Skip to content

המשבר בסוריה: ילדים מגויסים על ידי ארגונים חמושים

שני הצדדים במאבק המדמם משתמשים בילדים כסבלים, שומרים, מלשינים ולוחמים וגם כ"מגן אנושי". רבים סובלים ממחסור במזון, מנותקים משירותי בריאות וחיים בתנאים לא היגייניים ובסיכונים לחלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שלושה מכל ארבעה ילדים איבדו אהוב
שלושה מכל ארבעה ילדים איבדו אהוב

ה-BBC מצטט דו"ח של ארגון הצדקה הבריטי "ילדות תחת אש", שלפיו כשני מיליון ילדים זקוקים לסיוע ברחבי סוריה. העימות במדינה הנמשך שנתיים השפיע על כל היבטי חייהם. שני הצדדים במאבק המדמם משתמשים בילדים כסבלים, שומרים, מלשינים ולוחמים וגם כ"מגן אנושי".

חוקרים מטורקיה מצאו, ששלושה מתוך כל ארבעה ילדים שרואיינו איבד דמות אהובה בקרבות. רבים מנותקים משירותי בריאות וחיים בתנאים לא היגייניים ובסיכונים לחלות. משפחותיהם נאבקות להשיג מזון והמחסור העלה את מחיריו מעל יכולתן של המשפחות העניות יותר בסוריה.

גם מערכת החינוך משובשת. כ-2,000 בתי ספר במדינה ניזוקו בלחימה או הפכו מקלטים זמניים לפליטים. ילדי סוריה הם: "הקורבנות הנשכחים – צפויים למוות, טראומה וסבל, ומשוללים סיוע הומניטרי בסיסי", נכתב בדו"ח. ארגוני צדקה וסיוע מתחננים לסיוע בינלאומי אך: "הדרך היחידה לשים קץ לסבלם היא לסיים את המלחמה".

שני דפוסים נמצאו בשימוש שעושים שני הצדדים בעימות בילדים צעירים מ-18. ילדים רבים ומשפחותיהם רואים בשילובם במאבק מקור לכבוד, ואולם אחרים מגויסים בכוח לפעילויות צבאיות. ילדים בני פחות משמונה שימשו מחסות אנושיים. ארגון אופוזיציה אחד תיעד את מותם של 17 ילדים לפחות, שהיו קשורים לקבוצות חמושות;  רבים אחרים נפצעו קשה, חלקם הפכו לנכים.

החוקרים מאוניברסיטת בחצ'שיר מטורקיה מצאו כי לא זו בלבד ששלושה מכל ארבעה ילדים איבדו אדם אהוב, אלא אחד מכל שלושה הוכה, נבעט או נורה במהלך העימות.

ילד אחד משלושה סבל אלימות גופנית
ילד אחד משלושה סבל אלימות גופנית

"אני לא חושב שיש ילד אחד שהמלחמה לא השפיעה עליו", מצוטט ילד ששמו סעפה, "כולם ראו מוות, כולם איבדו מישהו. אני לא מכיר אף אחד שלא סבל כמונו. זה רע עד כדי כך".

ביום שלישי פרסם ארגון האו"ם למען הילד, יוניצף, ממצאים דומים. הארגון מזהיר מפני דור אבוד בסוריה, ילדים מתחת לגיל 18 גדלים בלי להתנסות בדבר מלבד אלימות, הם אינם זוכים לחינוך ולוקים בטראומות העלולות לצלק אותם לכל חייהם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן