Skip to content

יאיר ניצח בבחירות, ביבי שוב ראש הממשלה

אם ננכה את המנדטים של ליברמן והרוסים שלו, אז לביבי יש פחות מנדטים מאשר ליאיר. העם לא רוצה את ביבי והעם לא רוצה את הליכוד. נקודה. מזלו שפינקלשטיין חיבר לו את ליברמן, ואני משוכנע שיצא לו בפוקס. ביבי הוא לחלוטין הלוזר הגדול ביותר של הפוליטיקה הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שאפו גדול וענק ליאיר לפיד. אני מודה, האיש עבד נכון ומדויק לכל אורך הדרך. היועצים שלו זיהו היטב מיהו הבוחר הישראלי שרוצה את יאיר לפיד – בוחר צעיר שנמאס לו להצביע כמו ההורים שלו, הסטטוסים בפייסבוק הם מרכז חייו – מה שמראה כי הוא לא מתעמק בתכניות או שואל שאלות קשות איך בכלל אפשר ליישם את התכניות האלו. העיקר שיש סיסמה, כותרת, ריקה ונבובה, או אמיתית עם תוכן, זה ממש לא משנה, כי זו לא בעיה שלי, זו בעיה של יאיר. מי עומד מאחורי יאיר? מה זה חשוב, יש פרשן לענייני עלמא שיודע הכל מכל וכל, טוב יותר מכל היועצים הקיימים ומקשיבים לו לפעמים במשרד הביטחון. יש גם יעקב פרי אחד, שהיה בריאליטי TV. וכל מיני כאלו שאין לנו מושג, העיקר שיש מנהיג חדש שיישם אחרי הבחירות. לא יצליח? נזרוק אותו למדבר הפוליטי כמו את ברק ומופז. אולי.

רק 66% בערך יצאו להצביע. גם הקמפיין הזה לא עבד על העם הרדום, המשועמם ואולי המדוכא. המחאה כשלה, נקודה. כל אלו הספיקו להמליך את יאיר ולהעלים לביבי רבע מפלגה. בכל מקרה, בשורה התחתונה, יאיר ניצח בבחירות אתמול, ובגדול. ניצח את ביבי ואת כל השאר. הפתעה אמיתית, שזכות ההוכחה הארוכה והקשה עכשיו עליה. מצד שני, אולי חשוב יותר, ביבי הפסיד ליאיר, שוב הפסיד ביבי. אם ננכה את המנדטים של ליברמן והרוסים שלו, אז לביבי יש פחות מנדטים מאשר ליאיר. העם לא רוצה את ביבי, והעם לא רוצה את הליכוד. נקודה. מזלו שפינקלשטיין חיבר לו את ליברמן, ואני משוכנע שיצא לו בפוקס. ביבי הוא לחלוטין הלוזר הגדול ביותר של הפוליטיקה הישראלית, ואין לוזר גדול ממנו. ארבע מערכות בחירות שהעם לא רודף אחריו ומהמהם את המנטרה "ביבי מלך ישראל".

בנימין נתניהו (צילם: רפי מיכאלי)
אין לוזר גדול ממנו. בנימין נתניהו (צילם: רפי מיכאלי)

העבודה חזרה להיות אבודה

שלי היא שלי. הכל כבר נאמר עליה עוד במהלך הקמפיין הארוך והמבוזבז. שלי יחימוביץ' אשמה סוליקו בתוצאה המביכה של העבודה שחזרה להיות אבודה, רק שני מנדטים יותר מאהוד ברק. עם נבחרת שמרביתה מצוינת, מאחוריה, ועם ראש ממשלה כושל כל כך, היא לא הצליחה להנהיג, להיות אלטרנטיבה ולהיות בעלת משקל מעבר לח"כית מוצלחת ככל שתהיה. עוד שנה בחירות בעבודה, וכדאי לה לחסוך או לתרום את הכסף. היא תובס כמו שמפלגת העבודה יודעת לעשות למנהיגיה הכושלים. ביושר ועם הרבה עבודה היא זכתה לחזור לאחור. מי שהגדירה את הבחירות האלו כתבוסה מראש לביבי, שלא תתפלא שהבוחרים לא רוצים להצביע ללוזרית, וכן, אני שמעתי אותה יותר מפעם אחת אומרת שאי אפשר לנצח את ביבי בבחירות האלו, אלא רק בבחירות הבאות. מצד שני ממש יהיה מצחיק לראות את פרץ והשפם חוזרים בשלישית לעבודה להתמודד על ההנהגה.

ביבי לא צריך את יאיר בשביל להרכיב ממשלה. ליכוד (31) + ש"ס (11) + ג' (7) + נפתליבאן (12) = 61. מופזונצ'יק (2), ינער את חול המדבר הפוליטי בשביל כסא בממשלה גם כתת עוזר אישי של שרה. הגענו ל-63 אצבעות נאמנות, מנוסות, מכירות את כל הטריקים והשטיקים, ללא שום דעה עצמאית וקומבינות והיעלבויות או משברים קואליציוניים כמו שהוכיחו אינספור פעמים, וזו הממשלה הכי יציבה בעולם. הפחד שיאיר לפיד יגיע וינקנק להם את התקציבים האדירים והנסתרים להתנחלויות ולחרדים הופך אותם לפודלים ממושמעים לעילא ולמשרוקית של קינג ביבי, אין ספק, הראשון שיודע.

מצד אחר, אתם באמת חושבים שיש לנתניהו סבלנות לחנך דור חדשים של פוליטיקאים-ינוקא עם אג'נדה אישית, מצפונית, מפלגתית ומחפשת כותרות, איך להתנהג לידו בשולחן הממשלה ובמיוחד מה עושים כאשר שרה משנה את ההחלטות והסיכומים? הגזמתם. בשביל ח"ח (חיזוק חירום) יש את ציפי, אפילו בשביל להלבין לביבי את מדינות העולם. במילא אין לה עקרונות לעמוד עליהן, כמו לשאר חברי הגועליציה המשיחית-ימנית שתהיה לנו.

יאיר לפיד הוא רק שוט ואך ורק שוט של ביבי להוריד את המחיר של חבריו "הטבעיים" והדרישות שלהם. בזבזתם את הקול שלכם על לפיד, כי מי שרוצה להנהיג את המדינה לשינויים עמוקים ויש לו אופציה להיות ראש ממשלה בחישוב מנדטים פשוט, אבל מעדיף לחבור אל הביבי שכשל וכושל וייכשל, זה שלפיד התמודד מולו – הרי שהוא אינו מנהיג, סתם פחדן. יש לו כנראה סיבה לפחד להנהיג, הוא לא יודע איך.

ז' זה מה שקיבלנו כולנו

בזבזתם את הקול שלכם על מפלגות קטנות ומטופשות כמו דע"ם, ירוקים, עלה ירוק ובעיקר ז', כי זה מה שקיבלנו כולנו. יחד עם יוצאי ש"ס ושאר הקטנים הגענו ל-9 מנדטים שהתנדפו להם. נניח כי 3 היו נוספים למרצ, יש עתיד והעבודה. רק שלושה, ותחשבו מה היה כאן. אז לכל השמאלנים האלו ששנאו את ביבי ורצו להחליף אותו, יצאתם סמלנים.

אין לנו ארץ אחרת וכנראה שגם לא מדינה אחרת. אותה מדינה, עם הקצנה ברורה לימין מול כל אויבינו שיפחדו להם, וזה העתיד שלנו. לא שלום, לא נחת, לא רוגע, פשוט מוכנות תמידית למלחמה, כי זה מה שנפתליבאן טרח להגיד בנאום בערב. זה מה שחשוב לו, וזה מה שיהיה חשוב לכם. לעולם תפחדו על ילדיכם. לא יהיה לכם נחת ולא מקלט אטום מספיק. החזרנו את העבריין המורשע אריה דרעי לגנוב עוד ועוד ועוד ועוד מהכיס שלכם עבור החרדים הספרדים. הם יקבלו קצת, הוא יקבל הרבה. שנות הקומבינה המזהירות של שנות התשעים חוזרות ובגדול. אל תצפו להפתעות, הפעם יש מישהו משלהם כתובע המדינה שישמור עליו היטב.

עוד שנה בחירות חדשות. זה לא מעודד בכלל.

[related-posts title="עוד בנושא בחירות 2013"]

4 Comments

  1. ענת
    23 בינואר 2013 @ 21:27

    תגיד אתה לא רואה חדשות? יאיר לפיד רמז מההתחלה שיילך עם ביבי וכך עשה הערב. אמר שלא יהיה גוש חוסם עם זועבי. יש אפשרות להפיל את ביבי עם 60 מול 60 ולחסום אותו אבל זה לא נעשה. תאשים את מצביעי לפיד.

    • זיו טרנר
      23 בינואר 2013 @ 22:54

      מצביעיו לא קשורים. רק אלו שהצביעו ובזבזו את קולם למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה אשמים. הם חיזקו את ביבי לפי חוק באדר-עופר, והחלישו את השמאל כשלקחו ממנו עשרות אלפי קולות לחינם

  2. ענת
    23 בינואר 2013 @ 20:37

    אדון זיו טרנר,
    ראשית, אני תובעת שתורידו את ההכפשות בסוף הכתבה. זה מיותר ופוגעני ונמוך, עונה על איזה טרנד מוזר נגד מצביעי ז' וכאמור – מנותק מהמציאות הפוליטית האמיתית. ה-0.74% שקיבלנו לא היה מזיז לאף אחד.
    אני בחרתי ז' ואני גאה בזה. מפלגה של אנשים מעוררי השראה, אנשים כמוני, רק יותר אמיצים, שמדברים על הדברים האמיתיים, לא עוד פעם שמאל ימי שמאל ימין, שמנסים לשים מקלות בגלגלי את "שיטת השקשוקה" שמיקי רוזנטל מהעבודה חשף, אפשר לומר לראשונה. בטח תגיד שאני הזויה שהצבעתי כך, אבל עשיתי זאת בשיא שיקול הדעת. לא שמתי לב לסקרים? דווקא כן שמתי לב! והם הראו כל החודש שאין מצב להפיל את ביבי, אז אמרתי מה משנה עוד ח"כ או פחות ח"כ במרצ? רציתי שיהיה ייצוג לרעיון האנטי הון-שלטון. חשבתי שיש סיכוי, אבל הלינץ' התקשורתי הלא פרופורציונלי יומיים לפני, ודאי לא הועיל. שעמוס עוז יגיד לא להצביע למפלגות קטנות?! איפה נשמע דבר כזה? אז אני אגיד לך מי הזוי – אנשים כמוכם שבאמת חשבו שלפיד לא יילך עם נתניהו, למרות שהוא הראה את כל הסימנים שזה מה שהוא הולך לעשות. שלמרות ש-לבני ושלי ויאיר לא הצליחו להיפגש לכוס קפה, שיקימו קואליציה ועוד עם הערבים ויפילו את נתניהו – זה wishful thinking מי ההזוי פה?!! מי לא שם לב לסקרים?! ולקרוא מפלגה מטופשת למפלגה שפועלת שנים למען זכויות עובדים כמו דע"מ, או לאמסלם, שסניק שלראשונה מצדד בשיוויון בנטל, זאת חוצפה שאין כדוגמתה. במקום להכפיש ולפגוע ברגשותיהם של אנשים שמילאו את חובתם הדמוקרטית והלכו אחר צו מצפונם, למה לא תכפיש את האנשים שבחרו במפלגת ביברמן למרות שהיא דופקת את כולנו? ולמה לא תכפיש את אלו שלא יצאו להצביע בכלל? ולמה לא תדבר נגד ערביי ישראל שבמו הצבעתם יכלו להעיף מפה שלטון שבו ליברמן אויבם נותן את הטון, אבל בחרו להישאר שוב אדישים?

    • זיו טרנר
      23 בינואר 2013 @ 21:23

      גברת ענת, את יכולה להיות רגועה ולקרוא את כל הפוסטים שלי. אני מכפיש את כולם במידה שווה, לפעמים יש כאלו שחוטפים יותר, כמו אנשים שהצביעו לדעם או ז'. הם השאירו את ביבי בשלטון. יופי להם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן