Skip to content

משלחת פרלמנטרית בינ"ל שתגיע לעזה תוחרם ע"י הכנסת

דווקא על רקע זה בולט לטובה דו"ח שפרסם הבוקר ארגון זכויות האדם (Human Rights Watch) ובו נקבע כי הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה הפרו את דיני המלחמה במהלך מבצע עמוד ענן בכך ששיגרו מאות רקטות לעבר אזורים מאוכלסים בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבועיים לאחר ביקור שערך בעזה, שר הפיתוח הגרמני דירק ניבל, צפוי גם לורד בריטי לבקר בעזה בראשות משלחת של ארגון הפרלמנטים העולמי IPU. המשלחת, בראשות הלורד הבריטי JUDD, תגיע לאזור כדי לבחון את הסכסוך הישראלי פלסטיני וצפויה להיכנס לעזה דרך מצרים, על מנת שלא להיתקל בהתנגדות ישראלית לכניסתה לרצועה. לאחר הביקור בעזה צפויה המשלחת להגיע לישראל ומשם לרמאללה, להמשך הביקור ברשות הפלסטינית.

דגלו של ארגון הפרלמנטים IPU
הכנסת לא תארח. דגלו של ארגון הפרלמנטים IPU

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין הביע ביקורת חריפה על החלטת ארגון הפרלמנטים העולמי לבקר בעזה והודיע לארגון כי הכנסת לא תארח את המשלחת ולא תאפשר קיום פגישות עם חברי כנסת וגורמים דיפלומטיים בישראל. "רצועת עזה נשלטת על ידי חמאס, שהוכר והוגדר על ידי הקוורטט והקהיליה הבינלאומית כארגון טרור", אמר ריבלין והזהיר כי "הכנסת תשקול את צעדיה כלפי הארגון במידה שיתעקש על ביקור בעזה. ביקור זה איננו מנבא טובות ליחסים בין הכנסת לארגון הפרלמנטים העולמי".

 לטענת הארגון, הביקור ברשות הפלסטינית מחייב פגישות עם חברי הפרלמנט הפלסטיני בשני חלקי הישות הפלסטינית, בעזה ובגדה, וכי לא מתוכננות פגישות רשמיות עם אנשי חמאס. ואולם בכנסת הביעו ספק רב באפשרות זו שכן ישנם חברי פרלמנט בעלי קשרים ענפים עם ארגון החמאס.

דווקא על רקע זה בולט לטובה דו"ח שפרסם הבוקר ארגון זכויות האדם (Human Rights Watch)  ובו נקבע כי הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה הפרו את דיני המלחמה במהלך מבצע "עמוד ענן" בכך ששיגרו מאות רקטות לעבר אזורים מאוכלסים בישראל. "הארגונים הפלסטינים החמושים הבהירו בצורה ברורה שמטרתם היא לפגוע באזרחים ואין לכך שום צידוק חוקי", נאמר בדו"ח הארגון.

הדו"ח מצטט נתונים מצה"ל שלפיהם חמאס ויתר הארגונים החמושים הפלסטינים ירו מרצועת עזה במהלך מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר האחרון כ-1,500 רקטות. 800 מתוכן פגעו בישראל, מתוכן 60 פגעו ישירות באזורים מאוכלסים.

בדו"ח נכתב עוד כי חמאס ויתר הארגונים החמושים סיכנו גם את האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה בכך שירו מתוך אזורים מאוכלסים.

"ארסנל צבאי מוגבל, הנשען במידה רבה על ירי שרירותי של טילים, איננו מצדיק התעלמות מדיני המלחמה המחייבים את כל הצדדים בסכסוך – תהיינה יכולותיהם אשר תהיינה", נאמר בדו"ח. "כמי ששולט ברצועת עזה, חמאס מחויב להפסיק את המתקפות הבלתי-חוקיות הללו ולהעניש את האחראים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן