חדש: ניסאן קשקאי MIX

ניסאן קשקאי הוא הקרוסאובר הנמכר ביותר באירופה ושינה את פני הקטגוריה בעולם ובישראל. מאז השקתו, כבש הדגם מייד את קטגוריית רכבי הפנאי ויצרניות רכב נוספות השיקו דגמים מקבילים בעקבותיו.

ניסאן מציעה ללקוחות קשקאי לבחור חבילות בהתאמה אישית. החבילות, שמקורן בעולמות תוכן שונים ומגוונים, כוללות:

חבילת בטיחות: מערכת Mobileye למניעת תאונות, מצלמת דרך וחיישן תזכורת לשמירה על ילדים.

ניסן קשקאי (צילום יח"צ)

ניסאן קשקאי (צילום יח"צ)

חבילת Connect: מערכת מולטימדיה עם מסך מובנה הכוללת את תכנת הניווט Waze, מצלמת רוורס ודיבורית בלוטות'. רשת אלחוטית Wifi חופשית.

חבילת Media: מסכי וידאו אחוריים ואוזניות איכותיות.

מסכים לילדים (צילום יח"צ)

חבילת Sound: מגבר דיגיטלי וסאבוופר עוצמתיים.

חבילת Design: מדרגות צד ומסיטי רוח.

גרסה זו של הקשקאי מצטרפת אל הג'וק והמייקרה המאפשרות התאמה אישית של הרכב לנוהג בו, לפי בחירתו, צרכיו וטעמו האישי. את הגירסה החדשה אפשר להשיג באולמות התצוגה של ניסאן החל מ-127,900 שקלים.

פורסם בקטגוריה ב, מה חדש, רכב | עם התגים , , , | להגיב

בואינג: 2013 הייתה שנת שיא באספקת מטוסים

יצרנית המטוסים בואינג מדווחת על שיא של כל הזמנים באספקת מטוסים בשנת 2013, במהלכה מסרה 648 מטוסים. צבר ההזמנות של החברה רשם אף הוא שיא של כל הזמנים עם 5,080 מטוסים.

בואינג 787-9. 50% מהדרישה במזרח התיכון ב-20 השנים הבאות יהיה למטוסים רחבי גוף. צילום: בואינג

בואינג 787-9. צילום: בואינג

במשך שנת 2013 קיבלה בואינג 1,355 הזמנות נטו, המספר השני בהיקפו בתולדות החברה.
"הגדלת קצב הייצור והמצויינות של צוותי החברה תרמו לשיא של כל הזמנים במסירת המטוסים המתקדמים והחסכוניים ביותר בדלק ללקוחות החברה", אמר ריי קונור, נשיא ומנכ"ל בואינג.

שלוש תוכניות מטוסים תרמו לשבירת שיא כל הזמנים במסירת מטוסים במהלך שנה אחת:
• תוכנית 737 – מסרה 440 מטוסים
• תוכנית 777 – מסרה 98 מטוסים
• תוכנית 787 – מסרה 65 מטוסים.

מהחברה נמסר, כי מעמדה המוביל של בואינג בשוק המטוסים רחבי הגוף, נשמר גם בשנת 2013 עם השקת שתי תוכניות חדשות: מטוס בואינג 777X הושק בחודש נובמבר 2013 במשך הסלון האווירי בדובאי עם 259 הזמנות והתחייבויות בהיקף של יותר מ-95 מיליארד דולר, ומטוס בואינג 787-10 "דרימליינר", המקנה את השיעור הגבוה ביותר של חיסכון בדלק בהיסטוריית התעופה, הושק בסלון האווירי בפריס בחודש יוני 2013.

סיכום ההזמנות, האספקות וצבר ההזמנות של בואינג נכון ל-31 בדצמבר 2013:

פורסם בקטגוריה ב, תעופה | עם התגים , , , , | להגיב

קבוצת סמל"ת מסכמת את שנת 2013

כזכור, שוק הרכב הישראלי גדל בשנת 2013 ב-3.7% ואילו הגידולים שהפגינה קבוצת סמל"ת הם הרבה מעבר לממוצע. נתח השוק של הקבוצה עלה מ-2.1% בשנת 2012 ל-2.3% בשנת 2013 ויחד עם יפנאוטו ל-3.4%.

לדברי אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת, "התכנית האסטרטגית הינה פועל יוצא של מדיניות החברה להמשיך ולפתח את מנועי הצמיחה העיקריים של החברה. אנו משקיעים רבות בבניית התשתיות והיכולות הנדרשות על מנת לתמוך באסטרטגיית צמיחה זו מתוך מטרה להגיע תוך שלוש שנים למכירות של כ-20,000 רכבים , תוך המשך חיזוק המיצוב של מותגנו ודגש רב על שירות ומקצועיות ששמים את לקוחותינו במרכז הפעילות".
סיכום מכירות קבוצת סמל"ת לשנת 2013 מצביע על הנתונים הבאים:

• פיאט : בשנת 2013 נמכרו 4,317 רכבים לעומת 3,537 רכבים בשנת 2012, מהווה גידול של 22% לעומת שנה שעברה.

• פיאט 500 : נמכרו 1,197 רכבים לעומת 496 בשנת 2012, מהווה גידול של 141% לעומת שנה שעברה.

• פיאט קובו : נמכרו 1,088 רכבים לעומת 437 רכבים, מהווה גידול של 149% לעומת שנה שעברה.

• פיאט מסחריות : מדגם פיאט דוקאטו נמכרו בשנת 2013 674 רכבים לעומת 685 בשנת 2012. מדגם פיאט פיורינו נמכרו 39 רכבים לעומת 227 בשנת 2012 ומדגם פיאט דובלו נמכרו 591 רכבים לעומת 418 בשנת 2012 (גידול של 41% לעומת שנה שעברה).
• אלפא רומאו :בשנת 2013 נמכרו 500 רכבים לעומת 486 רכבים , מהווה גידול של 2.9% לעומת שנה שעברה.

• מדגם אלפא ג'ולייטה נמכרו 410 רכבים לעומת 319 בשנת 2012 מהווה גידול של 29% לעומת שנה שעברה.

• מדגם אלפא מיטו נמכרו 90 רכבים לעומת 141 בשנת 2012.

• לנצ'יה : נמכרו 17 דגמי לנצ'יה לעומת 155 בשנת 2012.

• אבארט' : נמכרו 51 רכבים לעומת 35 בשנת 2012, מהווה גידול של 45.7% לעומת שנה שעברה.

• סובארו : נמכרו 2,720 רכבים לעומת 1,720 בשנת 2012 , מהווה גידול של 39.5% לעומת שנה שעברה.

דגמים חדשים לשנת 2014:

1.משפחת פיאט 2014:

• פיאט S500 – קבוצת סמל"ת תציג בשנת 2014 בקטגוריית המיני את הפיאט S500 בגרסה ספורטיבית.

• פיאט L500- בקטגורית המשפחתיות נציע את פיאט L500 המשפחתית החדשה.

BRZ ( צילום דני בר )

2.מותג אלפא רומיאו 2014:

• ג'וליטה חדשה הכוללת רמות גימור חדשות לחלוטין ומנועי E6.

• אלפא רומיאו מיטו החדשה בגרסה חדשה בעלת מנוע 0.9 twin air החדש.

• אלפא רומיאו C4 – רכב ספורטיבי בעל שלדת קרבון המפחיתה משמעותית את משקל הרכב, תאוצה 0-.100 קמ"ש ב 4.5 שניות ומהירות מרבית של 258 קמ"ש.

3. מותג אבארט 2014:

• אבארט פונטו סופר ספורט – דגם ספורטיבי בעל הספק של 180 כו"ס ותאוצה 0-100 קמ"ש ב 7.5 שניות ומהירות סופית של 216 קמ"ש. תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים קדמיים ובורר SPORT MODE המשפיע על מאפייני הביצועים של הרכב. ברכב רמת האבזור עשירה.

4. מותג סובארו 2014:

• סובארו אמפרזה –לאחר השקתה המוצלחת וחצי שנת מכירות, אנו צפויים לקבל כמויות רבות יותר מהיצרן שיאפשרו לנו לחדיר את האמפרזה גם לשוק המוסדי.

• סובארו B4 – בימים אלה הצגנו את המתיחת פנים של ה B4 הכוללת מנוע חדשני, חסכוני וירוק יותר. מוצעת המחיר אטרקטיבי ומאובזרת מתמיד (כולל ריפודי עור, וחישוקי מגנזיום). ברבעון האחרון של השנה אנו צפויים להשיק את הדור החדש של ה4B..

• סובארו פורסטר – שנת 2013 הייתה שנת שיא במכירות הפורסטר בכל הזמנים. ההשקה המוצלחת והביקושים יוצרים גל גדול של לקוחות שנאלצים להמתין ארבעה חודשים עד לאספקה. אנו עושים מאמצים גדולים מול היצרן להגדיל את הכמויות וליישר קו עם הביקושים הרבים. לא צפויים שינויים במהלך השנה.

• סובארו XV – קצב המכירות של הXV שהולך וגדל בפרט והסגמנט הצומח בכלל ,מרמז על הפוטנציאל הגדול שיש לדגם זה.

• סובארו BRZ – מוכרים כמידי שנה כ – 20 מכוניות מדגם זה וכעת עם "נטישת" טויוטה GT86 אנו צפויים למכור יותר. המכונית תורמת מאוד למותג ולצביון שלו ומהוה תשתית לקוחות טובה לקראת השקת ה STI השנה.

• סובארו STI – אין עדיין הרבה מידע על הרכב שאמור להגיע לישראל בחודש מאי השנה.

פורסם בקטגוריה ב, מה חדש, רכב | עם התגים , , , , , | להגיב

ועד עובדי הרכבת הכריז על עיצומים; ההנהלה: זו שביתה פראית

על פי הודעת ההנהלה של הרכבת, ועד עובדי רכבת ישראל פתח היום בשביתה פראית, מיידית וללא התראה. השביתה הינה על רקע תחילת עבודתה של חברת אלסטום למתחמי הרכבת בחיפה ובלוד, לצורך תחזוקת הקרונועים (IC3), על אף שזו הוסכמה במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש.

ההסתדרות: הנוסעים לא ייפגעו

בהסתדרות, הנותנת גיבוי לעיצומים ובוועד עובדי הרכבת טוענים, כי לא מתוכננת פגיעה כלשהי בנוסעים. לדבריהם לא רק שרכבות הנוסעים ימשיכו לנוע כרגיל, אלא גם תחזוקת קרונות נוסעים קטרים ומערכים הקשורים לקווים הפעילים, יטופלו כרגיל במוסכים.

רכבת ישראל. העובדים פתחו בעיצומים בעקבות יישום עבודות מיקור חוץ (צילום: ציפי מנשה)

רכבת ישראל. העובדים פתחו בעיצומים בעקבות יישום עבודות מיקור חוץ (צילום: ציפי מנשה)

מיקור חוץ

הוצאת הקרונועים למיקור חוץ, הוסכם ונחתם עם ההסתדרות וועד עובדי הרכבת לפני כשנה, כחלק מהסכם קיבוצי חדש. בתמורה לכך ניתנה התחייבות מצד ההסתדרות וועד העובדים לשקט תעשייתי של 3 שנים וביטול כל סכסוכי העבודה הפתוחים. כמו כן הוסכם כי העובדים יזכו להשלמת תוספת של 25% בשכרם, ויקבלו מענק חד פעמי על סך 40 אלף שקל, שזו עלות שנתית לרכבת של 100 מיליון שקל.

מיקור החוץ שהחל להתבצע היום על ידי חברת אלסטום במוסכי החברה בלוד ובחיפה, נועד על מנת לעמוד בגידול המשמעותי במספר הקרונות והקטרים בשנים הקרובות. חברת 'אלסטום' הבינלאומית זכתה במכרז, בהיקף כספי של כמיליארד וחצי שקל, לתחזוקת צי הקרונועים של רכבת ישראל למשך 15 שנה. זו הפעם הראשונה בה מבוצעת תחזוקת צי נייד ברכבת ישראל, ע"י גורם בינלאומי.

ההנהלה: בניגוד להסכם הקיבוצי

ההנהלה טוענת, כי בניגוד מוחלט להסכם הקיבוצי, הכריז ועד עובדי הרכבת על שיבוש העבודה. במסגרת העיצומים, נדרשו עובדי התחזוקה במוסכים והפקידים לעזוב את עבודתם. הפקחים התבקשו שלא לבצע בידוק כרטיסים במהלך עבודתם, והעובדים התבקשו לצאת מההדרכות בבית הספר הרכבתי.

העובדים: לא הושגו ההבנות שסוכמו

העובדים טוענים, כי למרות הסכמתם לדחיית כניסת החברה החיצונית מחודש ספטמבר ל-7 בינואר, לא הושגו עד היום ההבנות הנדרשות לעבודה המשותפת, כפי שסוכם עם ההנהלה. לדבריהם הם חוששים, כי כניסת החברה הפרטית תוביל להפרת זכויות העובדים ברכבת. כמו למשל כניסה עובדי החברה החיצונית למוסכים הקיימים ולא למתחם נפרד כפי שסוכם.
.
לדברי ההנהלה, ככל ולא תבוצע תחזוקה לרכבות הנוסעים על פי הנהלים המחייבים, לא יוכלו מערכי רכבת שלא עברו טיפול תחזוקתי כנדרש, לספק שירות וצפויה פגיעה בשירות לנוסעים, החל משעות אחר הצהריים.

ההנהלה: העלאות השכר לא ייושמו

מהנהלת רכבת ישראל נמסר עוד, כי פעולותיהם של ועד העובדים, המגובות על ידי ההסתדרות, מצביעות על כך שאינם מעוניינים לעמוד בהסכמות שנחתמו מולם. בהתאם לכך, תחדל הנהלת רכבת ישראל ליישם את העלאות השכר והמענק שניתן לעובדים, בהתאם לאבני הדרך.

כמו כן נמסר מהנהלת הרכבת, כי היא פועלת להגשת פניה דחופה לבית הדין לעבודה, על מנת להחזיר את העובדים לפעילות סדירה, מהר ככל הניתן ולצמצם את הפגיעה בנוסעי הרכבת.

פורסם בקטגוריה א, אקטואליה, בארץ, יחסי עבודה, כלכלה | עם התגים , , , , | להגיב

שבוע מסחר תנודתי

מניות

שבוע המסחר האחרון התנהל בתנודתיות, כשבסופו של דבר מרבית הבורסות בעולם ננעלו ברמה נמוכה מזו בה שהו בתחילת השבוע: מדד דקס הגרמני ירד בכ-1.6%, מדד קאק הצרפתי ירד בכ-0.7% ומדד פוטסי בבריטניה רשם ירידה מתונה יותר שהסתכמה ב-0.3%. בוול סטריט המדדים המובילים סיימו בירידות: מדד דאו ג'ונס ירד בסיכום שבועי כ-0.1%, מדדS&P500 נחלש כ-0.5% וננעל ב-1,831 נקודות ומדד נאסד"ק סיים את שבוע המסחר בירידה של 0.6%. על האף המגמה השלילית, בלט לחיוב סקטור הפיננסים: מניית בנק אוף אמריקה שסיכמה עלייה שבועית של 4.6%, מניית ג'י.פי מורגן עלתה ב-1.6%. מנגד את הירידות מקרב רשימת המניות במדד S&P500 הובילה מניית פייסבוק שהשילה מערכה 5.5%.

המדדים בישראל בשבוע שחלף

 ת"א 100 נחלש בכ-0.2%, מדד נדל"ן הוסיף לערכו כ-0.6%, מדד ת"א טכנולוגיה ננעל ללא שינוי, מדד ת"א תקשורת הוביל את המגמה השלילית כשירד ב-1.7%. את המגמה החיובית מקרב מניות מדד ת"א 100 הובילה מניית פוקס שזינקה ב-12.4% ברקע לפרסום בעיתונות הכלכלית, על כך שקרן אייפקס מתעניינת ברכישת מניות פוקס או בשליטה בקבוצה. עליות בולטות נוספות נרשמו במניות חלל תקשורת שעלו ב-11.9% ובמניות דלתא שזינקו ב-8.7%.

 

אג"ח

מדדי האג"ח הממשלתי ירדו השבוע. מדד האג"ח הממשלתי הכללי ירד ב- 0.05%, הצמוד ירד ב-0.11% וסגר ירידה חודשית של 0.4%, האג"ח הממשלתי הארוך ירד ב- 0.25% והשלים ירידה חודשית של 0.85%. מדד התל בונד 20 ירד השבוע ב-0.38%, מדד התל בונד 60 ירד ב-0.49% ומדד התל בונד תשואות ירד ב- 0.4%. בהמשך לקרבות השליטה בקונצרן IDB הוחלט השבוע בדירקטוריון שקבוצת דנקנר לא תקבל יותר מימון להוצאות משפט. סדרות ג ו-ד של הקבוצה הציגו תשואה שלילית של 5.2% ו-5.8% בהתאמה מתחילת החודש. בזן אג"ח ג עלה במהלך המסחר ביום חמישי בחצי אחוז והשלים עליה חודשית של 3.95%. אפריקה סדרה כ"ז עלתה החודש ב3.72%.
אנו ממשיכים לדבוק באסטרטגיית השקעה מפוזרת עם הטיה לאפיק השקלי, ביחס של 60% באפיק השקלי במח"מ בינוני ו-40% באפיק צמוד מדד במח"מ בינוני של 4-5 שנים.

כלכלת ישראל

  • שיעור האבטלה בישראל ירד בחודש נובמבר לרמה של 5.5% מרמה של 5.8%, כאשר שיעור המשתתפים בכוח העבודה ירד ב-0.2% ל-63.6% (ראה גרף להלן). עוד עולה מהנתונים כי שיעור התעסוקה בגילאים 25-64 עלה ל-75.1% מרמה של 74.8% ביחס לחודש אוקטובר.

  • רכישות בכרטיסי אשראי ע"י צרכנים פרטיים בחודשים ספטמבר-נובמבר עלה ב-3.3%, כאשר עיקר העלייה (10%) מקורה ברכישות שירותים. קבוצת השירותים מהווה 21% מסך הרכישות הכולל. מנגד, בקבוצת רכישות מוצרי תעשייה חלה ירידה של 5%.

פורסם בקטגוריה ג, כלכלה, שוק ההון | עם התגים , , , | להגיב

ראלי דקר 2014 יצא לדרך בדרום אמריקה

מרוץ הדקר יצא לדרך ביום ראשון מהעיר רוסריו, ארגנטינה, עירם של צ'ה גווארה וגם של מסי, בדרך מערבה לסן לואיס, 809 ק"מ של מירוץ, מתוכם 180 ק"מ תחרותיים.

מסלול הדקר 2014 (מתוך אתר הדקר)

ביום השני המרוץ התקיים מסן לואיס לסן רפאל. החל מיום זה כל קטגוריה מתחרה במסלול שונה המתאים לכלי הרכב כך שהאופנוענים והטרקטורונים גמעו ביום השני 724 ק"מ, כשמחציתם תחרותיים, קטגוריית המכוניות עברה 798 ק"מ, מהם 433 ק"מ תחרותיים, ואילו המשאיות עברו דרך של 765 ק"מ מהם 400 ק"מ תחרותיים.

השנה המרוץ יעבור בארגנטינה, מעט בבוליביה ובצ'ילה ללא כניסה לפרו שהיתה חלק ממסלול הדקר בשנים האחרונות. מסלול המירוץ יימשך על פני 13 ימי התחרות (עם שבת המוקדשת למנוחה) במסלול בן 8,724 ק"מ (מהם 5,228 תחרותיים) לאופנועים וטרקטורונים, 9,374 ק"מ (מהם 5,522 תחרותיים) למכוניות ואילו המשאיות יעברו דרך של 9,188 ק"מ (מהם 5,212 ק"מ תחרותיים).

לדרך יצאו 174 אופנועים, 40 טרקטורונים, 145 מכוניות ו-70 צוותי משאיות. אחרי יומיים של תחרות פרשו 17 אופנועים ו-6 מכוניות. דרוג המתחרים אחרי יומיים ראשונים עוד צופן הרבה הפתעות ושינויים.

בדרוג הכללי, אחרי יומיים במכוניות, בולטת הנוכחות של מכונית Mini All4 Racing עם ארבעה מתוך חמשת המקומות הראשונים, כאשר סייז הוותיק במקום שני ורק 28 שניות אחרי המוביל הכללי.

המיני של הדקר (צילום יח"צ חו"ל)

המיני של הדקר (צילום יח"צ חו"ל)

היום יתחרו 406 משתתפי הדקר הנותרים מסן רפאל לסן חואן, מרחק של 292 ק"מ מנהלתי ומשם יתחרו האופנועים והטרקטורונים לאורך 301 ק"מ ואילו המכוניות והמשאיות לאורך מסלול של 373 ק"מ.

פורסם בקטגוריה ב, מה חדש, מוטורי, ספורט, רכב | עם התגים , , , | להגיב

תחרות שיווקית הוזילה את כרטיסי הטיסה

"תחרות אמיתית עדיפה על כל סוג של רגולציה", אמר בשבוע שעבר פרופ' דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים בפאנל בנושא רגולציה במאה ה-21, שקיים בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. המציאות מראה שאכן – התחרות השיווקית עושה זאת. יותר מ-2,600 כרטיסים נמכרו ב-31 בדצמבר 2013 באל על במסגרת EL AL Fun Day ובריטיש איירווייס מציעה עתה 500 כרטיסים במבצע מיוחד עם 20% הנחה ל-50 יעדים בעולם. נקווה שתחרות שיווקית זו חובקת חברות תעופה נוספות ושהיא תתקיים גם בשיא עונת הנסיעות – בקיץ.

אל על

יותר מ-2,600 כרטיסים נמכרו ב-31 בדצמבר באל על במסגרת EL AL Fun Day, כאשר
היעדים המובילים היו וינה ופריס עם כ-1,500 כרטיסים, שנמכרו תוך 24 שעות. בעקבות ההצלחה ממשיכה אל על עם EL AL Fun Day גם היום (7.1) למגוון יעדים באירופה במחירים החל מ-199 דולר. 24 שעות של מחירים מטורפים למהירי החלטה. ההזמנה והכרטוס רק היום, ליציאות בטיסות ובתאריכים נבחרים בין התאריכים: 10.1- 10.3.14.

עינת ינאי ראש אגף שיווק באל על: "אל על יוצאת שוב בחגיגה מיוחדת של 24 שעות בלבד למהירי החלטה. מבצע המכירות שנערך בשבוע שעבר נחל הצלחה גדולה. בתוך 24 שעות נמכרו מעל 2600 כרטיסים ליעדים שהוצעו, כאשר היעדים המבוקשים ביותר היו וינה ופריז. במבצע הנוכחי אנו מציעים יעדים נוספים באירופה, במחירים מוזלים במיוחד ומעניקים ללקוחותינו הזדמנות נוספת ליהנות מחופשת חורף במחירים נמוכים ואטרקטיביים".

בריטיש איירווייס

בריטיש איירווייס מציעה מבצע שנה חדשה מיוחד, בהנחה של 20% ל-500 כרטיסים הלוך ושוב, ל-50 יעדים למקומות שונים בעולם, במחירים מיוחדים כמו ליעדי ארה"ב וקנדה החל מ-872 דולר בלבד ולונדון החל מ-586 דולר בלבד, כולל מסים, היטלים ודמי שירות. בין היעדים המבוקשים שבמבצע: טורונטו ומונטריאול, ניו יורק, סאן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, הונג קונג וטוקיו, יוהנסבורג. המבצע תקף החודש וימשך עד 4 בפברואר.

בין היעדים המבוקשים בבריטיש איירווייס

• לונדון החל מ-586 דולר בלבד
• בוסטון החל מ-872 דולר בלבד
• טורונטו ומונטריאול החל מ-887 דולר בלבד
• ניו יורק, וושינגטון ובולטימור החל מ-925 דולר בלבד
• שיקאגו החל מ-952 דולר בלבד
• פילדלפיה ומיאמי החל מ-976 דולר בלבד
• לוס אנג'לס, סאן פרנסיסקו, סיאטל ופיניקס החל מ-979 דולר בלבד
• הונג קונג החל מ-1,102 דולר בלבד
• טוקיו החל מ-1170 דולר בלבד
• יוהנסבורג החל מ-1,214 דולר בלבד

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל: "החלטנו להעניק לנוסעים הישראליים הזדמנות לפתוח את השנה בהצעה שלא יוכלו לסרב לה – לטוס לטיול החלומות שלהם במחירים אטרקטיביים ביותר לאחד מהיעדים המבוקשים ביותר בעולם. בריטיש איירווייס טסה ליותר מ-175 יעדים שונים ברחבי העולם, והטיסה במשך עשרת החודשים הראשונים של 2013 כ-237 אלף נוסעים בקו ת"א-לונדון, בעלייה של 8.3% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012".

פורסם בקטגוריה ב, תעופה | עם התגים , , , , | להגיב

ישרוטל: מלון חדש, מלון מחודש, ספא מנצח

הבריכה במלון ישרוטל רויאל ביץ' תל אביב. יתוסף מלון שלישי. (צילום: אסף פינצ'וק)

הבריכה במלון ישרוטל רויאל ביץ' תל אביב. יתוסף מלון שלישי. (צילום: אסף פינצ'וק)

ימים טובים לרשת ישרוטל: החברה רכשה 50% ממניות חברת צפון הירקון תל אביב בע"מ במגרש בשטח של כדונם ברחוב הירקון, מול נמל תל אביב, עליו פעל בעבר המועדון "תל אביב הקטנה" של רפי שאולי. הוועדה לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה במקום תוכנית לבניית מלון ודירות מגורים בשטח כולל של כ־2,000 מ"ר.

בכוונתה של חברת צפון הירקון לתכנן ולהקים על המגרש מלון בן כמאה חדרים לפחות, שטחים ציבוריים ושלוש יחידות דיור.

ישרוטל, שהיא בעלת מלונות ישרוטל טאואר ברחוב הירקון ומלון רויאל ביץ ת"א שנפתח בשנה שעברה, תשלם על העיסקה כ-15 מיליוני שקלים. בנוסף, חתמה ישרוטל הסכם שכירות ותפעול עם חברת צפון הירקון, לפיו תשכור את המלון אשר יוקם על המגרש ותפעילו לתקופה של 24 שנים ו-11 חודשים, החל ממועד סיום הקמת המלון.

ישרוטל מתחייבת לתשלום דמי שכירות שנתיים מינימליים או אחוזים מהמחזור, הגבוה מביניהם.
ההסכם לרכישת המניות בחברת צפון הירקון והסכם השכירות והתפעול, כפופים לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, ככל שאישור כזה יידרש לאור בדיקת נתוני העסקאות.

אינטימיות משופצת

ואילו במצפה רמון הסתיים בימים אלה שיפוץ יסודי של 56 חדרים מתוך 96 חדרי מלון ישרוטל פונדק רמון, בהשקעה של יותר משלושה מיליון שקלים.

חדר משופץ בישרוטל פונדק רמון במצפה. (צילום: אסף פינצ'וק)

חדר משופץ בישרוטל פונדק רמון במצפה. (צילום: אסף פינצ'וק)

בכל החדרים המשופצים נבנו חדרי אמבטיה חדשים, חדרי האורחים שופצו ושודרגו, הוחלפו הרהיטים בחדרים ועוד. במהלך שנת 2014 יסתיים השידרוג של יתר החדרים, בהשקעה נוספת "אני שמחה שהצלחנו לשמור על האווירה הביתית והחמימה, שמאפיינת את המלון", אמרה מסרה סיגי לבנקופף, מנכ"לית אשכול מלונות בראשית וישרוטל פונדק רמון, על המלון, שהיה בעבר בית דירות אפרורי בעיירה והראשון בארץ שהציע בארוחות הבוקר ג'חנון מעשה ידי מבשלות מצפה רמון, ומאז היה לנכס צאן ברזל במלונות ישראל.

 

הספא הטוב בישראל – ביערות הכרמל

בתוך כך, אלפי קוראי המגזין המוביל SpaFinder ברחבי העולם בחרו את ספא אחוזת יערות הכרמל ל"ספא הטוב ביותר בישראל לשנת 2013" (2013 Readers' Choice Country Awards).

http://www.spafinder.com/rca/country-winners.htm.

הבחירה נעשית על ידי צרכני ספא, סוכני נסיעות ומומחים בתעשיית תיירות הספא, אשר מצביעים מידי שנה בסקר הקוראים של הספא פיינדר.

מבין כל המדינות ברחבי העולם, נבחרו אתרי ספא ב-44 מדינות בעולם – מארגנטינה עד לוויאטנם וכל מקום שביניהם. "אני נרגשת להוסיף תואר נוסף ומכובד לרשימת הזכיות והבחירות היוקרתיות של אחוזת יערות הכרמל בארץ ובעולם", אמרה בתגובה איה גרודנמן, מנכ"לית אחוזת יערות הכרמל, הנמנית על מלונות היוקרה של ישרוטל.

פורסם בקטגוריה ג, תיירות, תיירות בארץ | עם התגים , , , , , , , | תגובה אחת

משרד החוץ מתקשה למצוא מועמדים ל-18 משרות דיפלומטיות

כ-18 משרות במשרד החוץ אינן מאוישות ואין למשרד החוץ מועמד עבורן – משום שהמשרד מתקשה למצוא  אנשים שיכהנו במשרות אלה, בשל השכר ותנאי השירות. בין המשרות הללו: סגן שגריר בקניה, סגן שגריר בנורבגיה, יועץ מדיני באוסטרליה, יועץ תרבות ביפן, סגן שגריר בנפאל, קונסול בהודו, יועץ כלכלי ברוסיה ועוד. לכעשרים משרות נוספות הגישו מועמדות בין דיפלומט לשניים בלבד.

מתוך עמוד הפייסבוק של עובדי משרד החוץ

מתוך עמוד הפייסבוק של עובדי משרד החוץ

בכנס ראשי הנציגויות של משרד החוץ שנערך אמש, הציג ועד העובדים נתונים מדאיגים על מצבו של שירות החוץ. שורות הדיפלומטים של ישראל הולכות ומתרוקנות: המשרד מתקשה למצוא מועמדים למגוון משרות מרכזיות בחו"ל. כך, למשל, משרת סגן השגריר באוסלו, שאינה קורצת לדיפלומטים הישראלים – משום שהם יודעים שיתקשו לשרוד כלכלית בנורבגיה בתנאי השכר הקיימים. משרות רבות אחרות שאינן מאוישות, מותירות את ישראל חשופה בזירה המדינית. עובדי משרד החוץ, הנאבקים בימים אלו על תנאי עבודתם, מזהירים מפני הנטישה הגוברת של שירות החוץ.

בוועד העובדים אומרים עוד כי לישראל אין נציגויות דיפלומטיות בכמחצית מהמדינות איתן היא מקיימת יחסים דיפלומטיים, אך משרד החוץ נתקל בקושי רב בניסיונותיו לאייש משרות אסטרטגיות הקיימות בשירות החוץ. שנים רבות של הזנחה נותנות את אותותיהן: ישראל, הנמצאת בתחתית ההשקעה הלאומית לנושאי חוץ מבין מדינות המערב, סובלת מנטישה גוברת של דיפלומטים בשירות החוץ שלה. שליחי משרד החוץ מבינים שעם גאוות היחידה אי אפשר ללכת למכולת, ועוזבים את שירות החוץ הסובל מהזנחה תקציבית רבת שנים. למרות ההשקעה הגבוהה של מדינת ישראל בענייני ביטחון, נושאי החוץ לא זוכים להתייחסות הראויה, ומציבים את ישראל בעמדת נחיתות בזירה הבינלאומית.

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, הביע אמש בכינוס חשש עמוק מהתוצאות שעלולות להיגרם למדינת ישראל, אם שירות החוץ שלה ימשיך להידרדר במדרון החלקלק של ההתפוררות: "מצבה של הדיפלומטיה הישראלית בכי רע. בידודה המדיני של ישראל בעולם עלול להפוך מאיום למציאות, לא בגלל החלטות מדיניות, אלא בשל רשלנות והזנחה של ממשלות ישראל, שאינן משקיעות בשירות החוץ את המשאבים הדרושים. אם מדינת ישראל לא רוצה לתת לאינטרסים שלה בזירה הבינלאומית להישחק, היא חייבת לפעול באופן מיידי כדי לאושש את שירות החוץ שלה, ולהבטיח את עתידם של הדיפלומטים העומדים בחזית הישראלית מול מדינות העולם."

עובדי משרד החוץ נמצאים בסכסוך עבודה כבר כמעט שנה, מאז חודש פברואר. סכסוך העבודה נמצא בהליך גישור מאז חודש אוגוסט, באמצעות השופט בדימוס סטיב אדלר, נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר. מחר צפויה להיערך פגישת גישור במעמד שני הצדדים, בתקווה להוביל להתקדמות במגעים בין משרד האוצר לעובדים. ועד העובדים אומר כי עובדי המשרד משתפים פעולה באופן מלא, בתקווה להוביל לסיום המשבר. העובדים אומרים כי הם מצפים לקבל הצעה רצינית ממשרד האוצר, שתאפשר להם לסיים את סכסוך העבודה ולשוב לעבודה סדירה.

פורסם בקטגוריה א, אקטואליה, בארץ, חדשות בארץ, יחסי עבודה, מדיני-פוליטי | עם התגים , | 7 תגובות

נתניהו: "לא יעזרו שום הפגנות ולא יעזרו שביתות"

"לא יעזרו שום הפגנות ולא יעזרו שביתות". כך הגיב היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הפגנות הפליטים.

"כפי שהצלחנו לבלום לחלוטין את ההסתננות הבלתי חוקית בגבולותינו, כך אנחנו נחושים להוציא מכאן את אלה שהצליחו להיכנס לפני שסגרנו את הגבול", אמר ראש הממשלה. "לא מדובר בפליטים, בהם אנחנו מטפלים על פי הנורמות הבינלאומיות. מדובר במסתנני עבודה בלתי חוקיים ואנחנו נחושים למצות איתם את הדין עד תום".

הפגנת הפליטים מול שדרירות ארה"ב (צילום: דן בר דוב)

הפגנת הפליטים מול שדרירות ארה"ב (צילום: דן בר דוב)

לראשונה מאז החלו הפגנות האפריקנים, פרסם משרד החוץ תגובה מפורטת ובה הסביר את עמדתה של ישראל בנושא. זאת בתגובה להודעת הגינוי החריפה שפרסמה נציבות האו"ם לפליטים, על התנהלות הממשלה.

במכתב מטעם נציבות האו"ם לפליטים נאמר כי שיטות העבודה הנהוגות בישראל מעוררות פחד וכאוס בקרב מבקשי-מקלט, תוך התעלמות ממצבם הייחודי. לכן, דורשת הנציבות מהממשלה לבחון את בקשות המקלט של הזרים ולהפסיק את המעצרים הנרחבים ברחובות דרום תל אביב, המעבירים אלפי מבקשי מקלט למתקן חולות בנגב.

נציבות האו"ם לפליטים: שיטות העבודה הנהוגות בישראל מעוררות פחד וכאוס בקרב מבקשי-מקלט. (צילום: דן בר דוב)

נציבות האו"ם לפליטים: שיטות העבודה הנהוגות בישראל מעוררות פחד וכאוס בקרב מבקשי מקלט. (צילום: דן בר דוב)

"כמו מדינות מפותחות נוספות, גם מדינת ישראל עומדת  בשנים האחרונות  בפני שטף של בני אדם החוצים בניגוד לחוק את גבולה עם מצרים", נאמר בתגובת משרד החוץ. "מספרם הכולל של אלה אשר נכנסו באופן זה לישראל מאז 2006 עומד על  למעלה מ-64,000. חלקם חזרו מאז מרצון למדינות מוצאם, ומספרם כיום הוא 53,600. המספרים בהם מדובר והבעיות שהתעוררו מציבים אתגר משמעותי בפני שירותי הרווחה של ישראל, שאוכלוסייתה נושקת ל-8 מיליון תושבים.

"המצב בישראל מורכב הרבה יותר מזה שבמדינות מפותחות אחרות", אומרים במשרד החוץ. "ישראל היא המדינה המפותחת היחידה שלה גבול יבשתי עם אפריקה, מה שהופך אותה לנגישה יותר באופן יחסי לאלה שמבקשים להיכנס אליה. יתרה מזאת, בשל מצבה הגיאו-אסטרטגי הייחודי של ישראל והטלטלה הפוליטית הנוכחית בגבולותיה, אין שום אפשרות ממשית לפתח פתרונות אזוריים שיתופיים עם מדינות המוצא והמעבר, כפי שנעשה ע"י מדינות מפותחות אחרות כגון מדינות אירופה וארה"ב.

משרד החוץ: "ישראל מנסה לאזן בין הצורך לשלוט בגבולותיה והצורך לשמור על זכויות האדם של הנכנסים לתוכה". (צילום: דן בר דוב)

משרד החוץ: "ישראל מנסה לאזן בין הצורך לשלוט בגבולותיה והצורך לשמור על זכויות האדם של הנכנסים לתוכה". (צילום: דן בר דוב)

"ישראל מנסה לאזן בין הצורך לשלוט בגבולותיה והצורך לשמור על זכויות האדם של הנכנסים לתוכה", נאמר בתגובת משרד החוץ. "בהסתמך על החוק הבינלאומי, העניקה ישראל הגנה לכ-60 אלף איש מבלי שכל אחד מהם יאלץ להוכיח כי על פניו יש לו זכות לשהות במדינה. אנשים אלה הם כ-95% מכלל הנכנסים בניגוד לחוק דרך הגבול הדרומי.

"רשות האוכלוסין וההגירה, באמצעות יחידת הטיפול במבקשי מקלט, בחנה עד כה מאות בקשות מקלט בתיאום עם נציבות האו"ם לפליטים, אשר העניקה הכשרה לאנשי היחידה. כל הבקשות זוכות לטיפול יסודי, כאשר ניתנת עדיפות לבקשות של שוהים במתקני סהרונים וחולות. הבדיקה נעשית בהתאם למחויבויותיה המשפטיות הבינלאומיות של ישראל, על בסיס אמנת הפליטים של האו"ם (1951). האכיפה מתנהלת על פי החוק הישראלי ובהתאם להחלטות בג"ץ.

"הצהרות בנושא מהגרים, אשר אינו לוקחות בחשבון את הנתונים שפורטו לעיל, אינן מועילות כלל, ולא תורמות להבהרת הסוגיה המורכבת, שאתה מתמודדת ממשלת ישראל באחריות וברצינות, כמתבקש מהמצב".

פורסם בקטגוריה א, אקטואליה, בארץ, חדשות בארץ, מדיני-פוליטי | עם התגים , , , , | להגיב