Skip to content

בחריין: "איראן וחזבאללה מאמנות תאי טרור בעולם"

ראש הסוכנות לביטחון בבחריין פרסם הודעה רשמית לפיה איראן והחזבאללה מספקים לתאי הטרור חומרי חבלה ונשק, מאמנים אותם בהפעלת חומרי נפץ ובשיטות מעקב וחיסול אישים. בחריין מאשימה את האיראנים והחזבאללה בפיגוע שהתרחש בתחומה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחריין מאשימה את איראן, משמרות המהפכה ואת החזבאללה בארגון תאי טרור שפועלים ברחבי העולם, ואחראים לפיגוע שהתרחש לאחרונה בנמל התעופה ובבנייני הממשל של בחריין. כך מפרסם היום העיתון הלבנוני "אל-אכבר".

לפי הדיווח מאשימה בחריין את הרפובליקה האיראנית והחזבאללה בארגון חוליות חיסול של אישים ברחבי הליגה הערבית ובעולם. לפי העיתון, הודיעה השבוע בחריין רשמית כי השבוע עצרו כוחות הביטחון שלה קבוצה המונה שמונה אזרחים בחריינים, בעקבות מתקפת הפיגוע שאירעה בבחריין. חקירתם חשפה קשרים ישירים המובילים לאיראן, למשמרות המהפכה ולחזבאללה. לפי ההודעה הרשמית, נעצרה קבוצת טרור  שכינתה עצמה "צבא האימאם", וכללה אזרחים מבחריין ואזרחים זרים. 

פיגוע טרור במנאמה, בירת בחריין, לפני שלושה חודשים (צילום: יו טיוב)
פיגוע טרור במנאמה, בירת בחריין, לפני שלושה חודשים (צילום: יו טיוב)

עוד מפרסם העיתון, כי ההודעה הרשמית של בחריין מבליטה את טביעות אצבעותיו של החזבאללה הלבנוני, שהציב לטובת תאי הטרור אמצעים של הארגון ליצירת תאי טרור. ההודעה לא פירטה מהם אותם אמצעים. עם זאת טוענת בחריין, לפי אותו דיווח, כי תאים כאלו פועלים להגברת הטרור בבגדד, בעיראק ובמדינות נוספות וכי פעילי התאים נעו בין טהראן ללבנון לצורך אימונים.

העיתון מגלה כי: "פעילי הטרור מאומנים בשימוש בנשק, חומרי נפץ ובמיוחד בשימוש בחומר הנפץ הפלסטי הידוע בשמו המקצועי – C4, וכן בשיטות פיקוח ומעקב אחרי אישים ודמויות". העיתון מוסיף  ואומר בגלוי: "צריך לזכור כי השימוש בחומר הנפץ הפלסטי C4 היה זה שחיסל את ראש ממשלת לבנון, ראפיק חרירי, בשנת 2005.  כזכור, ארגון החזבאללה האשים את ישראל וארה"ב כמי שעומדות מאחורי החיסול".

חמישה עצורים נתפשו בבחריין ושלושה נוספים נעצרו בעומן, כך מסר לעיתון ראש סוכנות הביטחון הבחריינית, ג'נראל טארק אל חסאן.  הוא הוסיף כי נערך כעת מצוד אחרי ארבעה פעילי טרור נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן