Skip to content

מה עדיף הדברה כימית או הדברה אורגנית

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכדור הארץ חיים מיליוני סוגים של חרקים. חלקם חיים את חייהם בלי לבוא במגע עם בני אדם, ויש גם כאלה שעשויים להועיל לנו בדרכים שונות – אבל יש גם כאלה שלא כדאי לארח בבתים, במשרדים, בחנויות ובעוד מקומות שבהם אנחנו נמצאים. הפתרון הוא כמובן הדברה, והחלוקה העיקרית של פתרונות ההדברה הוא לאלה הכימיים ואלה האורגניים. איך בוחרים בין שתי הקטגוריות? מוזמנים להכיר את היתרונות והחסרונות של שתי האופציות, גם הדברה כימית וגם זו האורגנית, וכך להחליט מה מתאים עבורכם.

הדברה על בסיס חומרים כימיים – יתרונות

היתרון הראשון של ההדברה הכימית הוא ההצלחות המוכחות. זוהי השיטה הוותיקה ביותר של מלחמה בחרקים המזיקים, ולכן אפשר לדעת במידה רבה של ודאות שהריסוס יצליח במשימה וינקה את הבית או העסק מהאורחים הלא רצויים.

היתרון השני הוא המידיות. במרבית המקרים האימפקט של ההדברה הכימית הוא מהיר מאוד, כך שכבר תוך זמן קצר תרגישו בהבדל המשמעותי. עוד יתרון הוא המחיר – ישנם כמובן הבדלים בין חברות הדברה שונות ובין פעולות כנגד חרקים שונים, אבל באופן עקרוני האופציה הכימית היא לרוב הזולה ביותר.

צילום: freepik

החסרונות של ההדברה הכימית

החיסרון העיקרי של השימוש בחומרים כימיים הוא הפגיעה גם במי שלא אמורים לפגוע בו – חיות מחמד שחיות אתכם בבית, פעוטות ותינוקות וגם המבוגרים חשופים לסכנה מסוימת. הסיבה לכך היא שכימיקלים שונים עלולים לפגוע במערכת העצבים שלנו ובמרכיבים אחרים בגוף. את החומרים שכבר זיהינו כמסוכנים הוצאנו משימוש – ומדבירים רציניים ואמינים לא נוגעים בהם – אבל ייתכן שישנם עוד חומרים כימיים שרצוי לא להיחשף אליהם.

בכל מקרה, מאחר שיש לשיטות הדברה כימית יתרונות וחסרונות כבדי משקל, פותחו גם שיטות אורגניות.

היתרונות והחסרונות של ההדברה האורגנית

היתרון העיקרי של ההדברה האורגנית הוא היותה בטוחה יותר לכל מי שנמצא במקום שבו היא מתבצעת. בהתאם גם תוכלו לחזור לבית או לפעילות שגרתית במשרד או בחנות תוך זמן קצר יותר.

עוד יתרון הוא הידידותיות לסביבה. כשמדובר על עסק בענף המזון, אפשר לבצע הדברות אורגניות בלי חשש לפגיעה במאכלים או בחומרי גלם, וכמובן שגם ההיבט האקולוגי החשוב כל כך בימינו מטה את הכף במקרים רבים לטובת ההדברה האורגנית.

החיסרון הבולט של הדברה אורגנית  הוא שההשפעה עלולה להתפוגג תוך זמן קצר יותר בהשוואה לחומרים כימיים, כך שתצטרכו להזמין שוב מדבירים.

על מה חשוב להקפיד בכל מקרה?

כאמור גם להדברה הכימית וגם לשיטות שונות של הדברה אורגנית יתרונות וחסרונות. בהתאם הדגש החשוב ביותר בכל מקרה שבו אתם מתמודדים עם מכת חרקים – נמלים, נמלים אדומות, תיקנים אמריקאים, תיקנים גרמנים, פרעושים, פשפשים, ערצבים ויש כמובן עוד – הוא להזמין מדבירים עם ניסיון בעבודה עם שתי השיטות. בדרך זו מובטח לכם ייעוץ שמבוסס אך ורק על האינטרסים שלכם, ומקסימום תועלת.

צריכים הדברה? פנו לחברת הדברה סנטר: https://www.hadbara-center.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן