Skip to content

ממשלה מנקודת מבטו של אנסקי

אלכס אנסקי: קצת אוביקטיביות בבקשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשל העובדה שאני שומרת שבת, אינני נחשפת לתכניות רדיו שמושמעות בה. ברם, לעתים אני חוטאת ושומעת את תכניתו של אנסקי בגלי צה"ל במוצ"ש. בדרך כלל זו תוכנית חביבה. אמש – התאכזבתי. קשות.

אנסקי הפליג בלהג אודות יהירותו של יאיר לפיד, ובנה מגדל גבוה כמעט עד השמים עד כמה היה מתאים לו, ליאיר – להיות לא שר האוצר כי אם שר התרבות והספורט. הרי בכך הוא מבין, יהיר. הוא יודע איך לחלק תקציבים לתרבות, שזוכה כיום לארבע מאות אלף ש"ח בלבד, ואף פוליטיקאי לא שוחר לפתחו של התיק "העלוב" הזה.

עשוי ללא חת: אלכס אנסקי (מקןר: יוטיוב)
עשוי ללא חת: אלכס אנסקי (מקןר: יוטיוב)

עוד לעג אנסקי ליאיר לפיד על הכמיהה לתיק החוץ, ועל הסנדול שזכה לו מראש הממשלה, להיות שר אוצר – שהרי, מה הוא מבין בכך בכלל, וכיצד ידאג למעמד הביניים. הדברים הרגילים.

לכאורה, ביקורת במקומה. רק לכאורה. בלהטו, וכנראה במסע הבוז ללפיד שהעז לחבור לבנט וגם, לא עלינו, להכנס לממשלת ביבי, שכח אנסקי פרט מרכזי, שאותו היה צריך למנף כדי להשיג משהו בתחום התרבות. במפלגת "יש עתיד" יושב לו גם עופר שלח. כן, כן, העיתונאי העשוי ללא חת, שוחר התרבות הטוב ביותר שאפשר להעלות על הדעת בשביל הממשלה הזו. אחד כזה שמבין ויודע גם מה הצרכים התרבותיים של מדינה, וגם כיצד למצוא את הדרך למסילות ליבו של שר האוצר הבא, כפי שמסתמן, כדי להכפיל או לשלש את התפקיד של המשרד הזה.

בואו לא נשכח שלא מזמן הוציא שלח יחד עם אביו ספר על אודות יוליסס של ג'ויס, לא פחות. הידע והמעורבות שלו בספורט, גם הם לא מוטלים בספק. זו תחרות לא הוגנת ללימור לבנת… יש להניח ששלח יידע גם להיות הוגן לכל המפלגות בנושא התרבות, גם לציבור הדתי לאומי של בנט, בן בריתו החורג מעט, אך הבלתי מתפשר. בקיצור – Win Win Situation לכל הצדדים הנוגעים בדבר, קרי – למדינה שלנו.

אז אנסקי ידידי. כדאי שבפעם הבאה כשאתה מחליט לרמוס מאן דהוא בתכניתך, שהדברים לא יבואו מתוך טינה שניכרת אפילו מטון דבריך, אלא מגישה עניינית. זו, תשרת טוב יותר את מטרותיך עצמן.

גם על מוטי זיסר לא חסך אנסקי את שבטו. באמת, יש הרבה סיבות לבקר את זיסר, אבל למה לא להזכיר לצד מטוסו הפרטי – את מפעל החסד העצום שלו ושל אשתו, הד"ר זיסר? כמה חיים הם הצילו מלוקמיה? אובייקטיביות, מר אנסקי.

ועוד משהו: אמרת בסוף התכנית שחרדים לא יודעים דמוקרטיה מהי, שכן זה לא מוזכר לא במשנה ולא בתלמוד. ובכן, שגית:  לֹֽא־תִהְיֶ֥ה אַחֲרֵֽי־רַבִּ֖ים לְרָעֹ֑ת וְלֹא־תַעֲנֶ֣ה עַל־רִ֗ב לִנְטֹ֛ת אַחֲרֵ֥י רַבִּ֖ים לְהַטֹּֽת׃

אינני מזכירה את המקור. כשתכין שיעורי בית לתכניתך הבאה, הייתי מצפה גם להתנצלות וגם לציון המקור. תודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן