Skip to content

ועדת חו"ב אישרה גיוס מילואים נוסף בצו 8

יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר-און, לאחר התייעצות עם ראש הממשלה: "המשך תהליך גיוס אנשי המילואים נשאר רלוונטי וצה"ל ממשיך להיערך לכל האפשרויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת החוץ והביטחון אישרה היום בצהרים, פה אחד, את בקשת שר הביטחון להרחיב את מספר אנשי המילואים שיגויסו בצו 8 לטובת מבצע "עמוד ענן" ל-70 אלף.

"גיוס המילואים - רלוונטי". יו"ר ועדת חו"ב, ח"כ רוני בר-און (צילום: ויקימדיה)
"גיוס המילואים - רלוונטי". יו"ר ועדת חו"ב, ח"כ רוני בר-און (צילום: ויקימדיה)

טרם ההצבעה התייעץ יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר און (קדימה), עם ראש הממשלה. הוא הודיע לחברי הוועדה  כי בהמשך להתייעצות שערך עם ראש הממשלה, "אני יכול לקבוע כי המשך תהליך גיוס אנשי המילואים נשאר רלוונטי וצה"ל ממשיך להיערך לכל האפשרויות".

בפתח הדיון הודה ח"כ רוני בר-און לנשיא מצרים מורסי, על מעורבותו במגעים להשגת הפסקת אש. "המשך שיתוף הפעולה ביננו לבין מצרים לביסוס השלום והשקט האזורי הוא חשוב מעין כמותו ויש בו כדי להוות ערובה אמתית למימוש ולעמידה בתנאי הסכם הפסקת האש מצד החמאס – אם אכן יושג הסכם כזה", אמר יו"ר הוועדה.

"מדינת ישראל על כל עצמתה ויכולת ההכרעה שלה בחרה, בשלב זה, לפעול במסגרת מבצע 'עמוד ענן' באופן כירורגי ושקול תוך השקעת מאמץ אמיתי להימנע  מפגיעה בבלתי מעורבים. צה"ל דרוך היום לאורך הרצועה ובמידה ותינתן הפקודה, הנזק צפוי לגורמי הטרור ברצועה יהיה כואב ומעמיק לאין שיעור ממה שחזינו עד כאן".

ח"כ בר-און הוסיף: "אני מבקש להצדיע לאנשי המילואים שעזבו את משפחותיהם והתייצבו במוטיבציה גבוהה ובמספרים מרשימים העולים על 100 אחוז. אין לראות בכך דבר מובן מעליו. חשוב שנהיה בטוחים כי הקפצתם של אנשי המילואים נעשתה בשום שכל לצורך השגת היעדים, וכי הם זוכים לקבל את מלוא התנאים הלוגיסטיים והמבצעיים כאחד. אני מצדיע היום לתושבי הדרום בהשתאות ובהערצה אמתית על כך שהוכיחו עמידה איתנה מה היא. הפגנתם, ואתם עדיין מפגינים, נחישות ואורך רוח שמאפשרת לצה"ל ולדרג המדיני להמשיך לפעול באופן הרציונלי והמתבקש בהתאם לתכנית הפעולה".

גיוס נוסף. חיילי מילואים בדרום (צילום: ציפי מנשה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן