Skip to content

צה"ל גייס אוגדת מילואים לתרגיל פתע בצפון

על התרגיל הוחלט לנוכח המציאות הביטחונית הסבוכה בסוריה, איומי ארצות הברית לתקוף בסוריה וזליגת נשק כימי לידי החיזבאללה. נודע ממקורות בלבנון, כי שר החוץ הרוסי דן עם מזכ"ל החיזבאללה על האפשרות שישראל תתקוף מאגרי נשק כימיים בסוריה ובלבנון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה“ל פתח השבוע בתרגיל פתע גדול בצפון הארץ, במסגרתו הוזנקה אוגדה שלמה, לרבות 2,000 חיילי מילואים שנקראו לשירות בצווי חירום. על פי הודעת דובר צה"ל, התרגיל, שתוכנן מראש כחלק מגרף האימונים השנתי, צפוי להימשך עד סוף השבוע. נודע כי צה"ל החליט על קיום התרגיל נוכח המצב הביטחוני באזור והאיומים בגזרות לבנון וסוריה.

(צילום ארכיון: דובר צה"ל)
תרגיל מסוג זה, המשלב גיוס מילואים ויציאה מהירה לאימון, לא התרחש בגזרה שנים רבות (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

התרגיל מגיע על רקע מלחמת האזרחים שמחריפה בסוריה ודיווחי התקשורת הזרה בדבר מוכנות אמריקנית לתקוף מאגרים של נשק כימי. ברקע התרגיל גם שליחת המל"ט לפני כשבוע, שלהערכת כוחות הביטחון שוגר בידי מפעילים איראניים וכן פגישתו הדחופה של סגן נשיא רוסיה עם מזכ"ל החיזבאללה  בלבנון. היום הודיעה איראן במפתיע, כי שימוש בנשק כימי על ידי משטרו של אסד הוא חציית קו אדום,

היום דיווח עיתון "אל-קודס אל-ערבי", שציטט גורמים בלבנון, כי ארגון חיזבאללה נמצא בכוננות לקראת כל התפתחות צבאית שעשויה להתרחש באזור. הגורמים הדגישו שהכוננות עלתה לאחר הפגישה הדחופה בין סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב לבין מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. אותם גורמים סיפרו לעיתון, כי השיחה בין נסראללה לבוגדנוב התמקדה בעיקרה "בהכנות הצבאיות של הארגון מחשש לתקיפה ישראלית".

"ישראל עוקבת בעניין ובדאגה אחר המתרחש בסוריה ובלבנון. סוריה מתבקעת ולבנון בלתי יציבה", אמר ביום חמישי שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד אמר: "בשני המקומות נשקפים איומים בלתי מבוטלים כלפי מדינת ישראל. בסוריה ישנם שני איומים ישירים. הראשון, זליגת נשק מתקדם לידי ארגוני הטרור. השני הוא ניסיון חדירה של מחבלים וטרוריסטים דרך גבולותינו וירי לעבר יישובים במדינת ישראל. אנחנו מטפלים בשני הנושאים. מדינת ישראל תיערך כראוי לטפל בכל איום גם מסוריה וגם מלבנון, מהים מהאוויר ומהיבשה".

אתמול צוטטה סוכנות הידיעות AP את ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר, חבר ועדת החוץ והביטחון, שאמר לדבריה כי למעשה כבר החל תהליך של "נשק כימי סורי שזולג לארגון חיזבאללה". גורמים לבנוניים שצוטטו בתקשורת בבירות אמרו כי אכן עיקר השיחה בין נסראללה לבין סגן שר החוץ הרוסי התמקדה "בהכנות הצבאיות של הארגון מחשש לתקיפה ישראלית".

בצה"ל סירבו לפרט על אודות מהות התרגיל וגיוס הפתע של חיילי המילואים. הודעת דובר צה"ל: "צה“ל פתח השבוע בתרגיל פתע גדול בצפון הארץ, במסגרתו הוזנקה אוגדה, לרבות גיוס מאות אנשי מילואים שנקראו לשירות. התרגיל, שתוכנן מראש כחלק מגרף האימונים השנתי, צפוי להימשך עד סוף השבוע. אנשי המילואים גויסו ליחידות מחסני החירום במטרה להיערך ללחימה בתוך פרק זמן קצר".

קצין בכיר בפיקוד הצפון אמר היום בתדרוך לכתבים צבאיים, כי ”התרגיל מתאר מצב של הסלמה תוך זמן קצר. במסגרת זו אנו נדרשים לגייס חלק מסדרי הכוח ולצאת לתמרון. התרחיש שאנחנו מתרגלים כולל התפתחות והסלמה בזירה צפונית". הקצין הבכיר ציין כי תרגיל מסוג זה, המשלב גיוס מילואים ויציאה מהירה לאימון, לא התרחש בגזרה שנים רבות. ”המציאות מחייבת אותנו להיערך בהתאם“, אמר הגורם, ”מתוך כוונה לשמור על מוכנות גבוהה. אנחנו ממשיכים להיערך לכל תרחיש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן