Skip to content

המשטרה מבקשת הארכת מעצר של שלושה שהיכו ערבי בירושלים

השלושה הודו במעשיהם וטענו כי חשבו שהוא "מנצל יהודיה". המותקף וחברו היהודי ליוו צעירה לביתה. הערבי הותקף, היהודי לא. המשטרה: פשע גזענות נוסף. כמו כן, שלושה צעירים חרדים נעצרו היום כשהשליכו אבנים לעבר ערבים ברמת שלמה בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ירושלים מבקשת הארכת מעצר הערב לשלושה צעירים יהודים בני 16, בחשד שתקפו בליל רביעי צעיר ערבי ושברו את רגלו, כי חשבו שהוא "מנצל יהודיה".

בליל רביעי ליווה איברהים אבו טהא, 28, עובד במלון ממילא, יחד עם חבר יהודי, צעירה שהייתה כנראה שתויה, לביתה בשכונת קטמון בירושלים. "בשכונה נתקלנו בחבורה של שבעה-שמונה צעירים יהודים, בני 20-16, שפנו אלינו ושאלו מה אנחנו עושים כאן", סיפר הצעיר במשטרה, "כשהם שמעו את הידידה שלי אומרת, 'איברהים, אל תדבר איתם', הם התחילו להכות אותי בידיים ולאחר מכן במוט ברזל ברגל".

לטענתו, הוא הותקף בגלל גזענות כלפי ערבים שהפכה לעניין שגרתי בקרב צעירים מירושלים. על פי עדותו, "הם לא הרביצו לחברים היהודים שלי. זה נמשך בערך דקה או שתיים וכשחבר שלי התקשר להזעיק את המשטרה, החבורה ברחה מהמקום". הוא הדגיש כי לא עשה לצעירים דבר: "לא  פניתי אליהם או תקפתי אותם. הסיבה היחידה הייתה שהם שמעו את השם שלי ובגלל זה הרביצו לי". 

אבו טהא: "הבחורה הייתה ידידה שלי מהעבודה. יצאתי מהרכב לעזור לה. היה איתנו בחור יהודי נוסף. לא הייתה שום סיבה טובה לתקוף וזה סתם תירוץ. להרביץ למישהו זה אסור על פי החוק. אני לא מאמין למה שהם אומרים ולא יכול להבין את מה שעשו לי. הם אומרים עכשיו דברים כי הם מפחדים. הם עשו לי נזק בלתי הפיך, הרביצו לי עם מוט ואני מחכה לניתוח. הם פשוט ברברים". השלושה נעצרו אתמול. במשטרת ירושלים מוסרים, כי כול השלושה הודו במעשיהם וטענו כי חשבו שיש כאן "ערבי שמנצל יהודיה".

שני צעירים חרדים, בני 18 ו-19, ונער בן 16, נעצרו היום (שבת) בחשד שיידו אבנים לעבר בתי תושבים ערבים בשכונת רמת שלמה בירושלים. לא היו נפגעים. השלושה, שנתפסו כשהם רעולי פנים, הועברו לחקירה בתחנת שפט בירושלים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן