Skip to content

"אין שוויון בנטל בלי חובת שירות ובלי סנקציות למשתמטים"

כך אמרו ראשי מטה המאבק לשוויון בנטל, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסו לקראת הקמת הממשלה הבאה. ראשי המטה הזהירו: "לא נקבל מריחה ופתרון ממוסמס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא נקבל מריחה ופתרון ממוסמס. אסור להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית שיצר הבוחר. חייבים להתחיל בתהליך של שירות משמעותי של כל חלקי החברה הישראלית". כך אומרים ראשי המאבק לשוויון בנטל, בתגובה להסכם הקואליציוני המתגבש בנושא שירות בחורי הישיבות, ולפרסומים בנושא בתקשורת.

אביגדור ליברמן חותם על עצומת "מאהל הפראיירים" (תצלום ארכיון: דן בר דוב)
אביגדור ליברמן חותם על עצומת "מאהל הפראיירים" (תצלום ארכיון: דן בר דוב)

ראשי מטה המאבק לשוויון בנטל, הכולל 25 ארגונים חברתיים, כינסו היום מסיבת עיתונאים ואמרו כי בדיוק לפני שנה קיבל בג"ץ את עתירת המטה וביטל את חוק טל. מאז היו מספר ניסיונות מסמוס של נתניהו, אשר לא קיבל את הפתרון האמיץ שניסח ח"כ פלסנר.

עוד טענו ראשי המטה כי כיום מתגבש פתרון לסוגיית הגיוס אשר לא יביא להגברת השוויון בנטל – אלא רק לתשלום "דמי כופר" כנגד השתמטות. "כסף אינו תמורה לשירות ולסיכון עצמי ואינו יוצר שוויון", טענו ראשי המטה. הם קראו לממשלה לאמץ חקיקה עם העקרונות הבאים: כל אזרח בן 18 ישרת בצבא או בשירות אזרחי; המדינה תיצור  מסגרות שירות מתאימות לכל חלקי האוכלוסייה;       יינתנו 1000 פטורים לשנה לתלמידי ישיבות כדי לשמור על עולם התורה; ישופרו תנאי המשרתים כך שמי שישרת יותר- יקבל יותר; יוטלו סנקציות כלכליות משמעותיות ופליליות על אזרח שלא ישרת -לא משנה אם הוא חילוני או חרדי; יוטלו סנקציות כספיות משמעותיות כנגד ישיבות אשר לא ישתפו פעולה עם גיוס תלמידיהן שהגיעו לגיל 18.

 "כל סטייה מעקרונות אלה תהיה התעלמות מרצונו המפרש של הציבור שהביע אותו בהמונו בבחירות, ותוציא את  הציבור חזרה  לרחובות", אמרו ראשי המטה לשוויון בנטל.

 סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, שחר אילן, אמר: "אי אפשר לקנות את השוויון בנטל בכסף. הבוחרים נתנו אמון במפלגות שהבטיחו שוויון אמתי בנטל. אסור למפלגות הקואליציה לאכזב אותם שוב. אין שוויון בנטל בלי חובת שירות, ואין חובת שירות בלי סנקציות משמעותיות על משתמטים"

 זהרה ברגר-צור, מהפורום לשוויון בנטל אמרה: "אנחנו מברכים על כך שהנושא נמצא על סדר יומן של המפלגות המובילות, אבל אנו מבקשים גם להזכיר להן שהציבור המשרת לא יסכים יותר לסבול שום שטיקים, טריקים, או הבטחות שווא, בהן הוא כבר מאס. אנחנו דורשים שהעקרונות ייושמו באופן מידיי גם אם הדרגתי, לא נסכים יותר לתוכנית כבקשתך התלוייה ברצונו של פרט או בקומבינה פוליטית. כל תוכנית כזו תגרור אחריה תגובה חריפה של הנושאים בנטל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן