Skip to content

25 הרוגים בתאונות דרכים בחודש אוקטובר 2012

בחודש אוקטובר 2012 נרשמו ע"י משטרת ישראל, כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון, 981 תאונות עם נפגעים, מהן 25 תאונות קטלניות ו-102 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,770 איש, מהם 25 הרוגים ו-124 פצועים קשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש אוקטובר 2012 נרשמו ע"י משטרת ישראל ( לא כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון ( 926 תאונות עם נפגעים, מהן 25 תאונות קטלניות ו- 92 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,634 איש, מהם 25 הרוגים ו-113 פצועים קשה.

בבדיקת נתוני המגמה (לא כולל תאונות שאירעו ביו"ש), נמצא כי במספר התאונות עם נפגעים מסתמנת ירידה, בקצב של 1.0% החל בחודש פברואר 2011 ועד אוקטובר 2012, זאת לאחר עלייה, בקצב של כ- 0.6% בממוצע לחודש, שהחלה באוגוסט 2010 ונמשכה עד ינואר 2011.

נתוני המגמה של מספר הנפגעים מצביעים על כך שהחל במרץ 2011 ועד אוקטובר 2012, נרשמה ירידה בקצב של כ-0.9% בממוצע לחודש וזאת לאחר עלייה בקצב של כ-% 0.3 בין החודשים אוקטובר 2010 ועד פברואר 2011.

סיכומי שנת 2011, שפורסמו ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים כי מספר התאונות הקטלניות בשנת 2011 היה 309 והוא גבוה ב-1.3% לעומת שנת 2010 בה היו 305 תאונות קטלניות.

בכל שנת 2011 נרשמו ע"י משטרת ישראל בתיקי תאונות דרכים (ת"ד – ללא יו"ש) 14,127 תאונות דרכים עם נפגעים, שזו ירידה של כ-4% לעומת שנת 2010 בה היו 14,724 תאונות דרכים.

בתאונות אלה נפגעו 27,141 בני אדם וזו ירידה של כשלושה אחוזים לעומת שנת 2010 בה נפגעו 28,084 בני אדם.

בנוסף, נחקרו ע"י המשטרה בשנת 2011, 615 תאונות דרכים עם נפגעים באזור יהודה והשומרון. עליה של כ- 4% לעומת שנת 2010, בה היו 594 תאונות דרכים ביו"ש. בתאונות אלה נפגעו 1,502 בני אדם. עליה של כ-4% לעומת שנת 2010 בה נפגעו 1,442 ביו"ש.

בשנת 2011, בנוסף, לתאונות הדרכים והמעורבים בהן, שנרשמו על ידי משטרת ישראל בתיקי תאונות דרכים ושהוצגו לעיל, נרשמו על ידי המשטרה ללא חקירה 51,889 דיווחים על תאונות דרכים עם נפגעים קל ב"תיקי כללי עם נפגעים" (לא כולל דיווחים על תאונות שאירעו ביו"ש). ירידה של כ-8% לעומת שנת 2010. באירועים אלה דווח על 70,627 בני אדם שנפגעו קל ( ירידה של כ-8% בהשוואה לשנת 2010 ).

בנוסף, דווחו למשטרה ונרשמו על ידיה ללא חקירה 966 תאונות עם נפגעים קל באזור יהודה והשומרון. ירידה של כ-7% לעומת שנת 2010. באירועים אלה דווח על 1,439 בני אדם שנפגעו קל (ירידה של כ-11% בהשוואה לשנת 2010).

הנפגעים בתאונות הדרכים:

נתוני הל.מ.ס
נתוני הל.מ.ס

• כ – 11% מכלל הנפגעים וכ-34% מכלל ההרוגים היו הולכי רגל.

• בני 65+ מהווים כ-22% מבין הולכי הרגל שנפגעו, אך רק כ-10% מכלל האוכלוסייה.

• מעבר החצייה אינו ערובה לחצייה בטוחה – מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש כ-70% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש כ-56% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+) כ-67% נפגעו במעבר חצייה.

• 60% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים ו-40% היו נשים.

• חלקם של הערבים בין הנפגעים גבוה מחלקם היחסי באוכלוסייה. הערבים מהווים כ-21% מאוכלוסיית ישראל, אך 28% מהנפגעים בתאונות דרכים (34% מההרוגים).

• 13 ילדים מקרב האוכלוסייה הערבית (עד גיל 14) נהרגו בשנת 2011, והם מהווים 59% מכלל הילדים שנהרגו.

הנהגים המעורבים:

• כ-74% מהנהגים המעורבים בתאונות עם נפגעים היו גברים וכ – 26% היו נשים. יש לציין כי אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג עמד בשנה זו על 42% . אחוז הנשים מכלל הנהגים המעורבים בתאונות קטלניות עמד על 10%.

• 25,629 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים – ירידה של כ- 5% לעומת שנת 2010.

• חלקם של נהגים צעירים עד גיל 24 מתוך כלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות עם נפגעים עמד על כ-20% בעוד שחלקם היחסי בכלל המורשים לנהוג עמד על כ-15%. לעומת זאת, חלקם של הנהגים המבוגרים ( בני 65 ויותר ) המעורבים בתאונות עם נפגעים עמד על כ-7% בעוד שחלקם היחסי בכלל המורשים לנהוג עמד על כ-9%.

מקום ושעת התאונה:

• כ-26% מכלל תאונות הדרכים עם נפגעים, אירעו בדרכים לא-עירוניות. בתאונות אלו נפגעו כ-36% מכלל הנפגעים – כ – 60% מההרוגים וכ – 38% מהפצועים קשה.

• כ-64% מהתאונות אירעו בשעות היום וכ-36% בשעות הלילה.

• כ-62% מהנפגעים בתאונות דרכים נפגעו בתאונות שאירעו בשעות היום וכ-38% בשעות הלילה.

כלי הרכב המעורבים בתאונות הדרכים:

• 25,629 כלי רכב היו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים – ירידה של כ- 5% לעומת שנת 2010.

• חלקן של המשאיות הקטנות (עד 3.5 טונות) והמשאיות הגדולות (16 טון ומעלה) במעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים (8.9% ו-1.1%, בהתאמה) קטן מחלקן בנסועה (16.4% ו-3.6%, בהתאמה), אך מעורבותן בתאונות קטלניות גבוהה יותר (11.8% ו-6.2%, בהתאמה).

• חלקם של האופנועים במעורבות בתאונות עם נפגעים (10.1%) גדול פי חמישה מחלקם בנסועה (כ – 2%).

נסועה (קילומטראז')

• סך הנסועה (קילומטראז') הארצית של כלי הרכב המנועיים הסתכם בשנת 2011 בכ-51 מליארד ק"מ, עלייה של כ-1.7% בהשוואה לשנת 2010.

• הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-172% יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-164%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-80%, ואורך הכבישים ב-41% בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן