Skip to content

בפקיסטן בוטל משפט חילול השם נגד הילדה

רימשה משיא,ילדה נוצרית בת 14 מפקיסטן, היתה עצורה מאז יולי באשמת שריפת דפי קוראן. כעת האישומים התהפכו, ומי שהאשים אותה עומד למשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט בפקיסטן ביטל את התביעה מעוררת המחלוקת נגד ילדה נוצרית, רימשה משיא, ששכנה האשים בשריפת דפי קוראן; כך . מדווח ה-BBC. משיא, בת 14, הוחזקה בבית כלא למבוגרים מאז חודש יולי, מעצר שעורר מחאה בין-לאומית.

המעצר היה תוצאת האשמות שהטיח בה איש דת מוסלמי העומד עכשיו למשפט בגין שתילת ראיות. עורך דינה של משיא אמר שהתיק נבע משימוש לרעה בחוק. משפחתה של הילדה קיבלה איומים ברצח והיא מסתתרת.

בעקבות המחאות שהתעוררו, משיא, שלדברי הרופאים לוקה בשכלה, שוחררה בערבות – צעד נדיר מאוד במקרי אישום של "חילול השם". חילול השם הוא נושא רגיש מאין כמותו בפקיסטן ש-97 אחוז מאוכלוסייתה היא מוסלמית, ועל פי חוקיה הוא כרוך בעונש מוות או מאסר עולם. משקיפים טוענים שהחוקים מעוררי המחלוקת האלה משמשים תכופות לרדיפת מיעוטים ולחיסול חשבונות.

משפטו של איש הדת הנאשם בשתילת ראיות נגדה, דפי קוראן שרופים, יימשך. הוא יואשם בהפצת האשמות שווא. עמיתיו למסגד העידו בעת מעצרו לפני חודשיים, שלדבריו רק כך הם יוכלו להיפטר מנוצרים המתגוררים בשכונה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן