Skip to content

קנסות הוטלו על הדס ארזים ומגדל מקפת

העיצומים הכספיים הוטלו על ידי הממונה על שוק ההון, בעקבות ליקויים שהתגלו בביקורות יזומות בשתי החברות. בעקבות הביקורת השיבה הדס ארזים כ-2 מיליון שקל לעמיתים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת ביקורות יזומות שמבצע אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון בגופים המפוקחים, התקיימה לאחרונה ביקורת על מערך ההשקעות בחברת הדס ארזים קופות גמל, שהביאה להחזרת כספים לעמיתים. בביקורת נוספת שביצע האגף בחברת מגדל מקפת קרנות פנסיה וקופות גמל, אותרו ליקויים בניהול זכויות עמיתים.

הביקורת שבוצעה בהדס ארזים בחנה את ניהול ובקרת השקעות כספי עמיתים. הביקורת זיהתה חולשה בבקרה על עמלות ברוקראז' ושמירה ורישום ניירות ערך בבנק (קסטודיאן), שגרמו לגביית כספים עודפת מעמיתים. כבר במהלך הביקורת, השיבה הדס ארזים תשלום עודף של כ-2 מיליון שקל לעמיתים. בנוסף, החליט הממונה להטיל על הדס ארזים עיצומים כספיים בסכום של 285,600 שקל ועיצום על תנאי בסכום של 285,600 שקל למשך שלוש שנים.

הביקורת במגדל מקפת בחנה את ניהול זכויות עמיתים בקרן הפנסיה שבניהולה. בביקורת אותרו ליקויים בניהול זכויות עמיתי קרן הפנסיה ובמערך התפעול שלה. בין היתר, נמצא כי העברות כספים ודיווחים לעמיתים לא בוצעו בהתאם להוראות הדין. בעקבות כך, החליט הממונה להטיל על מגדל מקפת עיצומים כספיים בסכום של 150,000 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן