Skip to content

שגריר ארגנטינה ננזף בירושלים

סמנכ"ל משרד החוץ לאמריקה הלטינית, השגריר יצחק שוהם, מחה בפני השגריר הארגנטיני על היחס בלתי מקובל של ממשלת ארגנטינה כלפי ישראל מאז החלו המגעים בין בואנוס איירס לטהרן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר ארגנטינה בישראל זומן היום למשרד החוץ בירושלים לשיחת הבהרה. סמנכ"ל משרד החוץ לאמריקה הלטינית, השגריר יצחק שוהם, הביע בפני השגריר את הפתעתה ואכזבתה של ישראל מהחלטת  ארגנטינה לשתף פעולה עם איראן, לאחר שזו נמצאה אחראית לפיגוע בבניין הקהילה היהודית AMIA, ע"פ ממצאי החקירה של השלטונות הארגנטינאים. שוהם מחה בפני השגריר הארגנטיני על היחס בלתי מקובל של ממשלת ארגנטינה כלפי ישראל מאז החלו המגעים בין בואנוס איירס לטהרן.

למרות שפיגוע קטלני הרס את שגרירות ישראל בבואנוס איירס  שנתיים לפני הפיגוע ב-AMIA, למרות שבפיגוע זה נהרגו 29 אנשים,(מתוכם 4 שליחים ישראלים ו-4 עובדי שגרירות מקומיים), ונפצעו כ-250 איש, ולמרות שממצאי החקירות בארגנטינה הצביעו על דמיון רב בין שני הפיגועים, ועל מעורבות  של איראן וחזבאללה בשניהם, לא הגיבה ארגנטינה לבקשותינו הלגיטימיות לקבל מידע על המהלך החדש ועל הדרך שבה מתכוונים הארגנטינים להביא לדין את החשודים.

״התנהלות זאת מאכזבת במיוחד לנוכח האינטימיות שאנו רגילים לה מצד מדינה ידידותית כמו ארגנטינה״, אמר שוהם. עוד הוסיף שוהם: "טיפול חסר נחישות בטרור משדר חולשה. אילו טיפלה ארגנטינה באופן נחוש בחקירת הפיגוע בשגרירות ישראל ב-1992, יתכן שהפיגוע ב- AMIA ב-1994 לא היה מתרחש."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן