Skip to content

ביקורת על קריאתו של ג'ונבלאט לדרוזים בסוריה לסרב פקודה

דברים שכתב המנהיג הדרוזי וליד ג'ונבלאט בעיתון, שבהם קרא לדרוזים בסוריה לסרב פקודה ולא לקחת חלק במעשיו של צבא סוריה, עוררו תגובות נזעמות וחששות בקרב הדרוזים בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 דברים שכתב המנהיג הדרוזי וליד ג'ונבלאט בעיתון, שבהם קרא לדרוזים בסוריה לסרב פקודה ולא לקחת חלק במעשיו של צבא סוריה, עוררו תגובות נזעמות וחששות בקרב הדרוזים בסוריה

מאת יצחק קמחי-זוארץ

וליד ג'ונבלאט
קריאה מפורשת לסירוב פקודה. וליד ג'ונבלאט

ביום ב' האחרון קרא המנהיג הדרוזי וליד ג'ונבלאט מעל דפי העיתון הלבנוני לחיילים הדרוזים מאזור הר הדרוזים ("ג'בל א-דרוז" או "ג'בל אל-ערבּ"), האזור הדרוזי המסורתי בדרום סוריה, לסרב פקודה ולא להסכים לקחת חלק בטבח שמבצא משטר אסד באחיהם.

חבר הפרלמנט הסורי, הדרוזי טלאל ארסלאן, מתח  אתמול (ד') ביקורת על קריאתו של ג'ונבלאט. לפי העיתון הלבנוני "אל-מנאר", הקשור לחזבאללה, טען ארסלאן כי "עמדתם של הדרוזים בלבנון אינה עומדת בקנה אחד עם דבריו של ג'ונבלאט".

מנהיגה הקודם של "המפלגה הדרוזית-הערבית" בסוריה, וויאם ווהאב, אמר בריאיון לעיתון הסעודי "אל-אח'בּאר" כי לא יאפשר לשום גורם "להלקות את הדרוזים של סוריה בדרך כזאת, המציבה אותם בפני סכנה גדולה". עם זאת טען ווהאב כי "לא מורגשת עד כה מגמה גורפת של בריחת דרוזים מהצבא, וזה הוכחה לרגישות לאומית ולגבורה".

העיתון הכווייתי "א-סיאסה" פירסם ביום ב' האחרון (23 בינואר) מאמר שכותרתו "אזהרות מפני בריחתם של הדרוזים מסוריה בעקבות דבריהם של ג'ונבלאט, ארסלאן, ווהאבּ", שאיזכר את קריאתו של ג'ונבלאט לדרוזים בסוריה לסרב למלא "פקודות טפשיות לביצוע טבח". במאמר הובא מידע אודות "אישיות פוליטית סורית בפריז המקורבת לארמון הנשיאות הצרפתי, שקוראת לצבא הסורי לשחרר אותם משירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן