Skip to content

חילופים בפיקוד דרום: תורג'מן החליף את רוסו

בפעם הראשונה בחילופי אלופים ערך חיל אוויר מטס הצדעה של מסוקים מטייסת הקסם, שחלפה מעל מטה פיקוד דרום. אלוף טל רוסו פורש מצה"ל אחרי 35 שנה ושנתיים וחצי בפיקוד. לדבריו: "עמדנו באתגרים רבים ומכוונים מעזה ומהגבול המערבי. את מירב היעדים השגנו בצורה מרשימה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במעמד הרמטכ"ל, אלופי צה"ל, מפקדי אוגדות, ראשי ערים בדרום ונכבדים ושייחים מהמגזר הבדואי נערך היום (חמישי) לפנות ערב במטה פיקוד דרום בבאר שבע טקס חילופי הפיקוד. האלוף סמי תורג'מן החליף את האלוף היוצא, טל רוסו, ששימש בתפקיד שנתיים ומחצה ופורש מהצבא אחרי 35 שנים.
הטקס החל כאשר בפעם הראשונה בחילופי אלופים ערך חיל האוויר מטס הצדעה של מסוקים מטייסת הקסם, שחלפה מעל המטה.

(צילום: אלברטו דנברג)
האלוף סמי תורג'מן מחליף את האלוף היוצא, טל רוסו (צילום: אלברטו דנקברג)

בדברים שנשא טל רוסו הוא ציין את המשימות שעמדו בפניו ואת הישגי פיקוד דרום: "היום מסתיימת המשמרת שלי כמפקד הפיקוד. קיבלתי מהאלוף יואב גלנט פיקוד משימתי. בתקופה זו חל תהליך מתמשך של שחיקת ההרתעה מול החמאס ושאר ארגוני הטרור ובמקביל התחילו ניצני רעידת האדמה במזרח התיכון. בשנתיים וחצי האחרונות עמדנו באתגרים רבים ומכוונים מעזה ומהגבול המערבי. את מירב היעדים השגנו בצורה מרשימה. הישגי הפיקוד ועמידה במשימותיו התאפשרו בזכות היותנו צבא חזק ומרתיע ובזכות האיכות האנושית". האלוף היוצא הודה לחיילים ולמפקדים באוגדות השונות והחטיבות וציין במיוחד את חטיבת גבעתי, את גדודי הקרקל ואת גדוד הסיור שלוחמיו הם בדואים.

(צילום: הצלם אלברטו דנברג)
(צילום: אלברטו דנקברג)
האלוף רוסו והרמטכ"ל גנץ (צילום: דו"צ)
"סללת את דרכו של הפיקוד וניווטת אותו במומחיות". האלוף רוסו והרמטכ"ל גנץ (צילום: דו"צ)

רוסו אמר עוד: "המזרח התיכון משתנה בקצב מהיר ועמו גם סוגי האיומים בפניהם ניצבת המדינה. אין ספק כי העתיד מזמן אתגרים רבים ואני משוכנע בחוסנו של הפיקוד ובצה"ל כולו". לאלוף הנכנס הוא אמר: "אני בטוח כי פיקוד דרום זוכה לקבל מפקד מצוין, רציני, ערכי, יסודי ומקצועי ואין לי ספק שאתה האיש המתאים להמשך הובלת הפיקוד".

האלוף הנכנס, סמי תורג'מן, בירך את טל רוסו על העשייה המרובה בפיקוד: "את כול אלה ועוד הובלת ביכולת פיקוד ומנהיגות קרבית אמיתית ובגובה העיניים. אני, יחד אתכם חיילי ומפקדי פיקוד דרום, מצדיעים ומודים לך טל על תרומתך הגדולה במשך עשרות שנים, בהן הטבעת חותם של לוחם ומפקד ומאחלים לך דרך צלחה". האלוף ציין את האתגרים לעתיד: "זהו פיקוד מאתגר, הנמצא בחזית העשייה המבצעית ועם היקף עשייה מרובה. התבוננות מסביבנו מגלה איומים ישנים וחדשים, קרובים ורחוקים, ומציבה מולנו מציאות מורכבת ורגישה, שממחישה לנו את המחויבות שלנו להצלחה במשימה החשובה – ביטחון לתושבי הדרום".

הרמטכ"ל בני גנץ שיבח את האלוף טל רוסו: "סללת את דרכו של הפיקוד וניווטת אותו במומחיות כפי שיודע רק בעל כישרון ניווט כשלך. המקצועיות הבלתי מתפשרת שלך, סימון המטרה והחתירה אליה
ניכרו בכול צעד ושעל בדרכך זו, החל בעשייה יום יומית המאומצת בסיכול ניסיונות פיגוע חדירות והברחות לשטח ישראל, דרך הפיקוד על כלל הכוחות הלוחמים וניהול סבבי הלחימה שבשיאם פיקוד מעורר הערכה על מבצע עמוד ענן". הרמטכ"ל גם ציין לזכותו של רוסו את הקמת הגדר על גבול מצרים שהאלוף פעל בנחישות להקמתה.

למפקד הנכנס אמר הרמטכ"ל: "לפני זמן קצר, בתפקידך כמפקד זרוע היבשה, נדרשת להתאים את בניין הכוח של צה"ל לאתגרים המתמשכים. השקעת רבות באימונים ובכשירות המילואים, הובלת פיתוח של אמצעי לחימה. מהיום תוכל לקטוף את פירות המאמצים הללו מגזרת הפיקוד שלך".

ביקשנו את התייחסות הרמטכ"ל למשבר בין צפון קוריאה לארה"ב והוא השיב: "אני שמח להגן על מדינת ישראל ואני משאיר את העניין בצפון קוריאה לאנשים אחרים. זה לא קשור אלינו".

"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן