Skip to content

בקרוב: פקחים יוכלו לרשום דו"חות חניה לרכבי נכים, רק אם יצלמו את העבירה

הנכים: "אנו מקבלים דו"חות מרשויות רבות ללא הצדקה ומבלי שתהיה לנו אפשרות חניה אחרת"; ח"כ אילן גילאון, מיוזמי הצעת החוק שאושרה היום לקריאה ראשונה: "עיריית תל אביב פועלת כעיר ללא הפסקה נגד נכים. רק השנה בוטלו שם 5,163 דו"חות, שניתנו לנכים" מאת רונית שימרון ניצחון זמני לנכים, שדו"חות החניה הרבים המוצמדים למכוניותיהם, לעיתים ללא הצדקה, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנכים: "אנו מקבלים דו"חות מרשויות רבות ללא הצדקה ומבלי שתהיה לנו אפשרות חניה אחרת"; ח"כ אילן גילאון, מיוזמי הצעת החוק שאושרה היום לקריאה ראשונה: "עיריית תל אביב פועלת כעיר ללא הפסקה נגד נכים. רק השנה בוטלו שם 5,163 דו"חות, שניתנו לנכים"

מאת רונית שימרון

ח"כ אילן גילאון

ניצחון זמני לנכים, שדו"חות החניה הרבים המוצמדים למכוניותיהם, לעיתים ללא הצדקה, הפכו למקור הכנסה לרשויות המקומיות. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה, שהגישו חברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ לתיקון חוק החניה לנכים. על פי הצעת החוק, מעכשיו יוכלו פקחי החניה ברשויות המקומיות לרשום דו"חות לרכבי נכים, רק אם העבירה תצולם.

ח"כ גילאון, מיוזמי ההצעה, הסביר כי במקור הציע לשלול מהפקחים את האפשרות לרשום דו"חות חניה לרכבי נכים, ולתת את הסמכות הזאת רק לשוטרים. אולם לדבריו הגיע להסכמות עם הממשלה שלא להעביר את הסמכות רק לשוטרים, מתוך הכרה שהם לא יעמדו בכך בשל העומס המוטל עליהם. לדבריו, הוא הסכים שרישום הדו"חות יישאר בידי הרשויות, ובלבד שכל עבירה תצולם.

לדברי היו"ר שאמה-הכהן, מציעי החוק טוענים שהעיריות הפכו את הדו"חות למקור תקציבי. על כך אמר ח"כ גילאון כי "הפקחים עוברים על חוק חניית נכים ותוקעים דוחות על ימין ועל שמאל. עיריית תל אביב פועלת כעיר ללא הפסקה נגד נכים, וכששאלתי בעירייה כמה דו"חות ניתנו לרכבים בעלי תו נכה אמרו לי רק שהשנה בוטלו 5,163 דו"חות – ואם זה מספר הדו"חות שבוטל מעניין כמה ניתנו. הנכים הם מקור הכנסה מצוין לרשויות".

תג נכה
"תל אביב פועלת כעיר ללא הפסקה נגד נכים"

נכים רבים, שהשתתפו בדיון התלוננו על הדו"חות, שנרשמים להם ברשויות המקומיות השונות, לטענתם ללא הצדקה, ומבלי שתהיה להם אפשרות חניה אחרת.

היועץ המשפטי של מרכז השלטון המקומי, עו"ד כפיר כהן, ביקש למחות על הטענות כנגד הפקחים, ואמר כי "הטענה שהשלטון המקומי מוצא בנכים כתובת להעשיר את קופתו, היא דמגוגיה". מנהל אגף הפיקוח בעיריית תל אביב, יואב ירדני, הוסיף כי "הפקחים בעיריית תל אביב מכירים את החוק לא פחות טוב מהנכים". לדבריו, כבר כיום כל דו"ח מצולם והוסיף כי יותר מ-7,000 דו"חות ניתנים בשנה לרכבים שחנו בחניות נכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן