Skip to content

מחאת קנופלר: ביטל הופעות ברוסיה עקב פשיטות על ארגוני זכויות אדם

"אני מקווה שהאקלים הנוכחי ישתנה במהרה", כתב באתר האינטרנט שלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זמר הרוק מארק קנופלר ביטל היום שתי הופעות שהיה אמור לקיים ברוסיה בחודש יוני. הביטול בא עקב פשיטות וחיפושים שביצעו שלטונות מוסקבה במשרדי ארגונים לזכויות אדם, לרבות "היומן רייטס ווטש" ו"אמנסטי אינטרנשיונל".

פרשנים טוענים כי הפשיטות הן חלק ממאמץ ממשלתי שנועד ניסיון למחוץ התנגדות לשלטון. "אני מקווה שהאקלים הנוכחי ישתנה במהרה", כתב קנופלר באתר האינטרנט שלו, כשהוא מנמק את הביטול, "בהתחשב בפשיטות של רשויות רוסיה… אני מצטער לבטל את הופעותיי הקרובות במוסקבה ובסנט פטרבורג".

קנופלר - תמיד אהבתי לנגן ברוסיה ואני חש חיבה רבה לארץ ולתושביה
יותר מאלפיים ארגונים תחת מעקב. מארק קנופלר

החלטתו של קנופלר, שנחשב כיום לאחד המוסיקאים המוערכים ביותר בעולם הרוק, זכתה לתמיכה נרחבה בחוגי האופוזיציה. הללו החריפו את פעילותם נגד משטר פוטין לאחר שבנובמבר העביר הנשיא החדש-ישן חוק הדורש מכל הארגונים הלא ממשלתיים העוסקים בפעילות פוליטית וזוכים למימון מחו"ל, להירשם כ"סוכנים זרים", ובכך למעשה מגדיר אותם כבעלי אינטרס זר וכמי שפועלים נגד ענייניה של רוסיה. בשבועות האחרונים נערכו חיפושים במשרדיהם של יותר ממאה ארגונים כאלה. משרדי ארגון זכויות האדם, אגורה, הוצפו בקריאות של ארגונים לא ממשלתיים, שהתלוננו על ביקורים של אנשי התביעה הכללית, משרד המשפטים ורשויות המיסוי של רוסיה.

רשויות רוסיה טוענות שהחיפושים הם שגרתיים. ואולם, פאוול צ'יקוב, חבר מועצת זכויות האדם הרוסית, אמר שקרוב לאלפיים ארגונים כאלה כבר הפכו למטרות ביקורת וחיפושים בחודש שעבר. "זה מגיע לכל הפינות", סיכם, "הם מנסים למצוא כמה שיותר הפרות חוק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן