חברון. חבריה, שני צעירים תושבי הכפר יטא, תאהר דאוד (26), ומהנד מחאמרה (26), הודו כי יצרו מטענים בעזרת טלפונים סלולריים  וב-19 באפריל פוצצו חלק מהם לקראת חצות. המטענים התפוצצו ולא גרמו נזק לאדם או לרכוש. השניים אף הודו בהפעלת מטען חומר נפץ בשנת 2007 ובייצור מטעני נפץ נוספים וכמו כן, בידוי אבנים. גם נגדם הוגשו ככתבי אישום בבית המשפט הצבאי ביהודה בעבירות של הנחת פצצה, ייצור מטענים, סחר והחזקה של נשק ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן