Skip to content

חיילת הוטרדה מינית בסטי"ל. ההנחיות לעלייתן לספינות הוחמרה

חיל הים הוריד מספינת טילים חיילת ששירתה שם, לאחר שהתלוננה על הטרדה מינית. מעתה, לא מופנות חיילות לשירות בספינות טילים בחיל הים, אלא אם מפקד החיל חתם לה על אישור. החייל המטריד סולק מהחיל, נידון למאסר ונקנס בבית דין צבאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיל הים הוריד מספינת טילים חיילת ששירתה שם, לאחר שהתלוננה על הטרדה מינית. מעתה, לא מופנות חיילות לשירות בספינות טילים בחיל הים, אלא אם מפקד החיל חתם לה על אישור. החייל המטריד סולק מהחיל, נידון למאסר ונקנס בבית דין צבאי

מאת: אליק מאור

חיילת ששירתה על ספינת טילים בחיל הים, הוטרדה מינית, התלוננה ובתגובה  הורחקה מהסטי"ל עליו שירתה. כתוצאה מהאירוע, נדרש אישור ממפקד חיל הים עבור כל עליה של חיילת לסטי"ל. החייל שהורשע השבוע בבית הדין הצבאי בחיפה, נשפט לארבעה חודשי מאסר, סולק מהחיל ונגזר עליו קנס של 2000 ₪. כך עולה מגזר דין שניתן אתמול בית המשפט הצבאי בחיפה.

זירת הפשע. סטי"ל (צילום: ויקיפדיה)

הפרשה החלה כשבמהלך שירותה של החיילת על גבי ספינת הטילים, ניגש אליה חייל המשרת באותו הסטי"ל, בזמן שישנה וביצע בה מעשים מגונים.  לאחר חמישה מקרים דומים החליטה שלא לשתוק ופנתה למפקדיה הישירים. אלו בתגובה החליטו להורידה מהסטי"ל בו שירתה.

כתוצאה מכך, הופסקה הכשרתה המקצועית של החיילת ומשכורתה הצבאית קוצצה עקב ההורדה בתוספת סיכון, המגיעה לחיילים קרביים בכלל וחיילי הסטי"ל בפרט.

בדיונים בבית המשפט הצבאי בחיפה, התברר לפרקליטים הצבאיים כי לא רק שזכויותיה נפגעו עקב מקרה זה, אלא של כלל החיילות המשרתות  על הסטי"לים. "יותר לא מגיעות חיילות לשרת על סטי"לים" העיד אחד מעדי התביעה.

בהכרעת הדין נכתב בין השאר: "לא רק זכויותיה של החיילת נפגעו, אלא של כלל החיילות המשרתות על ספינות טילים צה"ליות. זאת על פי העדויות והראיות שהונחו לפתחנו". בית המשפט ציין כי נוכח שמעמד החיילות השתנה  לרעה. "בעקבות המקרה השתנתה המדיניות ביחס לצירוף חיילות להפלגה בכלי שייט".

לדברי גורמים בצה"ל מעמד והמשך השירות של החובלות שמשרתות על הסטיל"ים, נמשך ולא נפגע. יחד עם זאת, יש להבין כי קיימת הנחייה גורפת, ששונתה לרעה לאחר המקרה, לגבי חיילות הנדרשות להפלגה בספינות חיל הים. הההנחיה היא  שכיום כל עלייה של חיילת לצורכי הפלגה בכלי שייט של חיל הים, דורשת אישור ממפקד חיל הים בלבד.  

2 Comments

  1. זאדק
    20 בינואר 2012 @ 8:51

    אחרי שש שנים על סטי"לים, אני רק רוצה לציין.
    זה נס שהיא, או אחת מהאחרות, לא נאנסה.
    למעשה זה נס שהחיילים הזכרים לא אונסים אחד את השני. חישבו על 30 אנשים, בני 18-21, ומפוצצים בהורמונים, שחיים יחד בתא החרטום שגודלו 4 מטר על 15במשך חודשים. אפילו לאונן כמו בנאדם אין לך מקום.

  2. ג'נין תמי וולף
    19 בינואר 2012 @ 18:16

    באמת מצאו פתרון הולם… במקום לדאוג שמקרים כאלה לא יחזרו, מענישים את הקורבן.
    אני ממליצה שבכל מקום עבודה שנשים מוטרדות מינית, פשוט להעיף אותן הביתה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן