Skip to content

שגריר איראני: ישראל עלולה להתנקש באובמה

האם ישראל עלולה להתנקש בנשיא ארה"ב ברק אובמה? שגריר איראן לשעבר באוסטרליה ובמקסיקו, טוען בעקבות המאמר של בעל הטור היהודי מאטלנטה, שהסכנה לכך ממשית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם ישראל עלולה להתנקש בנשיא ארה"ב ברק אובמה? שגריר איראן לשעבר באוסטרליה ובמקסיקו, טוען בעקבות המאמר של בעל הטור היהודי מאטלנטה, שהסכנה לכך ממשית 

מאת נמרוד זגגי

השגריר מוחמד חסן קאדירי אביאנה
השגריר מוחמד חסן קדירי אביאנה

העיתונות באיראן עודנה סוערת סביב ההתנקשות במדען הגרעין מוסטפא אחמדי רושן בלב טהראן בשבוע שעבר. אתרי החדשות מלאים בדיווחים ובניתוחים, שרובם תולים את האשמה בישראל. על רקע זה ובעקבות פרסום הידיעה אודות מאמרו של אנדרו אדלר, ב"אטלנטה ג'ואיש טיימס", שייעץ לממשלת ישראל להתנקש בנשיא ארה"ב, טוען מוחמד חסן קדירי אביאנה, שגריר איראן לשעבר באוסטרליה ומקסיקו, כי ישנה אפשרות ממשית שישראל תתנקש בחייו של נשיא ארה"ב.

בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", המקורבת לשללטונות, טען השגריר לשעבר אביאנה שישראל לא תבחל באף אמצעי על-מנת להשיג את מטרותיה, ובכלל זאת התנקשות בנשיא ארה"ב ומינוי של סגנו "הציוני", ג'ו ביידן, תחתיו. עוד טען השגריר כי אם כותב המאמר היה מוסלמי, הרי שמזמן הייתה קמה סערה תקשורתית נגד האסלאם. אולם, בשל השפעתה של ישראל, דבר כזה לא אירע.

על פי אביאנה, לא רק שישנה אפשרות אמיתית להתרחשותה של התנקשות מסוג זה אלא יש לה, לטענתו, תקדים היסטורי – ההתנקשות בחייו של נשיא ארה"ב ג'ון .פ. קנדי. הסיבה לכך שישראל התנקשה בנשיא האמריקני, לשיטתו של השגריר היא משום שהוא ניסה למנוע מישראל מלהשיג נשק גרעיני.

לסיום, אביאנה משגר אזהרה לנשיא ארה"ב ומדגיש כי "כל נשיא אמריקני שמעדיף את האינטרסים של ארה"ב על אלה של ישראל ואינו מוכן להבטיח את האינטרסים של ישראל, ימצא עצמו קורבן למזימותיו של המשטר הזה. לא ניתן בשום אופן לפסול את האפשרות שיתנקשו בחייו של אובמה משום שישראל חדרה עמוק לתוך הבית הלבן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן