Skip to content

הוגשו שתי הצעות להקמת החלק הצפוני בכביש חוצה ישראל

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ ושר התחבורה, ישראל כץ ברכו על ההתקדמות במכרז להארכת כביש חוצה ישראל בצפון מיקנעם עד סומך ועל שיתוף הפעולה הבינמשרדי לקידום הפרויקט בשיטת BOT
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במכרז להקמה, מימון, תפעול ותחזוקה של הקטעים הצפוניים, קטעים מס' 3 ו-7, בכביש חוצה ישראל (כביש 6), הוגשו אתמול שתי הצעות. שני המציעים במכרז הם: קבוצת "חוצה צפון" המשותפת לחברות שיכון ובינוי (50%) ואפריקה-ישראל (50%), ו"שפיר הנדסה חוצה ישראל צפון" של חברת שפיר הנדסה (100%). המכרז מתבצע על ידי ועדת המכרזים הבין- משרדית שמונתה לנושא בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית במשרד האוצר, רו"ח יריב נחמה, ובה שותפים נציגי משרדי האוצר והתחבורה וחברת כביש חוצה ישראל.

קטעי הכביש החדשים יוקמו בשיטת BOT- Build Operate and Transfer, לפיה הזוכה יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק את הפרויקט למשך 34 שנים, ובסיומן ישיבו לרשות המדינה. הפרויקט כולל סלילת כביש באורך כולל של כ-20 ק"מ, כריית שלוש מנהרות כפולות שאורכן הכולל כ-5 ק"מ, בניית מחלפים שיחברו את כביש 6 למערך הכבישים האזורי, וכן, הרחבה ושדרוג של כביש 70 בתוואי הפרויקט. הכביש צפוי להיפתח לתנועה בשנת 2017. הנסיעה במנהרות החדשות תהיה מחויבת בתשלום אגרה, על פי התעריפים שאושרו ע"י הממשלה, כך שנסיעה בשעות השפל תהיה זולה יותר, והנוסעים בשני המקטעים ברצף ייהנו מהנחה בתשלום.

הכביש המתוכנן בין יוקנעם לסומך הינו המקטע השלישי בכביש חוצה ישראל אשר יוקם בשיטת BOT. המקטע הראשון שהוקם בשיטה זו, משורק ועד לעירון, נפתח לתנועה בשנת 2004. מקטע כביש נוסף שהתבצע בשיטת BOT הינו ההארכה מעירון ועד עין תות, שנפתחה לתנועה בשנת 2009.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, מברך על ההתקדמות ביישום הרחבת כביש חוצה ישראל לצפון, המחזקת ומחברת את הגליל למרכז הארץ. עוד הוסיף השר כי מדובר בפרויקט תשתית נוסף שמתבצע בשיתוף המגזר הפרטי, וציין כי הממשלה ממשיכה בפעילותה לקידום פרויקטים בשיטות אלו בתחומי תשתיות רבים, שכן, הם מאפשרים לממשלה להרחיב את השקעותיה בפרויקטים המאיצים את הצמיחה במשק.

לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, הארכת כביש 6 מיקנעם לסומך היא חלק מתוכנית "נתיבי ישראל" שאושרה בממשלה בשנת 2010, במסגרתה הוחלט על בחינה, תכנון ויישום של פרויקטים תחבורתיים לשיפור הנגישות התחבורתית בנגב ובגליל, ובכך, לאפשר פיזור מאוזן יותר של האוכלוסייה ופריסת הפעילות התעסוקתית והכלכלית ברחבי הארץ.

סגן החשבת הכללית, רו"ח יריב נחמה, מברך על עמידתה של ועדת המכרזים בלוח הזמנים המיועד למכרז. עוד הוסיף נחמה, כי "ועדת המכרזים הבין-משרדית פועלת בשיתוף עם משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים וחברת כביש חוצה ישראל בע"מ. בכך בא לידי ביטוי היתרון הגדול הטמון בשיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה המטפלים בנושא התחבורה, ובין הגורמים אשר צברו ניסיון במכרזי BOT בתחום התשתיות".

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אמר כי זוהי אבן דרך משמעותית בתנופת הפיתוח של רשת התחבורה הארצית שמתחזקת בשנים האחרונות ושיאה עוד לפנינו. עוד הוסיף יצחקי כי זוהי דוגמה לשיתוף פעולה בין-משרדי, יחד עם חברת כביש חוצה ישראל, הנושא פרי ומצליח להצעיד את ישראל קדימה בתחום תשתיות התחבורה.

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל (הרשות הממונה על קידום ויישום הפרויקט) ראובן לבאון, ציין כי הארכת הכביש מצפון הינה במקביל להארכה נוספת של הכביש מדרום מבית קמה לצומת שוקת באורך של כ-20 ק"מ. בכך, יובטח רצף של כ-180 ק"מ מהגליל לנגב, דבר שיביא להאצה של מגמת החיבור בין הפריפריה למרכז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן