Skip to content

צעיר פלסטיני נורה ונהרג בגדר ההפרדה ליד רמאללה

לטענת הפלסטינים, הצעיר נהרג מאש כוחות צה"ל. מצה"ל דווח כי הצעיר ניסה לחדור דרך הגדר ליד הכפר בודרוס וכי כוח צה"ל שאבטח את הגדר פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי. נסיבות התקרית נבדקות. זהו ההרוג הפלסטיני הרביעי מאש חיילי צה"ל בשבוע שחלף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר פלסטיני בן 17, סמיר אחמד עוואד, תלמיד בית ספר, נורה ונהרג בעימותים הבוקר (יום שלישי) בין צעירים פלסטינים לבין כוחות הביטחון בכפר הפלסטיני בודרוס, צפונית מערבית לרמאללה. גופת הנער הועברה לבית חולים ברמאללה. לטענת הפלסטינים, הוא נהרג מאש כוחות צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות הבוקר אירע ניסיון חדירה ופגיעה בגדר הביטחון סמוך לבודרוס, צפונית מערבית לראמללה. כוח צה"ל שאבטח את הגדר פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי. לאחר מכן התקבל דיווח על פלסטיני שנפצע מירי. נסיבות האירוע נבדקות".

גדר ההפרדה ליד הכפר בודרוס (צילום: מתוך הסרט "בודרוס")
גדר ההפרדה ליד הכפר בודרוס (צילום: מתוך הטריילר של הסרט "בודרוס")

מבדיקה ראשונית עולה, כי כוח של צה"ל זיהה פלסטיני שניסה לחתוך את הגדר ויידה אבנים על החיילים. לדברי גורמים צבאיים, בשלב זה בוצע לעברו נוהל פתיחה באש, כלומר קראו לעברו שיעצור וכאשר לא נענו, נפתחה אש. לאחר מכן התקבל דיווח על פלסטיני שנפגע. עוד אמר גורם צבאי, כי הכוח חש מאוים ולכן פתח בירי.

זהו ההרוג הפלסטיני הרביעי מאש חיילי צה"ל בשבוע שחלף. אתמול נמסר ממקורות פלסטיניים כי חקלאי פלסטיני נפצע קשה בראשו בצפון הרצועה ומת מפצעיו מירי כוחות צה"ל. הוא נורה סמוך לגדר המערכת ליד נתיב העשרה. צה"ל מכחיש את הידיעה וטוען כי זה לא קשור לירי של חיילי צה"ל. הרוג נוסף הוא הצעיר הפלסטיני מחברון, עודאי דרוויש, בן 21 מהכפר דורא, שנורה כאשר ניסה לחצות את גדר ההפרדה ליד מעבר מיתר. הפרקליטות הצבאית הורתה למשטרה הצבאית לחקור ירי זה. ביום שישי שחלף נורה פלסטיני נוסף ליד גדר המערכת על ידי כוח צה"ל, לאחר שניסה לפרוץ את הגדר. צה"ל ירה לעבר רגליו אך הוא נהרג ואדם נוסף נפגע.

בתגובה אמר היום ח"כ דב חנין (חד"ש): "פלסטיני רביעי נורה למוות ליד הגדר בתוך חמישה ימים. דרשתי לחקור את המקרים האלה. מחוץ לסדר היום התקשורתי, הסכסוך הישראלי-פלסטיני ממשיך לדמם. היום זה דם פלסטיני, מחר זה דם ישראלי. את המעגל הנורא הזה חייבים לשבור".

[related-posts]

 

 

2 Comments

  1. שיקו
    15 בינואר 2013 @ 22:36

    הוא נורה לרגליים אך נהרג??? אתם קוראים מה אתם כותבים? צהל טוען אולי כל מיני שטויות אבל רבאק….

    • עמית מנדלזון
      15 בינואר 2013 @ 22:58

      בדיוק כך. אתה רוצה שנתווכח עם דובר צה"ל ? אם אתה הבנת שיש בעיה בטקסט גם אחרים יבינו בלי שנצטרך לומר יותר מדי. אתה הבנת את זה שיקו ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן