Skip to content

משעל יבקר בירדן בשבוע הבא. המטרה: פתיחת משרד בעמאן

הממשל הירדני מתעקש כי ביקורו של משעל בעמאן בשבוע הבא אינו לצורך חידוש פעילות התנועה במדינה. דובר חמאס ברצועה:"בביקור ייבחנו הדרכים לפתיחת משרד של חמאס בבירה הירדנית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשל הירדני מתעקש כי ביקורו של משעל בעמאן בשבוע הבא אינו לצורך חידוש פעילות התנועה במדינה. דובר חמאס ברצועה:"בביקור ייבחנו הדרכים לפתיחת משרד של חמאס בבירה הירדנית"

מאת אליק מאור ועידו וולקן

ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס
ביקור ראשון בירדן מאז 1999. ח'אלד משעל

ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס יבקר בירדן בשבוע הבא ויפגוש את עבדאללה השני מלך ירדן בלווית יורש העצר הקטרי, תמים בן חמד אאל ת'אני, כך הודיע דובר הממשל הירדני, רקאן מג'אלי במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ג'). יהיה זה ביקור ראשון של נציג התנועה בירדן מאז גורשו אנשיה מן הממלכה בשנת 1999.  מג'אלי הדגיש כי פתיחת נציגות של חמאס בירדן אינה על הפרק וכי חידוש היחסים עם חמאס לא יבוא על חשבון יחסי ירדן והרשות הפלסטינית, בה הם רואים הנציגה הרשמית היחידה של העם הפלסטיני.

דובר ממשלת חמאס בעזה, סאמי אבו-זוהרי, לעומת זאת, הציג תמונה אחרת ומסר לסוכנות הידיעות AFP כי: "מטרת הביקור היא לשפר את שיתוף הפעולה הפוליטי, לחדש את היחסים עם ירדן ולבחון את האמצעים לפתיחת משרד של חמאס בעמאן" והוסיף כי "מטרת הביקור היא גם לסכל את המזימה הישראלית למגר את זכות השיבה ולהפוך את ירדן למולדת פלסטינית חלופית".

אביב העמים הערבי נותן אותותיו בתנועת חמאס, המוצאת עצמה בין הפטיש הסורי-איראני לסדן הישראלי. הדיווח על ביקורו של משעל בא על רקע תקופה של שינויים שעוברת התנועה ובהם פרישתו המתוכננת של משעל, העתקת מטה הנהגת חמאס מדמשק והפיוס הפנים פלסטיני. השבוע דיווח העיתון הלונדוני"אל-חיאת" כי ח'אלד משעל מתכנן לבקר ברצועת עזה בליווי מחמוד עבאס (אבו מאזן) על מנת להפגין אחדות לאומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן