Skip to content

האם התיירות הישראלית לטורקיה הקדימה את הפוליטיקאים?

בעקבות מחוות הפיוס של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, צפויה התיירות לטורקיה בכלל ולאנטליה בפרט להתחדש. אולם הנתונים מראים שבשנה האחרונה חלה התרופפות בחרם שהטילו הישראלים על טורקיה והתיירות הישראלית לשם עלתה ב-6% לעומת 2011. בינואר 2013 הנתון הוא דרמטי: עליה של כ-63% לעומת ינואר 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

ישראלים בקלאב באנטליה, היעד שאין לו תחליף. (צילום: עירית רוזנבלום)
ישראלים בקלאב באנטליה, היעד שאין לו תחליף. (צילום: עירית רוזנבלום)

בשנת 2012 החלה התאוששות אטית בתיירות הישראלית לטורקיה: בשנה זו נסעו לטורקיה 83.7 אלף ישראלים, לעומת 79.1 אלף ב-2011 – עליה של 6%. כל זאת למרות שטיסות השכר לטורקיה הופסקו זה מכבר. עם זאת, עדיין מדובר על פחות מחמישית ממספר הישראלים בשנות השיא, שנמשכו עד שנת 2009. כחצי מיליון ישראלים בילו בה בקלאבים "הכל כלול" באנטליה, בבודרום, באיסטנבול ובטיולים בטבע והכניסו לטורקיה כ-300 מיליון דולר בשנה, לפי חישוב של כ-600 דולר לאדם עבור חופשה.

ישראלים במלון הקרמלין באנטליה. האם ישובו ללובי? (צילום: עירית רוזנבלום)
ישראלים במלון הקרמלין באנטליה. האם ישובו ללובי? (צילום: עירית רוזנבלום)

בינואר 2013 העליה דרמטית יותר: 5,604 ישראלים נסעו לטורקיה בחודש זה, לעומת 3,443 ישראלים בינואר 2012 – עליה של כ63% – ו-4,494 ישראלים בינואר 2011.

הישראלים לא היו לבד שם, כמובן. באופן מוזר, בראש מצעד עשר המדינות ששלחו הכי הרבה תיירים בינואר לטורקיה היתה סוריה: יותר מ-111 אלף סורים מצאו זמן לנפוש בטורקיה בזמן שבארצם מתנהלת מלחמת אזרחים. כך, לפחות, לפי נתוני המחלקה לסטטיסטיקה במשרד התרבות והתיירות הטורקי. אחריהם היו הגרמנים, הגאורגים, הבולגרים, האיראנים והרוסים. בסך הכל חלה עלייה של 12.5% בתיירות העולמית לטורקיה בינואר 2013.

אם יימשך מתווה הפיוס בין ישראל לטורקיה, אין ספק שאנטליה תשוב ותתפוס את מקומה כאתר הנופש החביב ביותר על הישראלים באירופה, שכן עד כה לא נמצא יעד שיכול היה למלא את החלל שהותירה אנטליה – לא יוון ואייה, לא מלטה, לא בורגס שבבולגריה ולא בטומי בגאורגיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן