Skip to content

המזרח התיכון כבש את פסטיבל הג'אז במרסי

איברהים מאלוף מלבנון ואבישי כהן מישראל הופיעו אתמול זה אחר זה בפסטיבל הג'אז "חמש היבשות" במרסי, ושניהם נאלצו לחזור פעם אחר פעם כדי לתת הדרנים לקהל המשולהב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שום דבר ואף אחד לא הכין אותי לערב השלישי בפסטיבל הג'אז "חמש היבשות" במרסי. שני ענקים הופיעו זה אחר זה ונתנו הופעה בלתי נשכחת, שהצליחה להשכיח אפילו את הגיטרה של פט מטני, מהערב הקודם.

איברהים מאלוף - צילום: עמית מנדלזון

איברהים מאלוף מלבנון אחד המוזיקאים המבוקשים ביותר בעולם, אמן חצוצרה מדהים, פתח עם להקתו את הערב. לבוש בטרנינג שחור, נתן מאלוף הופעה מדהימה של וירטואוזיות וקצב, כשהוא מלטף את החצוצרה שלו או מקפיץ אותה, ואיתה את הקהל. שלוש פעמים נאלץ מאלוף לחזור לבמה, לא מקובל בפסטיבל ג'אז מתוזמן, אבל לא אומרים "לא" לקהל שכזה.

קטע קצבי של איברהים מאלוף – וידאו: עמית מנדלזון

מאלוף ולהקתו - צילום: עמית מנדלזון

אחרי מאלוף עלה על הבמה ענק אחר, הפעם משלנו, אבישי כהן. כהן מלווה באמיר ברסטלר על התופים ועומרי מור בפסנתר, הוא אחד הגדולים ביותר בעולם הג'אז היום. הוא שימש כקונטרבסיסט של צ'יק קוראה, ליווה את הרבי הנקוק, רוי הרגרייב ועוד. מנגן בפילהרמונית של לונדון.

אבישי כהן - צילום: עמית מנדלזון

כל סופרלטיב מוצדק – הוא עושה אהבה עם הקונטרבס, לא פחות ולא יותר, הוא מוציא ממנו צלילים שלא הייתי מאמין שאפשר. לשני הצעירים לצידו, ברסטלר ומור – עתיד גדול.

אמיר ברסטלר - צילום: עמית מנדלזון

אבישי כהן כבר נאלץ לחזור לבמה חמש פעמים, ובכל פעם השאיר טעם של עוד.

עומרי מור - צילום: עמית מנדלזון

אבישי כהן והקונטרבס – וידאו: עמית מנדלזון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן