Skip to content

אות הגלובוס הירוק ל"שיכון ובינוי"

זו החברה המסחרית היחידה במשק הישראלי, שמינתה סמנכ"ל בכיר לענייני קיימות, ארנה אנג'ל, שהגיעה ל"שיכון ובינוי" לאחר שניהלה את פרויקט השיקום המוצלח של נמל תל-אביב. הנמל, שנחשב לפח הזבל של העיר, הוכיח כי השקעה בקיימות לטווח הארוך מניבה תוצאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת "שיכון ובינוי" תקבל היום (ב') את אות הגלובוס הירוק של ארגון "חיים וסביבה". לדברי מנכ"ל הארגון, נאור ירושלמי, האות ניתן לחברה "על אימוץ עקרונות הקיימות ויישום הבנייה הירוקה בכל הבנייה למגורים".

בנייה ירוקה של שיכון ובינוי (מתוך סרטון תדמית של החברה)
בנייה ירוקה של שיכון ובינוי (מתוך סרטון תדמית של החברה)

קבלת האות על בנייה ירוקה מחזקת את התפיסה לפיה ניהול קיימות הוא בגדר השקעה לטווח ארוך. על פי אתר המועצה לבנייה ירוקה, "שיכון ובינוי" שהייתה בין מייסדי המועצה, אימצה כבר בשנת 2009 את תפיסת הקיימות וקבעה שכל פרויקט נדל"ן חדש שהיא בונה בארץ, יהיה על פי התקן הישראלי לבנייה ירוקה.

במשך השנים החברה סיפרה על כך לציבור בדרכים שונות ומגוונות. כך, צופי הטלוויזיה פגשו את הנושא בתכניות כמו "רוקדים עם כוכבים" בשנת 2010, והיום – בתכניות "דה וויס".

לפי נתוני המועצה לבנייה ירוקה, "שיכון ובינוי" היא החברה המסחרית היחידה במשק הישראלי, שמינתה סמנכ"ל בכיר לענייני קיימות – ארנה אנג'ל.

אנג'ל הגיעה ל"שיכון ובינוי" לאחר שניהלה את פרויקט השיקום המוצלח של נמל תל-אביב. גם פרויקט זה חיזק את התפיסה שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. שנים אחרי השקתו, בשנת 2009, זמן רב לאחר השקתו, זכו האדריכלים – שפעלו תחת הנחיות ברורות של הנהלת הפרויקט – בפרס רכטר, ובשנת 2010, זכה פרויקט ההתחדשות כולו בפרס "ברבה רוסה" היוקרתי לאדריכלות נוף. ואם לא די בכך, בשנת 2011 הודיעה החברה המפעילה את הנמל (חברת אוצר מפעלי ים) על חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות בגין השנים 2009-2010.

תוצאות שאפשר למדוד בכסף. מל ת"א (צילום: שרית פרקול)
תוצאות שאפשר למדוד בכסף. נמל ת"א (צילום: שרית פרקול)

הנמל, שנחשב לפח הזבל של תל אביב, הוכיח כי השקעה בקיימות לטווח הארוך מניבה תוצאות – לא רק כאלו שהציבור אוהב ועושה בהן שימוש, אלא גם כאלו שאפשר למדוד בכסף.

טוב יעשו מחלקי "הגלובוס הירוק" אם ידגישו בדבריהם את החשיבות של הטווח הארוך בהחלטה לאמץ קיימות והתנהלות ירוקה. לעתים קרובות שומעים ביקורות לפיהן מדובר ב"לוקסוס של עשירים", שמחייב השקעות משמעותיות, שקשה מאוד לבצע כאשר הכלכלה מקרטעת.

קיימות וחשיבה סביבתית נכונה אינם לוקסוס, וצריך לברך לא רק את החברות הבוחרות לאמץ גישות אלה, אלא גם לעודד את פורצי הדרך, שהחדשנות שלהם לא תמיד זוכה להבנה והכרה מתבקשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן