Skip to content

בשטח מתחננים לכחלון: "העם צועק אליך – חזור!"

אחרי ההודעה הדרמטית על הפרישה מהחיים הפוליטיים - בא תור הלחצים. לא רק ראש הממשלה ינסה לשכנע את משה כחלון לחזור בו מהחלטתו. גם השטח אומר את דברו - ובעיקר בעמוד הפייסבוק של השר הפורש. הגדיל לעשות ח"כ כרמל שאמה הכהן שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו את מספר הטלפון של השר כחלון וקרא להציפו בקריאות סמס: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד לסגירת הרשימות של מועמדי הליכוד לכנסת, יגבר הלחץ על כחלון לחזור בו מהחלטתו ולהישאר בחיים הפוליטיים – כך מעריכים במערכת הפוליטית. ההערכה היא, כי עיקר הלחץ יבוא מפעילי הליכוד בסניפים ובשטח. זאת, בשל הפופולאריות הגדולה שלה זוכה השר כחלון מצד הפעילים בשטח וגם משום ההערכה כי לחץ זה עשוי להתגלות כאפקטיבי יותר, מבחינתו של השר כחלון שאזנו כרויה לשטח.

"כחלון - המדינה זקוקה לך", קרא אחד מאוהדיו בעמוד הפייסבוק של השר הפופולרי
"כחלון - המדינה זקוקה לך", קרא אחד מאוהדיו בעמוד הפייסבוק של השר הפופולרי

ואכן, השטח מתעורר. בחלקו באופן ספונטני ובחלקו בעידודם של גורמים בליכוד שמבקשים להשאיר את השר כחלון בתמונה.

הגדיל לעשות מכולם ח"כ כרמל שאמה הכהן, שפרסם בדף הפייסבוק שלו את מספר הטלפון הסלולרי של השר כחלון, וכתב: "סמסו לשר כחלון לנייד האישי שלו את הבקשה 'חזור'. שתפו ושרשרו. 100,000 פניות לא ישאירו אותו אדיש". כבר עתה ניכרת תחילתו של הלחץ הכבד שיופעל על כחלון מלמטה, משורות הפעילים בליכוד וגם מאזרחים שאינם מזוהים מפלגתית.

מאז פורסם דבר פרישתו של משה כחלון מהפוליטיקה הוצף דף הפייסבוק שלו בעשרות פניות של אזרחים, בעיקר פעילי ליכוד, המבקשים ממנו להשאר. כך, למשל, כתב חבר מרכז הליכוד, גיל שמואלי: "משה כחלון הוא הוא הליכוד החברתי האמיתי – עשייתו החברתית אדירה וערכה לא יסולא בפז … משה אחינו הבכור, חברי התנועה כולה מבקשים ממך להמשיך בפועלך, היית לנו לפה ולמצפן – המשך ללכת בכוחך זה והושע את ישראל!"

"כחלון - ההזדמנות של המדינה". האוהדים מנסים לשכנע גם באמצעים גראפיים
"כחלון - ההזדמנות של המדינה". האוהדים מנסים לשכנע גם באמצעים גראפיים

זהר ישי כתב: "משה כחלון העם צועק אליך, מתחנן. אתה התקוה שלנו. משה כחלון היקר אנחנו ילדי השכונות (ואתה אחד מאיתנו) דור שלישי לעוני והקיפוח מבקשים/מתחננים רוץ לראשות הממשלה – כי רק אתה יכול".

מיכאל גורן: "מדוע אתה עוזב אותנו, בטרם הגעתנו לשוויון בחלוקת הזכויות והנטל, הן חברתי והן כלכלי. אתה מהיחידים שנותרו , ושעדיין יכולים להוביל שינוי חברתי. אנא שקול שוב את החלטתך". יפעה אסור: "כבוד השר עד שסוף סוף יש איש שמייצג אותנו בכנסת, איש של עשייה ולא של דיבורים… בבקשה אל תלך… אנחנו צריכים אותך נעשה כל שתבקש…"

יוטי יומטוב: "מה נסגר אתך ???? הבן אדם היחידי במדינה שעשה משהו למעננו הולך… תישאר תישאר תישאר !!!"

איתנה אלקיים: "בעידן הזה, שנבחרינו מאכזבים ואנו מודאגים, אתה היית העוגן וקרן האור לעשייה ברוכה למען האזרחים, למסירות ודבקות במטרה, לאיכות ויושר, והראית לכולם איך צריך להיות מנהיג ונבחר העם.. מקווה שלא 'סגרת את הבסטה' ושנמשיך לראות אותך בעשייה ציבורית ובמוקד מקבלי ההחלטות".

דרורה צחור-סמואל: "כבוד השר, אנחנו חברי הליכוד אוהבים ומעריכים את פועלך. אנחנו מבקשים כי תשקול בשנית את צעדיך ותחזור בך מפרישתך. הכנסת חסרה אנשים שעובדים בשילוב שבין תבונה ורגש חם. אתה מיוחד ואין אזרח במדינה הזאת שלא מעריך את הישגיך".

מאז הודיע כחלון על פרישתו נשמעו גם קולות רבים מצד חבריו לממשלה ולכנסת, שקראו לו להישאר. בראש הקוראים לכחלון להישאר בפעילות הפוליטית עומד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שינסה לשכנע את השר משה כחלון לחזור בו מהחלטתו לפרוש מן החיים הפוליטיים. בסביבת נתניהו מדגישים, כי הוא מעריך מאוד את פעילותו של כחלון, גם אם בנושאים מסוימים התגלעו חילוקי דעות בענייני חברה וכלכלה. השר כחלון אמור לפעול בראש צוות 100 הימים של הליכוד ולסייע למערכת הבחירות של הליכוד – אך נתניהו יעשה כל מאמץ לשכנע את כחלון להתמודד על מקומו בכנסת ולהישאר פעיל בפוליטיקה.

גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הביע תקווה שכחלון יחזור בו מהחלטתו שלא להתמודד על מקום בכנסת-הבאה: "לכחלון תרומה חשובה למדינה ולליכוד. הישארותו במערכת הפוליטית חשובה לאזרחי המדינה", אמר. "הסיבה פרישתו היא תעלומה גדולה. אני לא חושב שמישהו מאיתנו מצליח להבין זאת. אני מקווה שההחלטה הפיכה".

שר החינוך, גדעון סער: "צר לי על פרישתו של משה כחלון מהמירוץ לרשימת הליכוד לכנסת. משה כחלון ייצג נאמנה את הדרך של הליכוד, שמשלבת כלכלה חופשית עם חתירה לצדק חברתי, ותרם רבות לליכוד, גם בשנים באופוזיציה וגם סביב שולחן הממשלה והוא ימשיך להיות חלק חשוב מהליכוד".

ח"כ דני דנון: "השר משה כחלון הוא חלק בלתי נפרד מתנועת הליכוד. המדיניות החברתית שהוא הציג בארבע השנים האחרונות היא הליכוד האמיתי – משק חופשי ורגשיות חברתית. אני קורא לו להישאר ברשימת הליכוד לכנסת הבאה".

אפילו יריבת הליכוד, יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אומרת כי צר לה על כך שהשר כחלון עוזב את הפוליטיקה. "כחלון היה שר מצוין שליבו במקום הנכון ועם מחויבות עמוקה לציבור הרחב בישראל ולא רק לקומץ עשירים, שבהם לא היסס להיאבק כשהיה צריך", אומרת יחימוביץ'. "הדבר מדגיש את הפיכת הליכוד, שהייתה אמורה להיות מפלגה בשירות העם, למפלגה קפיטליסטית שהעומד בראשה מתעלל באזרחיו". יחימוביץ' קראה בהודעה שפרסמה, לאותם מצביעי ליכוד שמתלבטים בינה ובין נתניהו, להצביע כעת עבורה – "ולא להמשיך בדפוס ההצבעה הקבוע שנשען אך ורק על עניינים מדיניים, ולהעדיף הצבעה על כלכלה הוגנת וחברה צודקת, שמשרתת את כלל הציבור וקשובה לצרכיו".

גם שר הביטחון, אהוד ברק, הביע הערכה לשר משה כחלון וצער על פרישתו. בראיון לתוכנית "הבוקר הזה" בקול ישראל הציע השר ברק, תוך שליחת עקיצה לעברו של שר האוצר יובל שטייניץ, לפתור את הבעיה בהמלצה שהשניים יחליפו ביניהם תפקידים.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן